Gå til innhold

Skal kassere pc'en min - hva bør jeg gjøre først?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gammel pc som har gjort nytten sin og litt til, og nå er den så treg og høylydt at jeg har bestemt meg for å kaste den. Men det ligger jo masse informasjon og data på den, så hva må jeg gjøre før jeg kaster den? Jeg er ikke så veldig data-kyndig, men finnes det en enkel måte å slette alt på?

Når jeg først er i gang så lurer jeg på en ting til. Jeg skal heretter benytte kjæresten sin pc, hvordan gjør jeg det enklest mulig med e-posten min? Vi har begge chello, finnes det en enkel måte å sette opp outlook på som gjør at vi begge kan lese e-posten vår, f.eks.?

Skrevet
Jeg har en gammel pc som har gjort nytten sin og litt til, og nå er den så treg og høylydt at jeg har bestemt meg for å kaste den. Men det ligger jo masse informasjon og data på den, så hva må jeg gjøre før jeg kaster den? Jeg er ikke så veldig data-kyndig, men finnes det en enkel måte å slette alt på?

Når jeg først er i gang så lurer jeg på en ting til. Jeg skal heretter benytte kjæresten sin pc, hvordan gjør jeg det enklest mulig med e-posten min? Vi har begge chello, finnes det en enkel måte å sette opp outlook på som gjør at vi begge kan lese e-posten vår, f.eks.?

har dårlig erfaring fra sist den ble kassert, så neste gang kommer eg til å skru den opp. da vil eg klippe sundt det som kan klippes. fjerne div deler osv. Til slutt tar jeg slegga før jeg leverer den til fyllinga

Skrevet

Et par spikre gjennom harddisken gjør i alle fall at det koster mye å fikse den. Jeg pleier å skru ut det meste av PC-er som skal kastes. F.eks. CD-stasjoner og diverse kabler og komponenter. Har skjedd flere ganger at jeg har manglet et eller annet og fått bruk for det gamle. Harddisken kan ellers brukes i en evt, ny PC. Hvis du ikke kjøper bærbar da.

Du kan fint motta e-post i samme program som kjæresten din (F.eks Outlook). Det er bare å legge til en ny konto.

Hvis dere vil ha e-posten inn på hver deres konto, så finnes det flere e-postprogrammer som kan brukes. Evt. kan dere jo ga hver deres bruker om han har XP på sin PC. Om begge kontoene legges inn i outlook vil det komme mail hulter til bulter og blandet.

Skrevet
Om begge kontoene legges inn i outlook vil det komme mail hulter til bulter og blandet.

Bare å opprette hver sin mappe og sortere med Regler. :)

Skrevet

Har dere en nogenlunde moderne utgave av Windows er det enkelt å legge opp flere brukerkontoer.

Skrevet

Ta ut harddisken og ødelegg den fysisk eller la være å kaste den om du har lyst til å fortsette å bruke den. Du kan kjøpe et eksternt kabinett, sette inn disken og koble kabinettet til den nye maskinen. En enkel måte å ødelegge disken er skru den opp og legge den i en bøtte med saltvann noen uker.

Eksterne kabinetter: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10095

Skrevet

Skønner godt din "angst" for data på aveie og har for ikke så lenge siden selv kvittet meg med slikt som dette ved å ta ut harddisk og jeg var så uheldig å "miste" den over kanten på en bro, ops.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...