Liskat Skrevet 15. oktober 2006 #1 Del Skrevet 15. oktober 2006 Det ser ut til at jeg er evig singel. Jeg oppdager at det stort sett er menn jeg bare kan se på som kamerater som blir virkelig interessert i meg, men det hjelper ikke når jeg ikke klarer å se på dem som noe mer enn en venn. Jeg har datet en del og prøvd meg på litt forskjellige karer, men problemet er at det aldri går videre og det ender med at man blir venner/bekjente. Jeg må si jeg begynner å få god greie på de forskjellige røde flaggene, og etter å ha prøvd så mye tror jeg kanskje jeg ser disse røde flaggene litt for kjapt, kanskje (blir jo mistenksom på alt). Nå er det en stund siden jeg datet noen sist (nesten et halvt år), og det er fordi det er først nå at jeg klarer å komme meg ordentlig over han jeg datet sist. Der stemte alt så lenge, men så trakk han seg unna når det gikk opp for han at han var på vei inn i et forhold, noe han ikke følte seg helt klar for. Men fordi alt kjentes så fint fram til ting begynte å bli seriøst, så har det vært desto vanskeligere for meg å komme over han. Vi prøvde lenge å være venner, men han visste jeg fremdeles hadde følelser, så han trakk seg mer og mer unna. Til slutt måtte jeg bare kutte han helt ut en stund for å bli ferdig og komme meg videre. Nå har jeg ikke noe særlig igjen av de mer romantiske følelsene for han (men er fremdeles kåt på han, siden vi hadde veldig god sex). Altså, jeg tror det begynner å bli på tide at jeg slipper andre til. I de siste månedene har jeg avvist alle og enhver (har flørtet litt ute og slikt, men ikke noe mer enn det), og har ikke tid til å date noen i ukene framover på grunn av eksamener og slikt. Men jeg føler likevel at jeg bør begynne å forberede meg litt på å treffe nye menn snart, for jeg føler meg ensom til tross for at jeg har noen gode og nære venner (uten dem aner jeg ikke hva jeg ville gjort, men det er godt å kunne låne en armkrok her og der). Det jeg vil fram til er at jeg er livredd for å slippe noen inn på meg. Det har vært mange fiaskoer, og jeg har vanskelig for å stole på menn som viser interesse for meg og som jeg også kan være interessert i tilbake (alt er OK, så lenge jeg ikke er interessert, da er det eneste problemet å få fyren til å innse at vennskap er alt han får). Det går faktisk så langt nå at hvis en jeg synes virker som en grei kandidat viser meg interesse, så er det blitt et rødt flagg! Selvtilliten min er blitt rusten etter litt for mange fiaskoer... Så hvordan kan jeg vite om en kar er seriøst interessert i meg og virkelig vil ha et forhold? Hva gjør gutta for å vise ei jente at de vil at det skal bli noe mer enn flørting og roting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #2 Del Skrevet 15. oktober 2006 Tja. Du spør vanskelig, og jeg har heller ikke noe svar på det du spør om (jeg er jente). Det som er klart, er at du må våge å risikere å bli såret, ellers ødelegger du uansett alt du starter på. Sorry, det var ikke svaret du ville ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_wondergirl_* Skrevet 18. oktober 2006 #3 Del Skrevet 18. oktober 2006 Ja, hva ER det med menn, da? Jeg har også opplevd noe liknende, var i et forhold som bare var perfekt på alle måter, og så plutselig fikk han det for seg at han ikke var "klar for et forhold likevel" osv, selv om han var "kjempeglad i meg og veldig tiltrukket av meg" (Og jeg vet at han mener det). Og jeg har aldri fablet om verken bryllup eller barn eller å flytte sammen, jeg ville virkelig bare ha ham som kjæreste. Så da kan en jo bare lure, når man tror alt stemmer og så blir man likevel dumpa. For hvordan skal en da kunne få øye på noen signaler? Kan de ikke ha et skilt i panna eller noe? Men det er alltid sånn at når man involverer seg i andre mennesker, så er det faktisk muligheter for at man blir såret uansett. Vi har ingen garantier. Mennesker du er glad i kan jo f.eks teoretisk sett bli utsatt for ulykker og dø når som helst, men likevel kan du jo ikke la være å involvere deg. Tja, dette var vel kanskje ikke oppmuntrende, men det jeg mener å si er: Ikke gi opp! Vi får oss noen på trynet, men vi lærer kanskje noe underveis, og før eller siden er det vår tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå