Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei

Jeg har en venn, som jeg tror (les: er ganske sikker på at) liker meg mer enn som "bare" en venn. Jeg derimot er veldig glad i ham, men bare som en venn, og ikke noe mer. Jeg kan ikke sette fingeren på hvorfor jeg ikke har noen "ekstra" følelser for ham. Det er bare slik. Uansett.

Skal på kino med ham i morgen. Skal se en ganske alvorlig film, men likevel. Føler det er slemt av meg hvis jeg går rundt og lar ham tro at det kan bli noe mer, når det ikke kan det. Vil helst slippe å si noe og håpe det går over, men tror kanskje det likevel er best å gi beskjed. Men jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal gå fram. Når passer det å si noe, og hva skal jeg si?

Har tenkt på noe i denne duren: "Hvis jeg har misforstått dette, så beklager jeg, men føler jeg bør si dette. Jeg har fått inntrykk av at du liker meg litt mer enn bare som en venn/ei venninne. Jeg har dessverre ikke gjensidige følelser. Er veldig glad i deg, men ikke som noe mer enn en venn. Håper du ikke hater meg."

Jeg vurderer også å legge til: "Jeg aksepterer/forstår hvis du er sur på meg nå, så hvis du ikke ønsker at vi skal ta følge hjem, så si ifra, så går jeg en annen vei enn deg." (vi bor på samme sted). Eller kanskje dette skal droppes?

Hvordan høres dette ut? Vil helst ikke såre ham. Og ønsker enda mindre at han skal bli sint/sur på meg. Jeg er ikke vant med å "avvise" gutter, så vet ikke helt hvordan jeg børe gå fram. Noen gode tips til hvordan jeg kan unngå dette???

Alle forslag mottas med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig det bare er jeg som er feig eller konfliktsky, men i de få tilfellene hvor jeg har mistenkt følelser fra en kamerat (gjerne noen jeg har kjent en stund som venn, ikke noen jeg har begynt å date, liksom) har jeg latt være å si noe om det, jeg. Har passet på å ikke gi dem vann på mølla, men jeg har fortsatt å gjøre ting sammen med dem om jeg har trivdes i deres selskap. Men om du selv synes det er ubehagelig og gjerne vil avklare ting, og kanskje kutte ned på kontakten, bør du vel selvsagt si fra...

Skrevet

Synes ikke du skal si noe før det skjer noe konkret.

Det kan jo faktisk være at vennen din f.eks har følelser for deg, men skjønner at du ikke er interessert, og dermed velger å ikke si noe.

Om ikke han prøver seg er det sikkert best å la det bero.

Om han prøver seg er du forberedt og kan si akkurat det du har tenkt.

Jeg hadde kanskje droppa den biten med at han kanskje hater deg. Du kan heller si at som han sikkert skjønner ettersom du liker å tilbringe tid sammen med han, så synes du at han er en kjempefin fyr. Og at du virkelig skulle ønske at du hadde følelser for ham, men at du altså ikke har det, og ikke kommer til å få det heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...