Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal selge en liten leilighet på Oslo sentrum/øst og må selvsagt gjennom eiendomsmeklerkarusellen. Det er virkelig ikke lett å orientere seg. Et lite googlesøk ga over et dusin eiendomsmeklere i området. Notar er selvsagt ikke aktuell, men er det noen firmaer eller personer som anbefales? Eller noen som er helt fryktelige?

Håper både dere som har erfaring fra salg, og dere som har vært å visning vil komme med erfaringer! Send gjerne pm hvis dere ikke vil utlevere personer :)

:blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har akkurat vært gjennom "eiendomsmeklerkarusellen", og bestemt oss, men det var ikke lett. Selv om et firma er stort og bra så blir det veldig vanskelig om du ikke har den rette magefølelsen for akkurat den megleren som du velger. Vi hadde lange diskusjoner og det var vanskelig å bestemme seg, til slutt måtte vi bare omtrent trekke lodd.

Min venninne valgte et meglerfirma som hun synes var aldeles glimrende og solgte leiligheten hennes høyt over takst, mens vi fikk et dårlig inntrykk av samme firma(vi snakket med to forskjellige meglere).

Jeg har postet en tråd her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=230773&hl=

Jeg har fått en del tips her:

http://forbruker.no/bolig/boligmarkedet/article972615.ece

Skrevet

Hvem selger mest rundt hos dere da? Blir litt overrasket over at noen velger å google eiendomsmeglere i Oslo, de markedsfører seg rimelig heftig, og det er litt rart at du ikke har noe inntrykk av noen av dem?

Skal du selge borettslag ville jeg snakket med obos/exact og Garanti ihvertfall. Sjekk også hva som ligger på Finn i ditt område og hvilke meglere som selger - bedre referanse enn google.

Jeg er ikke objektiv i saker som dreier seg om slike anbefalinger, men har mange meninger om hvordan en god megler skal fremstå, ref tråden linket til over også... ;)

Skrevet

jeg har hukommelse som en rusten sil, så da er google fin for å komme på navn ;)

Skrevet

Jeg brukte Garanti sist jeg solgte leilighet på østkanten i Oslo og er veldig fornøyd med hele opplevelsen. Ingen hovne meglere, ikke falke forhåpninger og ryddig budrunde, oppgjør og oppfølging.

Megleren kjente godt til både borettslag og område, så han kunne svare på det meste når folk spurte på visningene. Sammenlignet med andre meglere jeg var borti var prisen helt OK også.

Finn en megler som har kontor i nærheten av leiligheten. Da har de garantert erfaring med samme type leilighet og muligens i samme bygg også. Jeg ville likevel satset på noen som hadde et kjent navn og som jeg ikke hadde hørt masse negative ting om i media eller av venner og kjente. Kan ikke huske å ha hørt eller lest noe veldig negativ om Garanti faktisk.

Skrevet
Skal selge en liten leilighet på Oslo sentrum/øst og må selvsagt gjennom eiendomsmeklerkarusellen. Det er virkelig ikke lett å orientere seg. Et lite googlesøk ga over et dusin eiendomsmeklere i området. Notar er selvsagt ikke aktuell, men er det noen firmaer eller personer som anbefales? Eller noen som er helt fryktelige?

Håper både dere som har erfaring fra salg, og dere som har vært å visning vil komme med erfaringer! Send gjerne pm hvis dere ikke vil utlevere personer :)

:blomst:

gode/dårlige? tja, de har en jobb å gjøre, og det er å selge. Høyere pris, jo mere til de. vel,har Notar hatt noen brådne kar,men de gjør da en god jobb de også. en grunn til at folk velger de.

jeg selv har kjøpt/solgt igjennom Notar og har bare gode erfaringer

Skrevet

Hei!

Mine tips til deg er å få verdivurdering fra så mange meglere som mulig. Si til meglerne at mange meglere skal gi sin vurdering, så vedkommende skjønner at man må prestere best mulig.

Ikke bare se etter den som tar minst i provosjon, men at vedkommende er en selger type.

De meglere som har mange salg på en gang har kanskje ikke mye tid til din salg, så kanskje det er lurt å velge en som ikke har så mye å gjøre på jobb. Si klart til vedkommende hvordan du vil ha det.

(hvis det er bedriftsnavn eller megler navn du vil ha kan du sende meg en meld)

Lykke til!

Skrevet

Gjør et søk på ditt område på Finn.no. Ring de meglerene som har laget en ok annonse eller fått god pris på tilsvarende leiligheter i ditt område. Jeg fulgte med på Finn.no i månedsvis før vi solgte og tok vare på navnene på meglerene som fikk gode priser i mitt område. Vi hadde fire av dem innom for verdivurdering og fant en flink en tilslutt.

Skrevet

Vi kjøpte vår leilighet for 1,5 år siden. Det var Exept som solgte den. Vi syns den megleren hånterte salget veldig dårlig (ringte ikke de på listen, vi måtte selv ringe megleren for å gi bud) at vi har sagt at vi vil ikke velge de når vi skal selge vår leilighet.

Og i den perioden vi søkte etter elilighet holdt vi oss til en område. Og det var en megler som har sett oss på noen visninger. Vi var ikke kunder hos ham eller noe sånt men han ringte oss og anbefalte oss en leilighet som han trudde vi var på utkikk etter (og det var det faktisk). Vi dro på den visningen og la bud på den leiligheten, men fikk den dessverre ikke. Det var en megler fra Aktiv. Vi har sagt at vi vil ha akkurat den megleren når vi skal selge vår leilighet. Jeg husker desverre ikke hva han heter, bare hvordan han ser ut og hvor han jobber.

Skrevet

Jeg solgte akurat min leilgihte på Etterstad via Exact på Bislet. Fikk knall pris. Megleren var kjempe dyktig. Hun er ca 25-30 år. Jeg fikk henne anbefalt av en nabo som hadde kjøpt og solgt via henne. Anbefaler at du henter inn et tilbud fra henne på Exact Bislet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...