Gjest sa hj Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 vi har dansevegring begge to. danser aldri, og kan heller ikke. Så hva gjør vi?? Kurs blir ikke aktuelt. Hva gør man egentig når man setter igang med en dans? er det enkle trinn for trinn som er enke å følge?
Kara W Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Det er gjerne brudeparret som åpner dansen, men det er flere ting dere kan gjøre for å gjøre opplevelsen mindre skrekkfylt. Dere trenger ikke å danse vals, eller noe annet komplisert, men kan ta en "klinedans". Der holder man rundt hverandre og "vugger" frem og tilbake til musikken, mens dere samtidig beveger dere rundt på gulvet. Velg en passe rolig sang, så det ikke blir stressende. Lukke øynene, og konstrer dere om hvor godt det er holde rundt din ektefelle (men ikke glem å bevege på dere, det kan fort se litt dumt ut ) Øv gjerne litt hjemme i stuen en gang eller to, så det ikke blir helt nytt for dere. En annen ting er å be andre komme fort ut på dansegulvet. Avtal med forloverene deres, og kanskje foreldre, at de begynner å danse snart etter at dere gjør det (jeg synes dere bør ha ihvertfall et halvt minutt alene, men kan be dem begynne å danse med en gang, hvis dere virkelig ikke vil være alene på dansegulvet). Med en gang det er en tre-fire par på dansegulvet, vil andre begynne å danse også, og dermed glemme å følge så mye med på hva dere gjør. En annen utvei, er å betale noen for å ta åpningsdansen. Ring til den lokale danseskolen og hør om de har noen flink elever som kunne komme og vise frem en tango eller sving eller noe slikt. Hvis penger ikke er noe problem, så kan dere selvfølgelig ha profosjonelle dansere. Og som mormoren til forloveden min sa igår da de pratet om valsen: "Det er mange som har vært igjennom den torturen."
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 Dere trenger ikke å ha dans dersom dere ikke ønsker. Det er ikke obligatorisk i et bryllup. Men det bestemmer jo dere helt selv Lykke til uansett.
HerbGirl Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Å betale andre folk for å ta åpningsdansen synes jeg høres litt rart ut Jeg ville heller bare hoppet over bryllupsvalsen hvis ingen av dere verken kan eller liker å danse! Men det er ikke veldig vanskelig å lære seg bittelitt vals heller da. Som det ble sagt her litt "klinedans" med enkel vugging frem og tilbake funker sikkert fint det. Alle synes dere ser så fine ut uansett hva dere gjør!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå