Gjest Norwegian Blue Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 pittebittelitt! Begge deler egentlig.
La Luna Skrevet 15. oktober 2006 #6 Skrevet 15. oktober 2006 Bittelitt. Aldri hørt noen som sier pittelitt tror jeg....
Gjest Norwegian Blue Skrevet 15. oktober 2006 #7 Skrevet 15. oktober 2006 På vestlandet sier man mye pittelitt ihvertfall.
Arkana Skrevet 15. oktober 2006 #8 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg sier bittelitt. Pittelitt høres barnslig ut, og det er (heldigvis) sjelden jeg hører folk si det. Forøvrig er det i følge ordboken bittelitt som er korrekt, og ikke pittelitt.
Arkana Skrevet 15. oktober 2006 #9 Skrevet 15. oktober 2006 På vestlandet sier man mye pittelitt ihvertfall. ← Gjør man? Det har jeg aldri (i allefall så sjelden at jeg ikke husker det) hørt. Har faktisk (pga noe intern humor med samboeren min) bitt meg merke i at alle i familien hans sier bittelite. Dette er i Stavanger da, det er jo forskjell på vestlandet og vestlandet.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 15. oktober 2006 #11 Skrevet 15. oktober 2006 Gjør man? Det har jeg aldri (i allefall så sjelden at jeg ikke husker det) hørt. Har faktisk (pga noe intern humor med samboeren min) bitt meg merke i at alle i familien hans sier bittelite. Dette er i Stavanger da, det er jo forskjell på vestlandet og vestlandet. Det er stor forskjell på Stavanger og Stavanger og da, og folk og folk. Men jeg har fartet rundt mest på vestlandet, og pittelitt er helt naturlig for meg å både si og høre. Gjerne hordalendinger jeg har hørt det mest på? Nei jeg vet ikke, men det er ihvertfall ikke fremmed for meg. Dessuten innbiller jeg meg at det heter pittelite på svensk, noen som vet?
Arkana Skrevet 15. oktober 2006 #12 Skrevet 15. oktober 2006 Dessuten innbiller jeg meg at det heter pittelite på svensk, noen som vet? ← Det er kanskje noe i det? Jeg er nemlig fra en by Nordland hvor språket er en del påvirket av svensk og det er omtrent det eneste stedet jeg har hørt folk si pittelite.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #15 Skrevet 15. oktober 2006 Det er kanskje noe i det? Jeg er nemlig fra en by Nordland hvor språket er en del påvirket av svensk og det er omtrent det eneste stedet jeg har hørt folk si pittelite. ← Er du fra narvik? Tror kanskje ejg vet hvem du er, siden jeg ikke kjenner en derfra som studerer psykologi...
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #16 Skrevet 15. oktober 2006 Er du fra narvik? Tror kanskje jeg vet hvem du er, siden jeg kjenner en derfra som studerer psykologi... ← sorry, skrev feil
Arkana Skrevet 15. oktober 2006 #18 Skrevet 15. oktober 2006 Er du fra narvik? Tror kanskje ejg vet hvem du er, siden jeg ikke kjenner en derfra som studerer psykologi... ← Nå kjenner jeg et par stykker fra Narvik som studerer psykologi, så det er ikke sikkert det er meg du tenker på, men for de som kjenner meg er jeg ikke så vanskelig å finne.
Spoven Skrevet 15. oktober 2006 #20 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg sier bittelitt om noe bittelite, og så sier jeg pittelitte om noe som er enda mindre en bittelitt. Og desto mindre desto flere pitter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå