Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg har 100% fast stilling i en bedrift. Ved siden av er jeg registrert som selvstendig næringsdrivende. Driften i dette selskapet er bitteliten og gir omtrent ingenting i lomma... Er det noen av dere som vet hvordan fødselspengene regnes ut????
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Tror du for det meste skal regne med pengene du får fra der du er fast ansatt. Nå er jeg ikke helt sikker, men ved sykemeling, og kanskje fødselspermisjon (??) får man 65% av gj.snittlig inntekt fra firmaet etter 14 eller 16 dager om du betaler laveste trygdesats. Om man driver selvstendig og baserer inntekten på dette bør man m.a.o ha forsikring som dekker svangerskap/fødsel og sykdom/uførhet.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 Tror du for det meste skal regne med pengene du får fra der du er fast ansatt. Nå er jeg ikke helt sikker, men ved sykemeling, og kanskje fødselspermisjon (??) får man 65% av gj.snittlig inntekt fra firmaet etter 14 eller 16 dager om du betaler laveste trygdesats. Om man driver selvstendig og baserer inntekten på dette bør man m.a.o ha forsikring som dekker svangerskap/fødsel og sykdom/uførhet. ← gjnnomsnittlig inntekt = snitt av inntekten de siste tre år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå