Gjest Gjest- organisten Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Denne testen er vel et must for oss kosmetikk fanatikere. Skremmende også når det kommer til helt vanlige ting vi omgir oss med til daglig og et godt argument for å de tradisjonelle merkene og hengi oss til mineraler og organisk hudpleie, mat og omgivelser generelt - hadde det bare vært mulig. http://www.hundredyearlie.com/toxicity.shtml
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Synes den var litt "hysterisk", dessuten kanskje myntet mer på folk som bor i storbyer eller mer intensivt dyrkede områder enn her i Norge. Det er ellers verdt å tenke på at mange "syntetiske" kjemikalier er helt like naturlige (insulin er vel et godt eksempel), dessuten ville jeg ikke vært foruten en god del medisiner om jeg skulle bli syk. Men for all del, det er mye vi kunne gjort for å leve litt sunnere. På den annen side; hvor mye hjelper Dr. Hauscha og organisk havregryn om man bor i et område med mye forurensing, stråling fra høyspentledninger osv? Jeg synes egentlig det er betenkelig å at vi går ganske langt i å føle personlig ansvar og "skyld" for helse og helseproblemer, mens de tingene som nok betyr mest, som stress, forurensing osv er hovedsaklig samfunnets ansvar.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Trådstarter her. Jeg tror på at vi alle kan (klisje follows :-) - make a difference. Spiller ingen rolle at testen kanskje er myntet på andre leveforhold enn her i Norge. Jeg anser meg selv som relativ sunn, lettere organsik og enkelte ganger hysterisk - men det nytter ikke å sette seg på baken å legge ansvaret på samfunnet. De gjør vel heller sjelden noe med mindre det er mange nok enkelt sjeler som presser på (MANGE). ,, og hvis jeg levde under en høyspent ledning ville det nok vært bedre med organisk havregryn enn uten. Stress, havregryn, forurensing eller hudkrem - hvis alle forandrer det de har muligheten til - er jo det alltid en begynnelse. Fikk forresten 25 Generally Toxic.
Gjest gjest1 Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 Denne testen blir uansett ikke gyldig på norske forhold da vannet i spingen tross alt er av bedre kvalitet enn det som det er f.eks. i USA. De spørsmålene om fysiske symptomer blir også litt misledende for de som har sykdommer som dette er en del av. Sykdommer som ikke er utløst av toksitet i omgivelsene. Jeg fikk forøvrig 23.
Frk Doodad Skrevet 16. oktober 2006 #8 Skrevet 16. oktober 2006 You Scored 29 You're Very Toxic! Litt tullete test.....var jo ingen grad på spørsmålene. Jaja, I'm toxic
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 16. oktober 2006 #9 Skrevet 16. oktober 2006 Tror vel poenget er å vise at vi er - toxic - uansett. Noen ting slipper vi bare ikke unna. Skårer selv høyt pga vitamin og medisin inntak blant annet - sånn er det bare vi lever idag. Resultatet blant mine Amerikanske venner er dobbelt så høyt som det vi ser her. Nytter ikke å si at dette ikke passer til norske forhold - vi har bare mindre grader av ting og er heldige på mange områder og derfor kommer test resultatene våre ut mellom 15-25 mens dere ligger godt oppå 30 tallet. Når det er sagt så er jo litt av meningen med testen å vise hvordan disse kjemikaliene er i alt vi omgir oss med - litt aha stemning - selv om dette egentlig er gammelt nytt for de fleste. Det var en annen tråd her for litt siden om hva var enkelt gjorde for miljøet - mini bidrag fra hver enkelt som faktisk teller når alt legges sammen. Det er mange ting vi ikke kan kontrollere men hva vi spiser og hva vi smører på oss har vi faktisk full kontroll over. Ventet faktisk ikke at folk skulle være mer opptatt av at dette passer ikke på oss her i lille Norge enn hva testen faktisk prøve å formidle. Men Men
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #10 Skrevet 16. oktober 2006 You Scored 16 You're Generally Toxic... Ikke så ille, men tar det med en klype salt pga at testen er tilpasset amerikanske forhold. Synd det ikke er grader på den. Blir litt merkelig at jeg som ble vaksinert som barn vil få samme score som noen som tar en vaksine eller tre pr år.
Cata Skrevet 16. oktober 2006 #11 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg fikk 38, og la samtidig merke til at spørsmålene var "konstruert" sånn at det nesten var umulig å være non-toxic.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #14 Skrevet 16. oktober 2006 You Scored 15 You're Mildly Toxic... I win
Anglofil Skrevet 16. oktober 2006 #16 Skrevet 16. oktober 2006 You Scored 25 You're Generally Toxic... Mvh Yvonne
Yme Skrevet 16. oktober 2006 #17 Skrevet 16. oktober 2006 fikk 15, men siden jeg er gutt så får jeg masse bonus, så det blir 3 ellerno.
minienthe Skrevet 17. oktober 2006 #18 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg fikk 38, og la samtidig merke til at spørsmålene var "konstruert" sånn at det nesten var umulig å være non-toxic. ← he he samme her
My Skrevet 17. oktober 2006 #19 Skrevet 17. oktober 2006 Trådstarter her. Spiller ingen rolle at testen kanskje er myntet på andre leveforhold enn her i Norge. ← Hvorfor tror vi du at Norge er så mye renere enn alle andre land???? Jeg fikk ferresten: You Scored 27 You're Generally Toxic
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå