Gjest uvitende Skrevet 23. januar 2003 #1 Skrevet 23. januar 2003 Hei! Hadde et lite "uhell" før i denne måneden. Derfor mistenker jeg at jeg er gravid. Samtidig går jeg på grethe roede kur og har før denne måneden gått jevnt og trutt ned -vær uke. De to siste ukene siden eggløsning har jeg fulgt kuren til punkt og prikke, men allikevell gått opp 1,5 kg-2 kg. (Jeg veier med på samme tid og er forsiktig med salt). Kan dette være tegn på graviditet eller er det for tidlig å legge på seg første måneden?
Gjest Kinga Skrevet 23. januar 2003 #2 Skrevet 23. januar 2003 Ta en graviditetstest. Du får kjøpt dem på apoteket. Vibeke
Gjest uvitende Skrevet 23. januar 2003 #3 Skrevet 23. januar 2003 Jeg vet at jeg må ta en graviditetstest, men det er et par dager til jeg skal ha mensen. det var uansett ikke det jeg spurt om. Det jeg spurte om var: Går man opp i vekt den første måneden?
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2003 #4 Skrevet 23. januar 2003 Jeg kan bare svare for meg selv; jeg gikk ikke opp i vekt før etter fire måneder.
Gjest Kinga Skrevet 23. januar 2003 #5 Skrevet 23. januar 2003 Uvitende! Du spurte om vektøkningen kunne være et tegn på om du var gravid. Hormonforandringer i kroppen kan føre til vektøkning (som de forandringer som skjer i kroppen når man blir gravid). Vektøkningen din kan like godt skyldes at du venter menstruasjon som noe annet. Vil du være sikker og slippe å spekulere mer på dette, løser du det greit vet å ta den testen du visste du måtte ta. En positiv graviditetstest er et mye sikrere tegn på graviditet enn en eventuell vektøkning, derav svaret mitt. Vibeke
Gjest tobarns mor Skrevet 23. januar 2003 #6 Skrevet 23. januar 2003 Jeg er 11 uker på vei og har gått ned 4 kilo. Jeg har ikke vært på slankekur eller noe. Jeg har enda ikke begynt å gå opp i vekt
Gjest Cruella Skrevet 23. januar 2003 #7 Skrevet 23. januar 2003 Jeg la på meg mye under alle mine svangerskap, og ganske mye den første tiden. Dette er så individuelt, så du bør nok ta en gravitest for å få det bekreftet. Lisa-Beth :brunette:
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2003 #8 Skrevet 24. januar 2003 Hei! Jeg har gått opp i hele mitt svangerskap. Fikk mave også veldig tidelig. Tilsammen har jeg nå gått opp 11 kilo, og jeg befinner meg nå i uke 23.
CEL. Skrevet 24. januar 2003 #9 Skrevet 24. januar 2003 Man skal strengt tatt ikke gå opp i vekt de 10 første ukene. Sjekk ut linken: http://www.greteroede.no/cgi-bin/view.cgi?id=350855
Gjest Kristin75 ikke innlogget Skrevet 24. januar 2003 #10 Skrevet 24. januar 2003 Hei, Det sies at gj.snittslig av det man legger på seg er 12,5 kilo. Opptil en er 4 mnd. legger man på seg 1,5 kilo (sies det). Jeg er selv 19 uker på vei, og har lagt på meg 1,5 kilo. Men fra nå og utover legger man ca. på seg 1/2 kilo pr. uke. Var det dette svaret du ville høre Neida, men vekt er INDIVIDUELL punktum finale ! Kristin 75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå