Gjest Klar himmel Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Hei KG!! En god arbeidskollega av meg er skilt og etter at datteren hennes begynte på videregående stikker hun av og til innom mammaen sin på jobb når hun er ferdig på skolen, fordi jobben ikke er så langt unna. Det litt kinkige her er at hun er veldig søt. Jeg synes faktisk moren hennes er søt også, men jeg vet jo at hun ikke er interessert i å ha noe forhold med meg. Jeg klarer derimot ikke å la være å tenke på datteren, hun har noen ansiktstrekk som bare gjør at jeg kjenner det kiler inni meg. Forrige uke var hun innom, og da benyttet jeg anledningen mens jeg ga henne noen tips om farger og tok henne på hånden, og hun smilte. Da hun var der tidlig på fredag smilte hun til meg på en sånn måte at jeg tror hun faktisk også liker meg. Det jeg ikke er helt sikker på er hvordan jobbkollegaen min kommer til å reagere på dette.. jeg vet jo at det er urealistisk at jeg kan holde dette skjult, men jeg klarer ikke å slutte å tenke på henne- jeg blir GAL- hva skal jeg gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Bli gal først, og siden slutt å tenk på det. Men seriøst; det er ikke veldig lurt å begi deg inn på dette dersom du er nærmere arbeidskollegaen i alder enn datteren hennes...
Amalie_85 Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 "Jeg vet jeg ikke får ho så da tar jeg dattra i stede" ??? Høres sånn ut på deg. Ekkelt Hadde det vært min datter hadde jeg blitt sur ja. Men vil det si at hun er 16 år siden hun har begynt på vidregående? Og hvor gammel er så du?
Liskat Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg vil si det kommer an på hvor mye eldre du er enn datteren. Hvis du er helt i starten av 20-årene kan det gå greit, men er du mer enn det kan det være du ødelegger arbeidsforholdet med kollegaen din om du rører ved datteren hennes.
Gjest Klar himmel Skrevet 15. oktober 2006 #5 Skrevet 15. oktober 2006 Nei, nå tolker du det jeg skriver i verst tenkelig mening. Jeg liker datteren hennes veldig godt, det er det jeg skriver. Hun er over 16, ja.. eller jeg regner med det siden hun går i første klasse. Jeg er nå litt eldre da... det er det jeg er redd mammaen ikke liker.. er det så ille?
Liskat Skrevet 15. oktober 2006 #6 Skrevet 15. oktober 2006 Hvis du er mer enn 5-6 år eldre er det meget godt mulig moren vil reagere negativt. Det tryggeste er å holde fingrene av fatet.
La Luna Skrevet 15. oktober 2006 #7 Skrevet 15. oktober 2006 Nei, nå tolker du det jeg skriver i verst tenkelig mening. Jeg liker datteren hennes veldig godt, det er det jeg skriver. Hun er over 16, ja.. eller jeg regner med det siden hun går i første klasse. Jeg er nå litt eldre da... det er det jeg er redd mammaen ikke liker.. er det så ille? ← Hun er femten eller seksten hvis hun akkurat har begynt på videregående. Og ja, det er ille hvis du er arbeidskollegaen til mammaen hennes og i tillegg endel eldre, og i hvertfall når det virker som om du egentlig helst ville hatt mora
Gjest Piper Skrevet 15. oktober 2006 #8 Skrevet 15. oktober 2006 Nei, nå tolker du det jeg skriver i verst tenkelig mening. Jeg liker datteren hennes veldig godt, det er det jeg skriver. Hun er over 16, ja.. eller jeg regner med det siden hun går i første klasse. Jeg er nå litt eldre da... det er det jeg er redd mammaen ikke liker.. er det så ille? ← Og med litt eldre mener du? Går hun i første klasse er hun 16, og skal du prøve deg på henne uten at moren skal bli sur på deg bør du ikke være mer enn ca 20. Dere jobber sammen, og datteren vil ikke klare å tie om dette, selv hvor mye du hadde villet det. Jeg syns heller ikke en voksen person skal innlede et forhold med en så ung en, med tanke på å holde det skjult. For du setter jenten i en situasjon hun ikke bør være i, og finner moren ut av det senere vil det nok være slutt på det gode forholdet mellom dere som kollegaer. Om du er på alder med moren hennes, ville jeg slutte å tenke på "hva om". Da er det ikke noe du bør begi deg ut på, og siden du er den voksne bør vel du også være den som oppfører deg som en voksen.
Amalie_85 Skrevet 15. oktober 2006 #9 Skrevet 15. oktober 2006 At hun liker deg er ikke sikkert. Da jeg var 16 år var jeg og oppi skyene visst en "mann" la merke til meg. Det er jo kjempe spennende. Men husk hun er ikke voksen. Så hvor gammel er egentlig du i forhold til henne??
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #10 Skrevet 15. oktober 2006 Og med litt eldre mener du? Går hun i første klasse er hun 16, og skal du prøve deg på henne uten at moren skal bli sur på deg bør du ikke være mer enn ca 20. Dere jobber sammen, og datteren vil ikke klare å tie om dette, selv hvor mye du hadde villet det. ← Javel, så mener du at jeg ikke bør være mer enn ca 20. Gang det tallet med 2 så finner du meg. Jeg skjønner at alder er et tema, men jeg skjønner ikke helt hvorfor? Jeg liker henne og jeg er ganske sikker på at hun liker meg. Jeg tenkte å finne det ut neste uke. La oss vri litt på problemstillingen. Mammaen hennes kjenner jo meg som en snill person. Kanskje hun ikke vil være så fordømmende allikevel? Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre negative reaksjoner? Jeg har falt for denne jenta..
La Luna Skrevet 15. oktober 2006 #11 Skrevet 15. oktober 2006 Du er førti, jenta er 15-16 og du jobber sammen med mammaen hennes?? haha, holde deg laaaaangt unna, ikke tenk på det engang.
Liskat Skrevet 15. oktober 2006 #12 Skrevet 15. oktober 2006 Du er altså ca 40 og hun er ca 16? Sannsynligheten for at din kollega vil synes det er greit at du prøver deg på datteren er lik null. La heller jentungen være i fred så hun kan finne noen på egen alder! At jenta liker deg kan godt være, men de fleste 16-åringer er som hormonelle bomber, det skal ikke så mye til før de tikker (det er ikke så lenge siden jeg var 16, og det skulle ikke mye til før jeg følte meg småbetatt om en av det motsatte kjønn viste interesse, selv om han var altfor gammel). Hvis du prøver deg på jentungen er det nesten garantert at mora blir forbanna, uansett hva hun måtte tro om deg fra før.
Gjest Gjest_Laini_* Skrevet 15. oktober 2006 #13 Skrevet 15. oktober 2006 Javel, så mener du at jeg ikke bør være mer enn ca 20. Gang det tallet med 2 så finner du meg. Jeg skjønner at alder er et tema, men jeg skjønner ikke helt hvorfor? Jeg liker henne og jeg er ganske sikker på at hun liker meg. Jeg tenkte å finne det ut neste uke. La oss vri litt på problemstillingen. Mammaen hennes kjenner jo meg som en snill person. Kanskje hun ikke vil være så fordømmende allikevel? Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre negative reaksjoner? Jeg har falt for denne jenta.. ← Her bør du skygge banen altså......... Moren vil garantert IKKE like det i det hele tatt og du vil få ditt rykte ødelagt. Hvis datteren er 16-18 år så er du en "gammal" mann i hennes øyne!! Kanskje hun liker oppmerksomheten du gir henne men alvorlig talt, bruk hodet................ Hun vil bli mye mer en sur ja!
Gjest Piper Skrevet 15. oktober 2006 #14 Skrevet 15. oktober 2006 Javel, så mener du at jeg ikke bør være mer enn ca 20. Gang det tallet med 2 så finner du meg. Jeg skjønner at alder er et tema, men jeg skjønner ikke helt hvorfor? Jeg liker henne og jeg er ganske sikker på at hun liker meg. Jeg tenkte å finne det ut neste uke. La oss vri litt på problemstillingen. Mammaen hennes kjenner jo meg som en snill person. Kanskje hun ikke vil være så fordømmende allikevel? Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre negative reaksjoner? Jeg har falt for denne jenta.. ← Ok du har falt for denne jenten, men du er også gammel nok til å være faren hennes. Og da er du gammel nok til å forstå at selv om vi ønsker oss enkelte ting, er det ikke dermed sagt vi bare kan få det. Hold deg unna jenta, og det er faktisk for hennes del. Bryr du deg om henne, lar du henne være. Selv om du er snill og grei, vil du være for gammel i mammaens øyne, og så enkelt er det faktisk.
Gjest Klar himmel Skrevet 15. oktober 2006 #15 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg synes det er ganske arrogant å hevde at 16åringer ikke kan forelske seg, og at det bare er forbigående at de blir betatt fordi de er så unge. Da jeg var 16 var jeg forelsket i lærerinna mi og det varte lenge. Dessuten er jeg ganske sikker på at det er interesse, om det bare er ren nysgjerrighet, eller om det er genuin interesse, det er jeg ikke sikker på, men jeg tror jeg har en reell sjanse. Hun så desktopen min med collage av Camilla Andersen, Liz Hurley og EllenDeGeneres, og litt senere ga hun meg komplimenter angående blusen min, som egentlig bare var en helt standard sak kjøpt i bogstadveien. Nei, jeg er neimen ikke så sikker på at jeg skal droppe dette. Hvorfor ikke ta en sjanse?
Gjest Bøllefrøet Skrevet 15. oktober 2006 #16 Skrevet 15. oktober 2006 Er du virkelig seriøs nå? I så fall: Ja, hun blir sur på deg!
Gjest Norwegian Blue Skrevet 15. oktober 2006 #17 Skrevet 15. oktober 2006 Da jeg var 16 tenkte jeg helt klart på 40åringer som "pappaer" og hvis jeg smilte og var hyggelig mot en var det fordi jeg tenkte "det var en snill gammel mann". Jeg ville mao vært veldig forsiktig med å prøve meg på denne jenta hvis jeg var deg.
Dina Skrevet 15. oktober 2006 #18 Skrevet 15. oktober 2006 Hva har desktopen din med saken å gjøre? :klø: Og om du går med bluse, så er du vel kvinne da?! Har forsåvidt heller ingenting med saken å gjøre, slik jeg ser det. Poenget er at du er 24-25 år eldre enn henne, og rett og slett for gammel!
Liskat Skrevet 15. oktober 2006 #19 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg synes det er ganske arrogant å hevde at 16åringer ikke kan forelske seg, og at det bare er forbigående at de blir betatt fordi de er så unge. Da jeg var 16 var jeg forelsket i lærerinna mi og det varte lenge. Dessuten er jeg ganske sikker på at det er interesse, om det bare er ren nysgjerrighet, eller om det er genuin interesse, det er jeg ikke sikker på, men jeg tror jeg har en reell sjanse. Hun så desktopen min med collage av Camilla Andersen, Liz Hurley og EllenDeGeneres, og litt senere ga hun meg komplimenter angående blusen min, som egentlig bare var en helt standard sak kjøpt i bogstadveien. Nei, jeg er neimen ikke så sikker på at jeg skal droppe dette. Hvorfor ikke ta en sjanse? ← Fordi du bryr deg langt mer om karrieren din enn å rote rundt med en jentunge? Hvis du går videre med dette så vil moren reagere meget negativt, og neppe holde kjeft om det på jobben, noe som ikke bare vil ødelegge ditt jobbforhold til henne, men også kan gjøre at du ødelegger ditt rykte på resten av arbeidsplassen. Selvsagt kan hun forelske seg, men det er neppe sunt for henne å gå inn i noen type forhold med en som er på alder med foreldrene hennes når hun er så ung! Har du barn selv? Hvordan vil de reagere om du kommer hjem med en jentunge? Hvordan vil resten av familien reagere? Skal forholde være hemmelig, og du dermed bare utnytter jenta? Tenk deg om, og hold fingrene av fatet!
Gjest Gjest_laini_* Skrevet 15. oktober 2006 #20 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg synes det er ganske arrogant å hevde at 16åringer ikke kan forelske seg, og at det bare er forbigående at de blir betatt fordi de er så unge. Da jeg var 16 var jeg forelsket i lærerinna mi og det varte lenge. Dessuten er jeg ganske sikker på at det er interesse, om det bare er ren nysgjerrighet, eller om det er genuin interesse, det er jeg ikke sikker på, men jeg tror jeg har en reell sjanse. Hun så desktopen min med collage av Camilla Andersen, Liz Hurley og EllenDeGeneres, og litt senere ga hun meg komplimenter angående blusen min, som egentlig bare var en helt standard sak kjøpt i bogstadveien. Nei, jeg er neimen ikke så sikker på at jeg skal droppe dette. Hvorfor ikke ta en sjanse? ← Kanskje du rett og slett tuller litt her???? Fikk først inntrykk av at du var en mann? Men her virker det som du er en dame plutselig............ Du gjør jo som du vil da, du spør om råd men vil ikke høre eller innse at her burde du skygge banen. Og selvfølgelig blir 16 år gamle jenter forelsket og ofte betatt av noen eldre. Men her tar moren henne med på arbeidsplassen neppe med den intensjon å finne en type/dame til datteren sin. Og du en snill arbeidskollega som hun helt sikkert aldri ville tro var troenes til å legge an på datteren sin. Tatt i betraktning at du er 40 bør du gjøre deg selv, moren og datteren en tjeneste og "komme over det"!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå