Juni-brud Skrevet 23. januar 2003 #1 Del Skrevet 23. januar 2003 Heisann! Da er det min tur til å skrive dagbok :D Huskeliste; * Kirke * Lokale * Fotograf * Mat * Alkohol * Mineralvann * Kaffe * Kaker * Blomster * Bordpynt * Bordkort * Innbydelser * Musikk * Transport * Sanger * Brudekjole * Sjakett * Sko til begge * Frisør * Bryllupssuite * Klær brudepiker/ svenn * kirkeprogram * Undertøy * Serveringshjelp * Sangperm * Servietter * Lys * Engangskamera * Mat- sververingshjelp * Nattmat * Champanjeglass-plast Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni-brud Skrevet 30. januar 2003 Forfatter #2 Del Skrevet 30. januar 2003 Puh... Det er så utrolig mye å tenke på! Min store skrekk er at jeg kommer på bryllupsdagen og så er noe glemt :o Nå er forberedelsene god i gang. Siden mamma & pappa og svigers er med på spleisen, er det liksom de som inviterer til bryllupsfest. Men jeg ordner det meste selv Syntes det er greit og betryggende og ha oversikten selv. Heller deligere oppgavnen Jeg var og ordnet blomstene i går. Synte ikke jeg fikk verst pris. Det kommer på 5475 kr for alt. Da er det med brudebuketten, 4 knapphullsblomster, en liten bukett til brudepike, 3 små blomster til brudesvenner, pynt i kirke og lokale. Maten er også i boks! Vi skal ha; Forrett; Dagens skalldyr i butterdeigbakst. Hovedrett; Pepper og sennepmarinert oksefile, madeirasaus, risolèpoteter og sesongens grønnsaker. Desset; Filokopp med fløteis og sorbet, marinerte sydhavsfrukter. Til nattmat blir det ertesuppe og rundstykker. Bryllupskaka er det naboen min som skal bake. Hun er konditor. Vi har valgt en 3. etg marsipankake, med røde roser som pynt. Ellers så har jeg tenkt til å spørre tanter og familie/venner om å bake en kake. Har lyst på; * Svinekam * Zuleikakake * Zjokoladekake * Ostekake * Iskake * Frisk frukt i gelè * Fromagekake Litt variert, så det ikke blir bare tunge kaker. Kommer også til å ha fruktfat ved kakene Fruktfat og litt drikke kommer også til å bli satt frem til gjestene når de annkommer seleskapslokalet, mens de venter på at vi skal komme fra fotografen. Fotograf er også bestillt. Det koster 5.500 kr. Vi skal ta bilder i en nydelig park. Der kan vi ha variasjon på bildene. Det er en paviljongd der, en liten dam, skog, flott gammel bygning o.l Sambo har også fått bestillt seg klær. Han skal bare leie sjakett. jeg har kjøpt meg kjole. Gleder meg til den kommer. Rundt 20. februar regnet de med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady79 Skrevet 9. mai 2003 #3 Del Skrevet 9. mai 2003 Heissann!!! Hvordan går det med planleggingen??? Vi skal jo også gifte oss 7 juni, så vi er i "samme bås". Føler vi er noenlunde i rute.....men...mye å gjøre!!! Spesiellt siden min forlovede ikke kommer hjem igjen før 27 mai!!!! Vi blir 105 (!!!!!!!!!) totalt både til middag og kaffe :D håper det blir kjempegøy..... håper på at du vil gi meg en tilbakemelding på hvordan det går med dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni-brud Skrevet 9. mai 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 9. mai 2003 Bare 4 uker igjen!!!! Uæh!!! Tiden flyr fra meg... På tide med en liten oppdatering igjen. Nå er kjolen min kommet, skal ned til brudesalongen til uka for å få den tilpasset. Den var litt for lang til meg, så de må sende den til en sydame. Prøver å gå litt rundt med skoene for å utvidde dem, men det spørs om det hjelper så mye... Nå har jeg tall på alle som kommer. Vi blir 62 til middagen og rundt 80 til kaffen. Skal bestille maten på mandag. Sangheftene og kirkeprogrammet må vi lage. Vet hvordan vi vil ha det så det er bare å få det ned på papiret. Sangen til Espen er ferdig, Lars holder på å trykke den opp for meg. Bryllupskaken er i boks, det gjenstår noen kaker. Må høre med ei venninne av mamma om hun vil bake en. Fordeling av "oppgaver" er i orden. Mangler vel bare noen til å pakke opp gavene og notere. Men der har jeg tenkt til å spørre søskenbarna mine. I morra skal jeg ha utdrikningslaget mitt. Gleder meg veeeeldig!!!! Aner ikke hva som skjer eller når de henter meg. Det eneste Espen sa var at han kunne ønske Elin var forloveren hans, for jeg kom til å få en super dag!!! Jepp, dette var det for i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady79 Skrevet 24. mai 2003 #5 Del Skrevet 24. mai 2003 hei på deg.... hvordan gikk det med utdrikkingslaget ditt??? jeg "frykter" mitt kommer neste helg...fredagen tror jeg....spennende.... ja nå er det jo bare 2 uker igjen til vi er fru begge to :D hvordan føler du deg???jeg bare gleder meg jeg....har sommerfulger i magen...... wwwwwwwwwweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee gleder meg til å høre fra deg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni-brud Skrevet 24. mai 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 24. mai 2003 Huff, så mye å tenke på at jeg går helt i surr!!! Nå er det bare to uker igjen til den store dagen. Har ordnet litt praktiske ting i dag. Kjøpt Duni servietter, kostet nok det og. Ja, ja, ikke så mye... ca 200 kr for 50 stk. Lurer på om jeg skal kjøpe duken som hører til... Egentlig så har mamma og svigermor funnet frem duker, lånt litt her og der. Men da blir ikke alle like, heller ikke like lange. Da syntes jeg faktisk det er bedre å ha en Duni duk. Det ser jo ut som stoff duk. *tenke*tenke* Hm.... Får tenke nøye gjennom dette Utdrikningslaget! Det ble en suksess!!! Hadde ymtet noen ønsker for forloveren min, at jeg ikke ønsket UTDRITNINGSLAG, men utdrikningslag. Hadde mye morro. Solgte "Morrabrød", var på hudpleie i over en time, gjorde forskjellige oppgaver som f.eks få en mann til å synge sang for meg i mikrofon o.l, var på båttur med reker og vin, hadde spørsmål som min kjære hadde svart på først :oops: Trodde ikke jeg skulle holde ut lenge siden det er leng siden jeg hadde vært ute, men jeg kom faktisk ikke hjem før nærmere 4.30 :o Kjolen! Den kan dere se her hvis dere vil http://www. brudesalongen.no/bilder/sincerity/2900.htm Det ble bestillt i str 42, men jeg er ikke 42 i lengden. Så de må legge den opp 6 cm. Siden den er brodert nede, må de legge den opp i livet. Kan hende de må klippe den til. Det blir sikker bra!!! Håret! Jeg skal ha prøvetime på mandag, men har jo så og si bestemt meg! Jeg skal ha perle diadem, håret glatt forran det. Så skal jeg ha store krøller bak, og så et 2 lags slør der det lengste går til stompen. I sløret er det perler. Da jeg nevnte for frisøren min hva slags frisyre jeg kunne tenke meg, så kaldte hun det "Mona Grudt sveisen" Blomstene! Min brudebukett er det ikke bilde av på nettet! Men skal prøve å forklare. Det er en dråpeformet bukett, med mørke røde roser. Innimellom skal det være små hvite rose knopper, eføy og hvit silkebånd. Har sett bilder av den og den er bare så lekker!!! Ellers skal vi ha blomster på 12 av krakkene i kirken. 6 på hver side. Blomstene skal etter vielsen settes sammen to og to og brukes til borddekorasjon så det blir 3 på hvert ben på middagsbordet (skal sitte i hestesko) Min bukett blir pynt på hovedbordet. Ellers skal vi ha to stativ med blomster ved alteret, som senere skal være i lokalet, bak oss under middagen. Bordet! Skal dekkes med hvit duk, hvite lys, og blomstene fra kirken som er i stil med brudebuketten. Skal også strø på strøblomster. Drikkevarer Alkoholen er kjøpt inn. Fy flate så mye :o Vi skal ha fri bar! Brusen er bestillt. Vi får avslag, siden venninnen til mamma jobber på bryggeriet. Må nesten gi meg nå, selv om det er mye mer å si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 27. mai 2003 #7 Del Skrevet 27. mai 2003 Heisann Juni-brud. Ser ut som dere er ganske godt i rute. Kan tenke meg du gleder deg nå. Tror forresten jeg kjenner deg litt jeg Så har du noe å lure på hvem jeg er... Jeg kom ikke inn på linken til kjolen din Hadde gledet meg masse til å se den, men jeg får vel vente på bildene fra den store dagen da. Ha en liten oppdatering her litt nærmere den store dagen og i ettertid også da. Klem Ca. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni-brud Skrevet 28. mai 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 28. mai 2003 10 dager igjen!!! Nettene begynner å bli korte, sovner som regel ikke før 2-3 tiden. Ligger og tenker og tenker. Og når morningen kommer så er det en liten en som våkner rundt 6.30! Grøss og gru! Kroppen min vil sove mer, men... den gang ei! Nå har vi hatt siste bryllupsmøte. Ting begynner å falle på plass, kjøreplanen er laget. Samtale med prest Samtalen med presten gikk bra. Da vi øvde oss i kirken, stop sambo oppe ved alteret mens jeg gikk med presten opp. Organisten øvet og spilte en bryllupsmars. Der og da innså jeg at det er virkelig, herregud om 11 dager gifter vi oss!!! Så på min kjære mens han stod der oppe med verdens største smil, gutten våres gikk rundt der oppe og holdt seg i alterringen. Der og da skjønte jeg at valget mitt definitivt var riktig!!! At dette er en ting jeg aldrig kommer til å angre på! Prøvetimen Den gikk kjempebra! Det var akkurat sånn jeg ville ha håret mitt, og sminken. Min forlover skal være med til frisøren, hun skal bare være moralsk støtte. Hun ordner seg selv. Så vi skal kose oss med snitter og hvitvin på salongen Sanghefte og kirkeprogram Arkene til sangheftet er kjøpt inn, men ikke laget, enda. Det skal vi holde på med til helga. Kirkeprogrammet er malen ferdig på. Sambo skal skrive en prøveside i dag før vi trykker opp 100 stk. Prøver å legge inn en link til kjolen min igjen! www.brudesalongen.no/bilder/sincerity/2900.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni-brud Skrevet 28. mai 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 28. mai 2003 Puh!!! Nå er kjolen min ferdig! Endelig!!! Begynte å stresse litt med den nå, er jo bare non dager igjen. De fikk lagt opp det de skulle + at jeg må bruke et litt større underskjørt. Håper sambo kommer til å like meg i kjolen. I dag har vi også laget et utkast til kirkeprogrammet. Nå gjelder det bare å få de trykket opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady79 Skrevet 1. juni 2003 #10 Del Skrevet 1. juni 2003 hei på deg... :D så flott at du fik kjolen i tide...huff...deilig å puste lettet ut nå tenker jeg nå er det bare 6 dager igjen til vår dag.....fy søren...jeg gleder meg sånn at det kribler i magen....får nesten en slags "jippi snart jul" følelse....altså den jeg hadde når jeg var liten...tihi.....skjønner du??? vel...jeg er blitt drukket ut nå...du kan jo se min forelling i dagboken min... :oops: vel...skal legge inn litt oppdateringer i dagboken min de neste 2 dagene....drar til Hardanger på onsdag...og der har jeg ikke tilgang til internett lykke til da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni-brud Skrevet 1. juni 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 1. juni 2003 5 dager igjen til "min" dag! Begynner å glede meg, hele neste uke er det et eller annet som skjer, så jeg tror tiden kommer til å gå kjempe fort. Er fortsatt kjempenervøs. Om lørda`n var vi og så på en vielse i den kirken vi skal gifte oss i. Det viste seg å være en kjenning av sambo. Og så fikk vi øvd litt med brudepiken og de tre brudesvennene våre. Sånn her blir de siste dagene mine før bryllupet... Mandag; Da skal jeg og min forlover, og våre barn dra til min frisør og ordne med sminke. Se gjennom hva jeg har og hva som kan brukes. Så skal jeg kjøpe Duni duk til bryllupet. Etter det skal jeg hjem til svigers der jeg skal møte sambo. Vi skal hjelpe henne å ordne sangheftene, uten å se sangene Tirsdag Sønnen våres, brudepiken og den ene brudesvennen skal prøve klærne en gang til for å være helt sikre. På kvelden skal jeg lage ferdig gjestekurvene til toalettene. På kvelden skal til hjem til mamma & pappa. Min gudmor fra utlandet kommer. Onsdag Da skal jeg prøve kjolen min for siste gang før den store dagen :D Torsdag Etter planen er det ingen spesielle planer, for nå... Får prøve å slappe av, ta litt egenpleie og sånn... Fredag Dagen før dagen Sambo tar seg fri fra jobb. Vi skal pynte lokalet, dekke bord og ordne siste rest. På kvelden skal jeg, sønnen vår og min forlover sove hos mamma og pappa. Da skal jeg ta meg et laaaangt bad :D Mamma skal lage et lit koldtbord til oss. Min gudmor, min mormor, broren min, forloveren min, mamma og pappa og jeg skal kose oss!!! Den store dagen!!! Kl. 7.45 - Sønnen vår blir hentet hos mamma og pappa. Kl. 8.30 - Da drar jeg, forloveren min og mamma til frisøren. Der skal jeg sminkes, og ordnes på håret. Der får vi snitter og hvitvin :D Kl. 12.40 Kjører vi til kirken!!! Kl. 13.00 - Er vielsen! Etter dette er jeg FRU :D :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K. Skrevet 2. juni 2003 #12 Del Skrevet 2. juni 2003 ååhh..så utrolig spennende!!! Jeg kjenner det kribler i meg når jeg leser om dine siste forberedelser.. det er så kort tid igjen til vårt bryllup nå! Vi gifter oss den 12.juli, og tiden går fryktelig fort om dagen :D Vil ønske deg LYKKE TIL på den store dagen deres. Måtte den bli helt perfekt!!! K. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 7. juni 2003 #13 Del Skrevet 7. juni 2003 Gratulerer så mye som FRU!!! :D :D :D Nå er dere godt i gang med festen tenker jeg. Gleder meg masse til referat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 7. juni 2003 #14 Del Skrevet 7. juni 2003 Her sitter vi vordende bruder og kiler i magen av å tenke på at deres dag er kommet! Håper dere har en KNALLdag!!! Gratulerer masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 8. juni 2003 #15 Del Skrevet 8. juni 2003 Gratulerer såååå mye!!!!!! Håper dagen var kjempekjekk! selv om det var den sikkert :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå