Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #1 Del Skrevet 14. oktober 2006 Jeg har siden i går sett ganske uklart. Alt har liksom vært litt blurry... Og nå når jeg kom hjem fra tur, så jeg at jeg har fått en liten klump på det ene øyet, akkurat i kanten mellom det brune (jeg har brune øyne) og det hvite! HJELP! Hva er det for noe?! Noen som vet? (Helst noen som vet hva det er som har vært borti det og vet at det ikke er farlig... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 14. oktober 2006 #2 Del Skrevet 14. oktober 2006 Om du har noe som sitter fast på øyet ditt, for det kan jo være det denne klumpen er, er vel det beste å ta en tur ned på legevakten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #3 Del Skrevet 14. oktober 2006 Det kan godt være en rift eller noe som sitter fast på øyet, også har det blitt en lokal irritasjon eller infeksjon rundt. Dra på legevakta, ja, lurt å få gjort noe med det så fort som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #4 Del Skrevet 14. oktober 2006 Jeg har siden i går sett ganske uklart. Alt har liksom vært litt blurry... Og nå når jeg kom hjem fra tur, så jeg at jeg har fått en liten klump på det ene øyet, akkurat i kanten mellom det brune (jeg har brune øyne) og det hvite! HJELP! Hva er det for noe?! Noen som vet? (Helst noen som vet hva det er som har vært borti det og vet at det ikke er farlig... ) ← har du utsatt øynene med mye sol? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #5 Del Skrevet 14. oktober 2006 Jeg har siden i går sett ganske uklart. Alt har liksom vært litt blurry... Og nå når jeg kom hjem fra tur, så jeg at jeg har fått en liten klump på det ene øyet, akkurat i kanten mellom det brune (jeg har brune øyne) og det hvite! HJELP! Hva er det for noe?! Noen som vet? (Helst noen som vet hva det er som har vært borti det og vet at det ikke er farlig... ) ← Gå til legevakten! Er greit å få sjekket ut sånn øyetrøbbel så fort som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miesol Skrevet 15. oktober 2006 #6 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hvordan ser denne klumpen ut? Har du noen andre symptomer som f.eks rødhet, svie, væsking e.l.? Jeg hadde øyekatarr for en tid tilbake og da fikk jeg en slags klump i det hvite på øyet, så litt gjennomsiktig geleaktig ut, og forandret form hvis jeg så til siden (hvis jeg så mot den siden klumpen var på ble det skvist mot øyekroken og ble derfor litt tydeligere). I følge legen skyldtes dette væskeansamling i øyet. I tillegg til denne klumpen hadde jeg hvitt "verk", ubehag og kraftig rødhet. Jeg prøver ikke med dette å si at det høres ut som om du har øyekatarr, men det kan iallefall gi en form for klump på øyeeplet. Vært hos legen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 16. oktober 2006 #7 Del Skrevet 16. oktober 2006 Den er litt sånn geleaktig ja. Jeg har en del sprengte blodkar i nærheten, men ikke så mye at det er påfallende. Ellers føles hele øyet litt ømt og tørt. Har ikke vært hos legen enda.. Men ser ikke blurry lenger.. i hvertfall ikke så mye at det er direkte plagsomt. Burde helt sikkert gå til legen, men har eksamen i begynnelse av neste uke, og grunnet en hel masse som har skjedd, ligger jeg -milevis- bak, og trenger strengt tatt hvert sekund jeg kan få denne uken. Har lege i en annen kommune også.. Hva måtte du gjøre med øyekatar'en din? Fikk du noe medisiner, eller måtte det gå over? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la_luz Skrevet 16. oktober 2006 #8 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg hadde en sånn klump/ prikk. Hadde veldig vondt for å se og da. Det var hornhinne betennelse. Dro på legevakten og ble sendt rett på øyeavdeling på Ulvåll. JA du kan bli blind. Gå til legen, man har bare 2 øyer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #9 Del Skrevet 16. oktober 2006 Øyeproblemer kan lett bli kroniske og i noen tilfelle føre til permanente skader på øyet, noe som selvsagt kan skade synet. I verste fall. Du bør gå til lege, trenger ikke gå til fastlegen med noe sånt da det sikkert regnes som noe akutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #10 Del Skrevet 16. oktober 2006 Den er litt sånn geleaktig ja. Jeg har en del sprengte blodkar i nærheten, men ikke så mye at det er påfallende. Ellers føles hele øyet litt ømt og tørt. Har ikke vært hos legen enda.. Men ser ikke blurry lenger.. i hvertfall ikke så mye at det er direkte plagsomt. Burde helt sikkert gå til legen, men har eksamen i begynnelse av neste uke, og grunnet en hel masse som har skjedd, ligger jeg -milevis- bak, og trenger strengt tatt hvert sekund jeg kan få denne uken. Har lege i en annen kommune også.. Hva måtte du gjøre med øyekatar'en din? Fikk du noe medisiner, eller måtte det gå over? ← Seriøst, gå til lege. Eksamen er totalt uviktig i forhold til øyetrøbbel. Kjenner en som utsatte legebesøk, og øyelegen sa at han burde kommet tvert, og at det var bare flaks at han ikke ble blind. Gå til legen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. oktober 2006 #11 Del Skrevet 16. oktober 2006 Du bruker mer tid av din eksamens.lese.tid på å sitte her og engste deg enn om du oppsøker lege. Og helt alvorg: eksamen er viktig, men viktigere enn synet ditt? Kan du gjøre det godt på eksamen uten å ha fått orden på dette? Ta turen til legen, gjerne legevakta (ta med deg pensumbok kanskje, der kan du jo bli sittende en stund ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 16. oktober 2006 #12 Del Skrevet 16. oktober 2006 Ok, nå har jeg offisielt angst... Mannen min snakket med optikeren sin tidligere i dag, som sa at han kunne titte på det på torsdag, og se om det var noe å gå videre med. Han ville ikke uttale seg på telefon, men mente også at det kunne være puss som hadde festet seg til øyet, og bare trengte å skylles bort. Men han ville titte på det i tilfelle... Men etter å ha lest svarene her igjen, lurer jeg på om det ikke blir en liten tur ned på legevakta likevel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 16. oktober 2006 #13 Del Skrevet 16. oktober 2006 Sånn, da har jg vært hos legevakten. Tok alskens rare tester, men de fant ikke ut hva det kunne være. Har fått henvisning til spesialist i morgen tidlig. Får vel takke dere for at dere skremte meg nok til å ta affære! :bukke: til alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miesol Skrevet 16. oktober 2006 #14 Del Skrevet 16. oktober 2006 Flott at du har kommet deg til legen og at du får hjelp! Det er ikke lurt å vente, jeg skulle "se det an", men endte allikevel på legevakta en søndag formiddag fordi det ble for ille.. Kan jo svare deg selv om det er lite trolig at du har øyekatarr (det ser de vel med en gang). Jeg fikk øyesalve som skulle smøres på to ganger daglig, da ble jeg fort bedre. Håper du blir bedre snart, og oppdater oss gjerne! (jeg er interessert i det meste innenfor medisin ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miesol Skrevet 16. oktober 2006 #15 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Edit: Dobbeltpost Ble litt ivrig Endret 16. oktober 2006 av miesol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #16 Del Skrevet 17. oktober 2006 Får vel takke dere for at dere skremte meg nok til å ta affære! ← Vær så god! Men synes du virket veldig lite interessert i å sjekke hva det var, så det var bra vi klarte å "tvinge" deg til legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #17 Del Skrevet 17. oktober 2006 Sånn! Da har jeg vært hos øyespesialist! Tok så mange tester at øynene kjentes ut som papp etterpå. Og de fant ikke noe galt! De tror det kan ha sammengheng med enorme påkjenninger som jeg nå er under. Så jeg skal ta tiden til hjelp, og hvis det ikke bedrer seg, så skal jeg komme tilbake igjen. Det er jo selvfølgelig litt kjipt at ingenting kan gjøres, for det er litt vanskelig å styre med dette slørete synet, men det føles veldig godt å vite at det ikke er noe farlig! Så igjen, takk for at dere "tvang" meg. Mer til alle! Tråden er stengt pga. spam. Mette Admin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg