Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #1 Skrevet 14. oktober 2006 Har to små jenter, den ene har nå halv plass i barnehagen mens jeg er hjemme med dem resten av tiden. Vil begynne å søke på jobber etter hvert, er nødt pga økonomien, men må jeg søke barnehageplasser først og så jobb? får jeg bhg plass så har jeg jo ikke råd til å betale for det uten jobb og hvis jeg skulle få jobb så vet jeg jo ikke hvor lenge jeg må vente på barnehageplass. Og jeg vil ha barna i samme barnehagen som eldstejenta går i. Hvis jeg søker nå og det ikke er ledig, gjelder søknaden min fortsatt til hovedopptaket neste år? Takknemlig for svar.
Gjest Gjest_tine_* Skrevet 14. oktober 2006 #2 Skrevet 14. oktober 2006 jeg fikk barnehageplass først og da ble det straks mye lettere å søke jobb... for jeg orker ikke sitte hjemme når barnet mitt er i barnehage.
Polly Ester Skrevet 14. oktober 2006 #3 Skrevet 14. oktober 2006 Hadde samme dilemma selv. Jeg har nå full bhg til datteren min og jobber litt via et vikarbyrå. Det er lettere å få jobb når du først har barnepass på plass.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Har to små jenter, den ene har nå halv plass i barnehagen mens jeg er hjemme med dem resten av tiden. Vil begynne å søke på jobber etter hvert, er nødt pga økonomien, men må jeg søke barnehageplasser først og så jobb? får jeg bhg plass så har jeg jo ikke råd til å betale for det uten jobb og hvis jeg skulle få jobb så vet jeg jo ikke hvor lenge jeg må vente på barnehageplass. Og jeg vil ha barna i samme barnehagen som eldstejenta går i. Hvis jeg søker nå og det ikke er ledig, gjelder søknaden min fortsatt til hovedopptaket neste år? Takknemlig for svar. ← Du er vel avhengi av pass av barna da du er på jobb, så det ville være "dumt" å få obb og du må takke nei pga du ikke har noen til å passe barna
Gjest Sesi Skrevet 15. oktober 2006 #5 Skrevet 15. oktober 2006 På et eventuelt jobb intervju vil du mest sannsynlig bli spurt om du har bhg plass eller annen pass til barna dine, og om du da svarer at det skal du ordne hvis du får jobb tror jeg at du ramler litt nedover på ansettelseslisten.... Nei få deg bhg plass først. Og hvis du ikke kommer inn nå må du nok søke på nytt neste år så vidt jeg vet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå