Eve Luna Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Er det sånt at dere har blitt enige på forhånd om dere skal gi hverandre morgen gave, eller kommer det som en overaskelse på den andre? Jeg skal ikke gifte meg ennå, men jeg tenkte litt at jeg vil helst bli enig med samboeren om vi skal gi gaver til hverandre, men også hvor mye det maks kan koste. Jeg hadde ikke likt hvis han kommer med en gave til meg, også har ikke jeg noe gave til ham. Og omvendt også.
Chelsea Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Vi snakket litt om det på forhånd, men slik "hinting" har vi også ofte gjort til jul også, så det var naturlig for oss.
Gjest Gjesta Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Vi ble enige om å ikke gi hverandre morgengave. Vi følte at det ble helt feil for oss.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Vi var enige om at vi ikke skulle gi morgengave, men han overrasket meg stort med et nydelig smykke likevel. Ble veldig overrasket - og nesten litt flau over at jeg ikke hadde kjøpt noe til ham. Leste om ei som fant sin egen morgengave hos en gullsmed, la den av og fikk gullsmeden til å ringe til den kommende ektemannen for å fortelle at fruen hadde vært inne og plukket ut morgengaven sin..
Gjest Gjesta Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 Leste om ei som fant sin egen morgengave hos en gullsmed, la den av og fikk gullsmeden til å ringe til den kommende ektemannen for å fortelle at fruen hadde vært inne og plukket ut morgengaven sin.. ← .er det muuuuuuuuuuulig.................
Gjest -eline- Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 Leste om ei som fant sin egen morgengave hos en gullsmed, la den av og fikk gullsmeden til å ringe til den kommende ektemannen for å fortelle at fruen hadde vært inne og plukket ut morgengaven sin.. ← Djeeeez....
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #7 Skrevet 17. oktober 2006 .er det muuuuuuuuuuulig................. ← Djeeeez.... ← Er mulig ja, var her inne jeg leste det. Og det var ikke noen som fortalte at "noen" hadde gjort det (ble teit setning det der, ja..), men brukeren selv som fortalte hva hun hadde gjort...
Havfrua Skrevet 17. oktober 2006 #8 Skrevet 17. oktober 2006 Vi ble enige om å ikke gi morgengave til hverandre.
Gjest Neffi Skrevet 17. oktober 2006 #9 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg må bare irritere neg over at noen av dere her inne bryr dere om hva en annen bruker har gjort??? Hennes valg, om det nå finns noe sannhet i det gjest skriver. HM? Og hvorfor tar dere gjest på alvor nå??
Gjest Svimle Skrevet 17. oktober 2006 #10 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg husker også at jeg leste om (muligens) den brukeren gjesten over her forteller om. Var i alle fall et slikt scenario. Det var deres valg, og måten de "løste problemet" på. Jeg og mannen min var blitt enige om at vi ikke skulle gi hverandre morgengaver. Men om morgenen etter bryllupet kom han krypende opp i sengen på hotellet med tre små pakker: smykke, øredobber og nål i et veldig spesielt design som kun fås kjøpt i en butikk i Norge. Ble utrolig overrasket, og veldig rørt. Jeg hadde ikke gave til ham, men bruker å spøke med at han fikk campingvogn i morgengave siden vi kjøpe oss vogn senere den dagen (planlagt vel og merke) Jeg syntes ikke det var spesielt pinlig at jeg ikke hadde gave til ham, men fikk på en måte litt dårlig samvittighet. Han hadde jo så absolutt fortjent noe! Dette har definitivt ikke vært et tema i etterkant. Hadde jeg skulle funnet på noe til ham, så hadde det blitt gavekort på hotellweekend.
karbonada Skrevet 19. oktober 2006 #11 Skrevet 19. oktober 2006 jeg gifter meg bare en gang forhåpentligvis og jeg synes morgengaven hører med i et bryllup så vi har snakket om det ja men det er ikke dermed sagt at det må være en dyr gave
Malama Skrevet 19. oktober 2006 #12 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg har også lest om den situasjonene "gjesten" beskriver, dette er ikke noe gjesten har funnet opp. Men jeg legger meg ikke mer opp i det nå, det var vel en del som la seg opp i det i den opprinnelige tråden... Vi har ikke avtalt noe enda, men da vi satt med "planleggingslista" jeg har skrevet ut (og putta tusen notater på) og det sto "husk morgengavene" og jeg hadde notert at "ligger vel i baggen med klær til neste dag" smilte han og sa at "jeg får ikke noe større enn at det går i den baggen altså?" Vi kommer nok til å snakke mer on det når det nærmer seg, og sikkert inngå en viss avtale på økonomiske begrensninger (ikke at han pleier å holde seg til dem da, men det er en annen sak.) men jeg regner med at vi kommer til å utveksle gaver ja. Litt koselig det da.
Furstina Skrevet 19. oktober 2006 #13 Skrevet 19. oktober 2006 Jag fick en morgongåva av min man, ett vackert men enkelt hängsmycke i vitt och rött guld med en liten diamant i - samma stil som min vigselring. Vi hade pratat om morgongåva och han ville ge mig något, och jag ville ha. Han fick ingen morgongåva av mig. Varken han eller jag såg meningen i det och jag tror inte att det var pinsamt för någon av oss. Han använder inte smycken och kan inte bära klockor, annars hade en klocka varit en fin morgongåva jag hade kunnat tänka mig att ge honom
Ugla Skrevet 19. oktober 2006 #14 Skrevet 19. oktober 2006 Hann ville gi meg gullring i morgengave, og tok meg med til gullsmeden. Der fikk jeg selv velge den jeg ønsket meg.
Susan Sto Helit Skrevet 20. oktober 2006 #15 Skrevet 20. oktober 2006 Vi avtalte da vi bestillte bryllupsreisen at den dyre reisen skulle komme istedenfor gaver til hverandre. (Så kunne vi heller putte litt mer penger i den.) Men søte Mannen min kjøpte alikevel en flott smykke med diamant som står i stil til gifteringen. Og jeg må jo si jeg ble veldig glad for det. (Føler at jeg kan pynte meg skikkelig med bare det smykket, siden det fremhever elegansen i gifteringen, som ellers ser veldig enkel ut.) Hadde litt dårlig samvittighet for at jeg ikke hadde kjøpt han noe. Men så kom jeg på at jeg hadde gjort flere forsøk på forhånd, men har ikke tålmodighet til å vente med å gi han dem....
Caramba Skrevet 20. oktober 2006 #16 Skrevet 20. oktober 2006 Vi snakket om morgengaver på forhånd. Jeg var for å droppe det, men mannen hadde allerede kjøpt noe da temaet kom på banen. Dermed kjøpte jeg en fin ting til han også. Vi var enige om å holde oss på en moderat linje.
Deanna Troy Skrevet 21. oktober 2006 #17 Skrevet 21. oktober 2006 Vi snakket om det på forhånd ble enige om å ikke kjøpe gaver til hverandre, men heller sette av penger til en god middag. Vi giftet oss i vår og på grunn av eksamen og slikt for meg dro vi ikke på bryllupsreise før i juli. Før vi dro gjorde vi litt research, fant en skikkelig flott restaurant og bestemte oss for at vi skulle ha "morgengavemiddagen" vår der. Det ble virkelig en suksess (synes vi, da). Og jeg synes at den middagen vi hadde der, bare oss to, ute i en stor slottspark, med super oppvartning, fantastisk mat og masse mimring om den store dagen ble nesten enda mer romantisk enn selve bryllupsmiddagen Anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå