Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lot meg friste, og kjøpte et lite spann med 750 gram multer i butikken i går.

Da jeg var liten var multekrem noe av det beste jeg fikk til dessert, men hvordan lager jeg det?

Er det noen som har en god oppskrift de vil dele?

Eller oppskrift på noe annet godt man kan bruke multer til?

Gleder meg til å høre nå! :sikle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Multekrem lager jeg helt enkelt ved å piske kremfløte sammen med sukker etter smak og så røre inn multer. Enkelt og greit. Veldig godt å servere i vannbakkels, men selvfølgelig også bare å spise som dessert uten mer tilbehør.

Skrevet

Javel. Blir det ikke veldig bart uten noenting?

Og hva er vannbakkels igjen?

:)

Skrevet

Tror mamma pleier å piske kremen litt ekstra stiv, siden det er litt væske i multene.

Skrevet
Javel. Blir det ikke veldig bart uten noenting?

Og hva er vannbakkels igjen?

:)

Jeg elsker multekrem og syns ikke det blir bart. Vannbakkelse er sånne "oppblåste" boller som du deler i to og fyller med for eksempel multekrem.

Har ikke oppkrift her, men du finner en om du søker. Ellers er faktisk krumkaker også godt ved siden av...

Skrevet

Mmm!! Det så skikkelig godt ut med vannbakkels! Dette gleder jeg meg til å prøve ut - så tusen takk for hjelpen!

Skrevet

Du kan også bare ha multer med sukker på, la folk forsyne seg og så lan hver enkelt helle fløte over (upisket).

Husmusa

Skrevet

God idè!

Jeg har helt vann i munn jeg nå, har ikke spist multer på mange-mange år..

Skrevet
Du kan også bare ha multer med sukker på, la folk forsyne seg og så lan hver enkelt  helle fløte over (upisket).

Husmusa

Åhh, ja, det er godt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...