Gå til innhold

forlovelsesring(er) eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere valgt/ foretrukket ang ring(er) ved frieri:

- ring til begge (tradisjonelt Norsk måte)

- diamantring til henne

- ingen ring før ved bryllupet

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Martina_*
Skrevet
Hva ville dere valgt/ foretrukket  ang ring(er) ved frieri:

- ring til begge (tradisjonelt Norsk måte)

- diamantring til henne

- ingen ring før ved bryllupet

Da ville jeg ha foretrukket diamantring til henne.

Gjest squeeky
Skrevet

Diamanting til meg :sjarmor:

Tror han virkelig at han skal få velge ut ringene vi skal gå med resten av livet ALENE??? :legrine:

Skrevet
Diamanting til meg :sjarmor:

Tror han virkelig at han skal få velge ut ringene vi skal gå med resten av livet ALENE??? :legrine:

Min samboer greide det utmerket godt selv ;) Det ble diamantring på meg, og en enkel en i hvitt gull til han selv.. Tror ikke jeg kunne greid det bedre selv ;)

Gjest -eline-
Skrevet

Ring til oss begge, jeg er ingen diamantring-jente og vi kommer kun til å ha et par med ringer.

Kjæresten min vet nøyaktig hva jeg ønsker (vi har lik smak) og hadde helt sikkert klart å ta de ut alene, han har truffet 110% på alt av smykker som han har kjøpt så langt. Men jeg vet at han ikke kommer til å ta ut ringer før han frir, han vil gjerne ha meg med seg for å ta ut ringer, så når han bestemmer seg for å spørre så blir det uten ring.

Skrevet

Vi har valgt "tradisjonelt". Han fridde med ringer, en til hver, og disse skal vi ha for resten av livet.

Jeg tror DEFINITIVT at han klaer å velge ringen jeg skal ha restn av lviet alene, han klarte det. Han kjenner meg, og vet vel hva jeg ville ha, en glatt gullring. Og det fikk jeg. Jeg hadde jo muligheten til å bytte den i en annen når vi leverte dem inn for gravering, men dette vurderte jeg aldri engang. Han hadde valgt nettopp disse ringene, og da er det ingen annen ring ejg vil ha. Dessuten var den jo nettopp slik jeg ville ha den! :)

Skrevet

Like ringer til begge,som vi plukker ut sammen!!!! :)

Skrevet (endret)

Like ringer til begge! Jeg har vært gift en gang, og forlovet en gang. Begge gangene plukket vi ut ringene sammen... :)

Endret av Dina
Skrevet

Har ikke lyst på ringer før bryllupet jeg...

Skrevet (endret)

Vi har plukket ut ringer sammen. Opprinnelig hadde jeg lyst på enstensdiamantring som forlovelsesring, men synes egentlig mange av dem ikke satt så pent på hånden min, dessuten så står de jo litt opp og kan være litt upraktisk av den grunn.

Vi endte opp med alliansering som forlovelsesring til meg og så skal jeg ha en giftering i glatt hvitt gull i tillegg på samme finger (går an å sette i diamanter i den også med tiden). Han skal ha en ring i glatt hvitt gull som forlovelsesring og bruker den også som giftering.

Endret av orakel
Skrevet

Diamantring til meg ved forlovelse og enkle ring til begge når vi gifter oss :)

Skrevet

Foretrakk sånn det ble jeg, vi valgte ut ringene sammen.

(Men nå fridde min mann etter ringkjøpet da... Vi kjøpte ringene i utlandet for å ha dem klare til en av oss fridde. )

Men vi har jo samme smak, og han ville nok fint klart å velge ut ringene selv.

Altså foretrekker jeg den gode gamle norske tradisjonen, med ringer til begge, og ingen diamanter.

(Vil ikke ha en ring jeg ikke tør å bruke fordi jeg er redd for å miste eller skade den!)

Skrevet
Diamantring til meg ved forlovelse og enkle ring til begge når vi gifter oss :)

Enig!

Skrevet

Samboeren min fridde i sommer. Da hadde han plukket ut en nydelig enstens-diamantring. Hadde vel alltid forstilt meg at jeg skulle ha en glatt vanlig ring, men nå er jeg veldig fornøyd. Han har ikke ring.... vi skal ha enkle, glatte gifteringer.

Skrevet

Hadde nok foretrukket at han fridde uten ringer, slik at vi kan handle ringer sammen. Jeg ønsker meg ikke egen forlovelsering. Jeg vil heller ha forlovelseringer som brukes også som gifteringer.

Skrevet
Foretrakk sånn det ble jeg, vi valgte ut ringene sammen.

(Men nå fridde min mann etter ringkjøpet da... Vi kjøpte ringene i utlandet for å ha dem klare til en av oss fridde. )

Dette er ikke kritikk, men jeg klarer bare ikke å forstå logikken i det å først kjøpe ringer, og så vente med frieri. Hvorfor trenger man i det hele tatt et formelt frieri når man allerede har ringer? Da er vel planen rimelig staket ut som den er?

Det samme med de som i fellesskap planlegger at mannen (eller dama) skal fri, kanskje til og med datoen det skal skje, jeg skjønner bare ikke vitsen... Hvorfor er selve frieriet så viktig? Og hvor er sjarmen når det ikke engang kommer spontant?

Hvorfor vil dere ha det sånn? Tradisjoner?

(Jeg forventer kanskje ikke helt å forstå denne tankegangen uansett, siden jeg aldri kommer til å ha verken brudekjole eller fest, og sikkert ikke ringer heller, dersom jeg noen gang gifter meg, men jeg er litt nysgjerrig på hva som gjør dette så viktig...)

Skrevet

Hva som gjør frieriet så spesielt (for meg) synes ikke jeg er vanskelgi å svare på i alle fall.

Men, nettopp det som gjør det viktig for meg, umuliggjør dette med å ha planlagt det da.

Det er nemlig nettopp gleden, overraskelsen, sjokket og romantikken i at min elskede uventet gikk ned på kne og spurte om jeg ville gifte meg med ham.

Dette ville jo vært borte om vi hadde planlagt det, el.l.

Jeg ville for alt i verden ikke unnvært den fantastsike opplevelsen det var å bli fridd til. Men da er jo for meg poenget at han gjorde dette, og jeg ikke visste om det. For da ville det jo ikke vært HANS greie, og jeg ville ikke fått den sjokkerende gleden, når jeg "ikke helt skjønte hva som skjedde", og følelsen når det gikk opp for meg at han satt der på kne. og... FRIDDE!

Skrevet

Vi hadde kikket litt på ringer på forhånd bare på gøy. Han hadde ringer til begge da han fridde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...