Gå til innhold

Hva syns du er mest harry?  

9 stemmer

1. 1. Hva syns du er mest harry?

• Drita på firmafest
      17
    • Menn i joggebukser, med bart, og hockeysveis
      52
    • Handling i Sverige
      3
    • Syden-turister som klapper når flyet lander
      23
    • Folk som spiller på automater
      6

Anbefalte innlegg

Skrevet

Harry-begrepet dekker visst veldig mye slags adferd. Derfor kunne det vært moro å kåre KG-folkets meninger om ovenstående.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har egentlig to forskjellige oppfatninger av begrepet harry jeg da.

Du har positivt harry og negativt harry.

Positivt harry er liksom litt gjennomført småharry (!), ujålete, røff.

Negativt harry er den klassiske norske fyren/dama som blander alle stiler (boots sammen med joggebukse og dressjakke), som kjører en rusten bil uten eksospotte og har rullingsen i munnviken.

Stemte på hockey-sveis, bart og joggebukse jeg.

Skrevet

Harald, har du lest Are Kalvøs bok "Harry"?

Artig, den.

Vibeke :briller:

Skrevet

Synes egentlig alle alternativene er ganske harry jeg, men stemte på joggebukse, bart og hockey sveis. Mest harry synes jeg da... :roll:

Skrevet

Jeg vil tilføye:

*Petterøe-pakke

*Svenske(og norske) danseband

*Kvinner fra Strømmen(!?) med bleika hår og trange dongeribukser

*Puben Scotsman i Oslo

*Menn med thai-dame

*Jenter som sier "Typen min"

*Veikroer med kjøttkaker

*Se og Hør

*Svært musikkanlegg i bilen

*Hvite sokker til dress

*Campingvogn

*Mobiltelefon hengende i beltet

*Autofil på NRK

...og mange flere.

• Liker 1
Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg vil tilføye:

*Petterøe-pakke

*Svenske(og norske) danseband

*Kvinner fra Strømmen(!?) med bleika hår og trange dongeribukser

*Puben Scotsman i Oslo

*Menn med thai-dame

*Jenter som sier "Typen min"

*Veikroer med kjøttkaker

*Se og Hør

*Svært musikkanlegg i bilen

*Hvite sokker til dress

*Campingvogn

*Mobiltelefon hengende i beltet

*Autofil på NRK

...og mange flere.

:hoho:

Stakkars....... Du har endel du plages med i livet, ser jeg!! Hehe...

Gjest Hilde K S
Skrevet

Menn med åletrange dongeribukser av merket Wrangler som de pakker ned i Cowboybootsene. Det hele topper seg med glissen bart, rødmix i brystlomma på den mest slitte tømmerhoggerskjorta de eier. NEEEEEEI nå vet jeg når det topper seg fullstendig - det er når denne skjorta er pakket ned i buksa..................

Nå ble jeg helt matt !

Skrevet

Autofil? Hva er galt med Autofil?

Er det harry? :o

Hyyyyyyl!!!

Innovative meg har gjort noe harry helt uten å vite det! :sjokk:

Er slikt straffbart?

Skrevet

Mest Harry?

Hoppet som Ivar Dyrhaug gjør når det topper seg i Beat for Beat.

ingen over, ingen ved siden.

Milo

Skrevet

:hoho:

Det hoppet er høydepunktet jo...

Men prototypen er vel Svein i Hotel Cæsar?

Og en del trailersjåfører og budbil-sjåfører har bra tendenser.

Wonderbaum er jo ikke nevnt noe sted her jo...

Og mokasiner med "dusker" eller seilersko..

Skrevet

Lea, jeg synes terninger i plysj hengende på speilet i frontruten slår wonderbaum. Det er harry, det.

Vibs :briller:

Skrevet

De fleste ekte "harryer" har vel begge deler?

Og tilhørende trekk til ratt og seter (plysj).

Et blinkende juletre i vinduet gjør seg også.. for ikke å glemme: Super-senka biler med spoilere forran og bak, rutene må være sota så klart.

Skrevet

:ler:

Kjører man gjennomført stil, er man ikke "harry" lenger, da er man "camp".

Andre vil kalle det gjennomført stilløs.

Vibeke

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke bruker harry begrepet jeg da. vet ikke egentlig om det er noe spes jeg forbinder med det heller. for meg er det ikke harry og handle i sverige, men hockey sveis er vel ikke helt på topp for tiden. noen jobber vel litt ekstra for og bli kalt harry og det kan jo være gøy, ellers så lar jeg folk være så harry de bare vil, og så går livet mitt videre.

Skrevet

Syden-turister som klapper når flyet lander = skremmende!!! (den dagen det oppfattes som en bragd at kapteinen klarer å lande flyet, da slutter jeg å fly!!!)

Folk som spiller på automater = spillegale! :D

Handling i Sverige = økonomisk!! :ler:

Drita på firmafest = patetisk.

Menn i joggebukser, med bart, og hockeysveis = harry, negativt!

Liker egentlig harry jeg altså, så denne var litt vanskelig.

Bruker ordet harry både negativt og positivt, oftest positivt. Dessuten møter jeg så mange mennesker som vil gå under beskrivelsen harry når jeg sosialiserer, at jeg synes det er litt kult egentlig!!

negativt harry er som nevnt joggebukse, tynn bart, hockeysveis. Gjerne med boots eller spisse småsko, og hvite tennissokker.

hvite tennissokker til alt annet en joggebukse, under tvil til olabukse og collegegenser, er negativt harry. (vitner i mine øyner om dårlig smak/stil)

Bortsett fra det, så har jeg akkurat kjøpt meg to bomullstopper med frynser i samme stoffet hengende ned fra halsen til livet... har selv boots som jeg bruker både til olabukser og til skjørt (både lange og korte), skal på ett tidspunkt kjøpe meg cowboyhatt og lyse slangeskinnsboots, spisse... men det brukes stort sett i dansesammenheng da...

Hang sammen med gjengene som kun hørte på Guns & roses-type musikk, rægga rundt i sortmalte biler, med åpne vinduer og musikken på full styrke. revehale i antenna, terninger i frontruta og wonderbaum, rullings, kniv på innerlomma og heimbrenten i hanskerommet..... stor del av ungdomstiden....

.... ellers liker jeg klassisk og feminint altså...

Skrevet

Mokasiner med dusker og hvite tennissokker, toppet med trange, svarte jeans som er litt for korte :hoho:

Og "selger-jakker"... å helledussen - sånne "cardigans for menn" vet dere - med gullknapper - sånn som alle reisende selgere i førti-femtiårene har/hadde...

Forøvrig er dette en grusom diskusjon... :P jeg er ikke harry, men jeg handler i Sverige. Anser ikke det som harry, men som økonomisk lønnsomt. Jeg kjøper Se & Hør to ganger i året til jul og til påske - og jeg synes Svein i hotel Cæsar er råharry. Jeg har en svigerinne med harry tatoveringer - er hun harry? Ja, hun er det :ler: og en herlig jente...

Men det er noe med rødmix og tømmerhoggerskjorte... og for jenter som er klippet ikke hockey-sveis - men langt hår som er oppoverklippet - en stor genser nedi trangbuksa og belte...

Jaja - så lenge man ikke skader noen så er det vel greit?

Ja til mangfold over hele vårt langstrakte land!

Og jeg gremmes når man klapper når flyet lander. Ingen klapper når jeg gjør joben min... og jeg hadde virkeligfortjent det - jeg tjener ikke en mill i året!

Skrevet

Jeg er ikke i tvil om hva jeg synes er harry (eller turn-off om dere vil)...

Pengeboka i baklomma.

-da er ikke engang Brad Pitt sexy altså...

• Hjerte 1
Skrevet

Alt som er listet opp utenom det å handle i Sverige mener nå jeg. Grunnen til at jeg ikke syns det er harry å handle i Sverige er at å være økonomisk ikke er det samme som harry. Men mennesker som klapper når flyet lander gjør at jeg vrir meg i mitt eget skinn og virkelig kryper langt ned i setet.

:hoho: Skinnvest er harry

:hoho: Mokasiner er harry

:hoho: hvite tennissokker er harry

:kul: Rullings er harry (både sigs. og rullings er veldig HELSESKADELIG!)

:hoho: Jenter som drikker øl er harry

Mener nå jeg da.... :P

Skrevet

Jenter som drikker øl......????..nei, nå må du gi deg altså. Hva er så harry med det da!...(det kaller jeg diskriminering)...

Skrevet

Forumet heter "Skråblikk og generaliseringer" for å ta det først.

Hvis du så hva jeg skreiv sist så var det som følger sitat:"Mener nå jeg da."

Jeg bare syns det, men jeg ser allikevel ikke ned på de som drikker øl. Og det er vel ikke diskriminerende vel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...