Gå til innhold

bittelitt eller pittelitt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sier bittelitt. Har faktisk aldri hørt noen si pittelitt før! :ler2:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm... tror jeg sier begge deler, men tror pittelitt må ha dukket opp i vokabularet mitt etter at jeg flyttet til Bergen

Skrevet

Bittelitt. Samboeren min får fnatt av "pittelitt" for han mener det høres ut som babyspråk.

Skrevet
Jeg bruker begge deler.

Jeg og tror jeg.. Ble litt vanskelig å tenke ut hva jeg sier, for jeg tror jeg sier litt av begge deler.. Eller så har jeg og en venninne en intern en da: minibittelitt :) Det er kjeeempelite :)

Skrevet

Jeg sier bittelitt, men har hørt flere vestlendinger bla en kollega fra Bergen som sier pittelitt. Tror det forekommer i Stavanger også.

Skrevet

Æ e norlænning å sei: pittelitt og littegrainne

Her jeg bor sier de "bittelitt", og hvis de er skikkelig kjedelig sier de "veldig lite" eller bare "litt/lite".

Skrevet
Det er kanskje noe i det? Jeg er nemlig fra en by Nordland hvor språket er en del påvirket av svensk og det er omtrent det eneste stedet jeg har hørt folk si pittelite.

Skrevet
Det er kanskje noe i det? Jeg er nemlig fra en by Nordland hvor språket er en del påvirket av svensk og det er omtrent det eneste stedet jeg har hørt folk si pittelite.

Meg over med intet mindre enn to missykkede forsøk :sjenert:

Pittelitt lett å treffe "shift"- istede for "control"tasten når jeg ligger på sofaen og skriver...

Skrevet

Sier pittelitt, og pittelite. Kommer fra vestlandet, og det er veldig vanlig å si det her. Babyspråk? Syns da ikke det, er dialekten min jo! :)

Skrevet

Jeg sier nok stort sett "pittelitt".

Men jeg skriver bittelitt i den grad jeg skal skrive dette. For det er forskjell på min dialekt og norsk skriftspråk. Derfor er det meg revende likegyldig om "ordboka sier at bittelitt er korrekt", for min dialekt har da ikke noe med ordboka å gjøre.

Og jada, jeg er fra Vestlandet, om det har noe med saken å gjøre :)

Skrevet

Æ e trønder,å æ sei bittelitt og littegrainn!

Dæm som sei pittelitt, har ittj fått med sæ at det hete bittelitt!!

Gjest *Frida*
Skrevet

Pittelitt!

Har aldri tenkt på den forskjellen der, men ok.

Og ja: eg kjem frå Vestland, Vestland.

Skrevet

Sier pittelitt. Kommer fra vestlandet, og selv om jeg har mistet mesteparten av dialekten min så henger pittelitt igjen. Men skriver bittelitt da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...