Gå til innhold

Spørsmål om strikking...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst til å ta opp igjen strikkingen nå som jeg er gravid... Er jo så utrolig mye fint å til babyer og barn!!

Det som er problemet er at jeg ikke er særlig god... :ler: Jeg har strikket mye skjerf og luer opp gjennom... Har aldri turt å prøve meg på sokker eller votter, for det ser så vanskelig ut med alle disse pinnene som bare er i veien... Hehe, så jeg lurer på om det er noen som har noen gode tips til enkle oppskrifter på babytøy ol.

Har allerede bestemt meg for å strikke et babyteppe!! (kanskje det holder...? ) Har sett et nydelig et fra Nøstebarn (Mor Signes babyteppe).

Lurer også på hva som er best å bruke av Merino lammeull, og silke-ull??? Står på Nøstebarn sine sider at silke-ull er glattere og mer slitesterkt... Er det "mykere"? Noen som har noen formening om hva jeg bør velge??

Håper noen kan hjelpe meg!!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyteppet fra Nøstebarn er kjempeenkelt, men blir pent og luftig! Lykke til!

(eneste er at det tar lang tid, men du har jo til juni 2007 ;) )

Silkeullen er mykere, men dyrere, og finnes i færre farger. Strikket mitt i merinoull, og syntes det ble mykt og luftig nok.

Anbefaler deg å gå i en garnbutikk og spørre om babyoppskrifter; Dale og Sandnesgarn har mye pent og lettstrikket. Nøstebarnoppskriftene er også enkle og fine, og blir lette, gode plagg.

Skrevet

Oj, tusen takk for godt svar!!! Skal sjekke det ut! :)

Ja, jeg har jo heldigvis god til på meg... :ler: Men jeg kjenner meg selv... best å begynne rundt juletider, så jeg blir ferdig! :legrine:

Skrevet

denne nettsiden til Garnstudio så finnes det både oppskrifter til baby og forklaringer på de forskjellige garntyper.

Lykke til :)

Skrevet

Det er nok ikke så vanskelig som du tror!

Jeg fant mange fine oppskrifter på garnstudio som du fikk link til over.

Her er en fin side med forklaringer: strikkeskole

Skrevet

Om du melder deg inn i et slikt håndarbeidsforum som Hobbyboden så får du mye hjelp der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...