Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Det jeg lurer på er dersom man drikker en flaske vin, hvor langt tid går det før alkoholen er ute av kroppen og man kan amme igjen ?
Gjest HB Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Det sies at puppen/melka er like full som deg, så når du er edru så er melka klar. En flaske vin er jo en del, men det er jo ulik forbrenning av alkohol fra person til person. For å gjette ville jeg kanskje sagt 12 timer etter at du stoppet å drikke. Promillen er jo ulik for hvor lang tid du bruker på å drikke den flasken også - om du drikker den på en time eller bruker en hel kveld. Hilsen Lille meg
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 For å være helt trygg så skal du vente 3 timer pr enhet alkohol. Dette teller du fra du er ferdig med å drikke en enhet. Eks: du drikker opp et glass kl 9. Da vil du være edru kl 12. Dersom du drikker opp et glass til kl 10, så er du edru kl 3 (legger til 3 timer). Drikker du opp et glass kl 7 og et glass kl 11 så er du edru fra 10 og fram til du starter på neste glass, og igjen kl 2. Håper det ble forståelig.
gaja Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 morsmelksentralen er strenge på slikt noe. De vil ikke ha melka di om det er mindre enn 24 timer siden du var dritings, eller 12 timer siden du tok et par glass. Din egen unge tåler mer enn de små premature, men hvis du følger dette er du helt sikker.
Liskat Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Søsteren min unngår å amme dagen etter at hun har drukket (altså, mer enn et glass eller to). Men hun ammer litt om kvelden hvis ungen blir helt hysterisk.
nallemaja Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg pleide å pumpe ut melka som hadde kommet i tiden jeg drakk og timene etterpå. Regnet stort sett 12 timer, og følte i tillegg på formen om jeg burde vente lengere, så pumpet jeg, ventet litt og SÅ ammet jeg. Følte det litt bedre da....
Grooo Skrevet 16. oktober 2006 #7 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg pleide å pumpe ut melka som hadde kommet i tiden jeg drakk og timene etterpå. Regnet stort sett 12 timer, og følte i tillegg på formen om jeg burde vente lengere, så pumpet jeg, ventet litt og SÅ ammet jeg. Følte det litt bedre da.... ← Alkoholen lagres ikke i melka i puppen, så man trenger ikke å pumpe vekk melk med mindre det er pga spreng/for å holde produksjonen oppe.
nallemaja Skrevet 17. oktober 2006 #8 Skrevet 17. oktober 2006 Alkoholen lagres ikke i melka i puppen, så man trenger ikke å pumpe vekk melk med mindre det er pga spreng/for å holde produksjonen oppe. ← Vet det, men gjorde det allikevel, for det FØLTES som den lagres. Litt slik at er jeg fyllesyk er kroppen fyllesyk er melka fyllesyk blir baby fyllesyk.... Så for meg at jeg hadde en kopp med melk, tømte oppi alkohol og ventet til all alkoholen var fordampet....æsj, kan umulig smake like godt da! Morsmelk med et hint av jegermeister, men uten alkohol liksom....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå