Frk. Stella Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 De selger disse flere steder, både Skeidar, Bohus osv osv - altså spisestuestoler med ben i tre og hel rygg/sete i "skinnimitasjon" som det så fint heter. Noen som har erfaring med hvordan disse er - føles de klamme f eks?
Gjest Fruktfat Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 vi har spisestuestoler i skinn. ja, for det er stort sett skinn i de stolene (noen la en gang ut en link her som forklarte om de forskjellige skinnkvalitetene; nabucco -som de fleste av disse stolene er- er skinn av ikke den beste kvaliteten, det er strekt og behandlet. det er det man behandler med som kan gjøre at man blir klam) vi kjøpte våre på bohus -heter sandra- og de er kjempegode å sitte i! ikke er de klamme heller, og vi bruker å sitte noen timer rundt bordet... har også sofa i samme, den blir man heller ikke klam av. men vi har et vennepar som også har lignende sofa, den blir man ENORMT klam av å sitte i...
Frk. Stella Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2006 Men når det faktisk står "skinnimitasjon" kan det jo ikke være ekte skinn eller? Sofa i imitasjon hadde jeg vært veldig skeptisk til, men spisestuestoler? Selv om man ofte sitter lenge ved bordet så "synker" man liksom ikke ned i dem - ergo kan det ikke bli så altfor klamt. Tenker jeg. Lyst å bytte de spinkle spisestuestolene våre med noen litt mer kraftige, til en billig penge, nemlig...
Gjest Fruktfat Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 gikk litt fort der, ja er det imitasjon så er det imitasjon. de vi har er ihvertfall veldig gode, kostet 995,- om jeg ikke husker feil. men prøvesitt før du kjøper, vi har nemlig prøvd noen før som var helt forferdelige.
Gjest NastyNice Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 Kjøpte mine fra bohus, de og i skinnimitasjon. Grunnen til dette er at jeg er ganske ung, og har en livsstil som gjør at jeg ikke kan ha møbler som fort går i stykker. Mye fester osv med andre ord... Jeg kjøpte mine stoler på a-møbler til ca 600 per stk. Utrolig fornøyd med de, faste og fine etter hard bruk -og søler man på de er det bare å tørke det av med fuktig klut! http://www.a-mobler.no/index.asp?vis=Vared...roduktGruppe=18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå