Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg skal egentlig ut på reise om noen dager, men har blitt syk (skal muligens opereres, men laang venteliste) og har ingen mulighet til å delta på reisen. Det er noen andre som har bestilt reisen, men jeg har selvsagt betalt min billett og opphold for meg. Reisa ble bestilt lenge før jeg ble syk. Vil jeg få pengene tilbake ved å gi forsikringsselskapet en legeattest/sykemelding (kan ikke jobbe heller) + kvittering for reisa???
Gjest Blondie65 Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Hva står i papirene om betingelser? Reiseforsikring eller avbestillingsforsikring som dekker dette. Har du helårsreiseforsikring skal dette være dekket.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 Har helårs reiseforsikring. Skal sjekke papirene i kveld, men er så lite mobil at jeg har utsatt det..... Skal uansett ta en telefon til forsikringsselskapet i morgen, tenkte bare å spørre her først.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Det står at man må avbestille - innhente legeattest snarest ved sykdom. Jeg skal gjøre det i morgen, dvs jeg må ringe til de som har bestilt reisa. Men det skal vel ikke ha noe å si, at det ikke er jeg som har bestilt turen??
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Det står at man må avbestille - innhente legeattest snarest ved sykdom. Jeg skal gjøre det i morgen, dvs jeg må ringe til de som har bestilt reisa. Men det skal vel ikke ha noe å si, at det ikke er jeg som har bestilt turen?? ← Det spiller ingen rolle hvem som har bestilt turen, så lenge den står i ditt navn. Vær dog oppmerksom på at om dette er snakk om kronisk sykdom så er det i utgangspunktet bare akutte forverringer som du ikke kunne har forutsett som dekkes.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå