Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #1 Skrevet 14. oktober 2006 Mister man overgangstønaden om man får ny samboer?
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #2 Skrevet 14. oktober 2006 Mister man overgangstønaden om man får ny samboer? ← Etter et halvt år med samboer har du ikke krav på overgst. Skulle bare mangle
Gjest gjesta Skrevet 14. oktober 2006 #3 Skrevet 14. oktober 2006 Etter et år gjest. Jeg fikk samboer i juni, og har overgangsstønad til juni neste år
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #4 Skrevet 14. oktober 2006 Hva er overgangsstønad forresten? Håper noen kan forklare meg det litt...
Gjest gjesta Skrevet 14. oktober 2006 #5 Skrevet 14. oktober 2006 Stønad du får som alenemor. Den ligger på noe over 8000,- Dette for at du skal klare deg til du får deg jobb, og klarer å forsørge deg selv. Dette får du opptil tre år.
tattoopia Skrevet 15. oktober 2006 #6 Skrevet 15. oktober 2006 Stønad du får som alenemor. Den ligger på noe over 8000,- Dette for at du skal klare deg til du får deg jobb, og klarer å forsørge deg selv. Dette får du opptil tre år. ← må korrigere deg der. overgangsstønad har du krav på i opptil 5 år. men da må det være særskilte grunner til dette som skolegang. jeg får dette å selv om jeg nå har ny samboer så vil jeg fortsette å få overgangsstønad til jeg er ferdig med skolegangen min pga av at jeg har en avtale med trygdekontoret å den avtalen er helt uavhengig om jeg har fått meg samboer eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #7 Skrevet 15. oktober 2006 må korrigere deg der. overgangsstønad har du krav på i opptil 5 år. men da må det være særskilte grunner til dette som skolegang. jeg får dette å selv om jeg nå har ny samboer så vil jeg fortsette å få overgangsstønad til jeg er ferdig med skolegangen min pga av at jeg har en avtale med trygdekontoret å den avtalen er helt uavhengig om jeg har fått meg samboer eller ikke. ← Dette var da interresant?? Mange her inne i samme situasjon som sikkert hadde ville gjort det samme. Kan du være så vennlig å dele "oppskriften" med oss
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #8 Skrevet 15. oktober 2006 må korrigere deg der. overgangsstønad har du krav på i opptil 5 år. men da må det være særskilte grunner til dette som skolegang. jeg får dette å selv om jeg nå har ny samboer så vil jeg fortsette å få overgangsstønad til jeg er ferdig med skolegangen min pga av at jeg har en avtale med trygdekontoret å den avtalen er helt uavhengig om jeg har fått meg samboer eller ikke. ← Men nå er du jo ikke bare samboer da. dere venter da tross alt barn sammen og den dagen barnet blir født er du ikke som enslig forsørger å regne vel
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #9 Skrevet 17. oktober 2006 Overgangsstønad er vel ikke for alle som er alenemødre, men for arbeidsledige alenemødre vel?
Gjest gjesta Skrevet 17. oktober 2006 #10 Skrevet 17. oktober 2006 Overgangsstønad er vel ikke for alle som er alenemødre, men for arbeidsledige alenemødre vel? ← De trekker antall prosenter av overgangstønaden din. Dersom du ikke tjener over enn vis grense vil du fortsatt få overgangstønad. Når jeg tjente fire tusen netto trakk de ca to tusen av overgangstønaden min.
tattoopia Skrevet 17. oktober 2006 #11 Skrevet 17. oktober 2006 Men nå er du jo ikke bare samboer da. dere venter da tross alt barn sammen og den dagen barnet blir født er du ikke som enslig forsørger å regne vel ← du vet tydeligvis veldig mye om meg men åpenbart veldig lite om regler i forhold til dette tema. så sjekk heller det opp i stede for å hakke på meg
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #12 Skrevet 17. oktober 2006 du vet tydeligvis veldig mye om meg men åpenbart veldig lite om regler i forhold til dette tema. så sjekk heller det opp i stede for å hakke på meg ← Mulig at det er egne regler for akkurat deg, men for alle andre så faller overgangsstønaden bort når man får barn med ny samboer.
Gjest prestekrage Skrevet 17. oktober 2006 #13 Skrevet 17. oktober 2006 Så vidt jeg kan uske rundt reglene om overgangstønad: Når barnet er over 3 år må man stå som reell arbeidsøker eller være i jobb. Stønaden reduseres avhengig av annen skattbar inntekt. Man kan søke om forlenget overgangsstønad i inntil 2 år ved skolegang. i særdeles spesielle omstendigheter kan overgangsstønaden forlenges i yttligere 1 år... Ved nytt samboerskap beholder man overgangsstønaden i maksimalt 12 mnd...
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #14 Skrevet 17. oktober 2006 du vet tydeligvis veldig mye om meg men åpenbart veldig lite om regler i forhold til dette tema. så sjekk heller det opp i stede for å hakke på meg ← Vet faktisk reglene til punkt og prikke på det området faktisk. Og loven er helt klar på at man mister stønaden om man bor sammen med en som er far til et av barna. Hvor har du reglene som sier at det er opp til saksbehandlers skjønn? Og ja jeg vet veldig mye om deg faktisk. Du er jo ikke akurat den mest diskrete av brukerne her inne når det gjelder å verne om privatlivet ditt
tattoopia Skrevet 18. oktober 2006 #15 Skrevet 18. oktober 2006 Vet faktisk reglene til punkt og prikke på det området faktisk. Og loven er helt klar på at man mister stønaden om man bor sammen med en som er far til et av barna. Hvor har du reglene som sier at det er opp til saksbehandlers skjønn? Og ja jeg vet veldig mye om deg faktisk. Du er jo ikke akurat den mest diskrete av brukerne her inne når det gjelder å verne om privatlivet ditt ← å skjær meg løs sier jeg bare. jeg driter er laaaang marsj i hvor mye ller lite du vet om meg. har overhodet ikke noe med saken å gjøre. men i motsetning til deg så står jeg for det jeg både mener å sier å velger ikke å være anonym bare for at jeg ikke tåler litt kritikk. dette er da et debatt forum er det ikke. men det er vel neppe jeg som er tema her er det???
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #16 Skrevet 19. oktober 2006 å skjær meg løs sier jeg bare. jeg driter er laaaang marsj i hvor mye ller lite du vet om meg. har overhodet ikke noe med saken å gjøre. men i motsetning til deg så står jeg for det jeg både mener å sier å velger ikke å være anonym bare for at jeg ikke tåler litt kritikk. dette er da et debatt forum er det ikke. men det er vel neppe jeg som er tema her er det??? ← Er ikke registrert bruker og har aldri vært det Så jeg står både for det jeg gjør og sier Nei du er ikke tema her men du kommer med en "brannfakkel" som det faktisk er at man kan få stønad som enslig forsørger MED trygdekontorets godkjenning på tross av at man ikke er enslig ja da blir man rett og slett . Så jeg spørr nok engang om du kan dele "oppskriften "med oss andre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå