Lillepusen Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg har så lyst til å ta opp igjen strikkingen nå som jeg er gravid... Er jo så utrolig mye fint å til babyer og barn!! Det som er problemet er at jeg ikke er særlig god... Jeg har strikket mye skjerf og luer opp gjennom... Har aldri turt å prøve meg på sokker eller votter, for det ser så vanskelig ut med alle disse pinnene som bare er i veien... Hehe, så jeg lurer på om det er noen som har noen gode tips til enkle oppskrifter på babytøy ol. Har allerede bestemt meg for å strikke et babyteppe!! (kanskje det holder...? ) Har sett et nydelig et fra Nøstebarn (Mor Signes babyteppe). Lurer også på hva som er best å bruke av Merino lammeull, og silke-ull??? Står på Nøstebarn sine sider at silke-ull er glattere og mer slitesterkt... Er det "mykere"? Noen som har noen formening om hva jeg bør velge?? Håper noen kan hjelpe meg!!!
Murf Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Babyteppet fra Nøstebarn er kjempeenkelt, men blir pent og luftig! Lykke til! (eneste er at det tar lang tid, men du har jo til juni 2007 ) Silkeullen er mykere, men dyrere, og finnes i færre farger. Strikket mitt i merinoull, og syntes det ble mykt og luftig nok. Anbefaler deg å gå i en garnbutikk og spørre om babyoppskrifter; Dale og Sandnesgarn har mye pent og lettstrikket. Nøstebarnoppskriftene er også enkle og fine, og blir lette, gode plagg.
Lillepusen Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2006 Oj, tusen takk for godt svar!!! Skal sjekke det ut! Ja, jeg har jo heldigvis god til på meg... Men jeg kjenner meg selv... best å begynne rundt juletider, så jeg blir ferdig!
Usikker Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 På denne nettsiden til Garnstudio så finnes det både oppskrifter til baby og forklaringer på de forskjellige garntyper. Lykke til
smile Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Det er nok ikke så vanskelig som du tror! Jeg fant mange fine oppskrifter på garnstudio som du fikk link til over. Her er en fin side med forklaringer: strikkeskole
Krista83 Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 Om du melder deg inn i et slikt håndarbeidsforum som Hobbyboden så får du mye hjelp der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå