Paprikken Skrevet 14. oktober 2006 #1 Skrevet 14. oktober 2006 Ja, noen som vet??... Problemet er at jeg har (naturlige) store bryster. Greit nok det, det finnes forskjellige cuper å velge mellom. Men samtidig er jeg smal i omkrinsen. Og da kommer problemet! For at jeg skal finne stor nok cup, må den være på 80 eller 85 cm i omkrins, noe som blir aaaltfor stort! Nå må jeg kjøpe 80C, med stiv cup, og håpe at den er svært lite strekkbar i omkrinsen. Ofte må jeg ha en halvtrang t-skjorte til hjelp med å holde det på plass, da bh`n sklir når den blir så vid. Den ideèlle hadde vært 75 eller 70 E eller F. Noen som aner hvor man kan finne sånne str??? I tillegg vil jeg gjerne ha en litt sexy bh, ikke bare kjedlig bomullstoffer. Blonder og silke gjerne SKulle ønske jeg hadde 75B jeg, enkelt og greit! Jeg elsker å kjøpe undertøy, men det blir jo bare bomkjøp
Gjest Norwegian Blue Skrevet 14. oktober 2006 #2 Skrevet 14. oktober 2006 Gå i en undertøysbutikk, ikke bare gå på undertøysavdelingen på H&M eller lindex I en skikkelig undertøysbutikk vil de ansatte hjelpe deg med å finne riktig størrelse. De vil også ha mye bedre og bredere utvalg enn kjedebutikkene.
Gjest Kråkebolle Skrevet 14. oktober 2006 #3 Skrevet 14. oktober 2006 I profilen din står det at du bor i Oslo, så da skulle det ikke være noe stort problem. LaLina på St.Hanshaugen har det du treger, og hjelper deg med tilpasning. Der opplever vi jenter med "upraktiske" størrelser til og med å få spørsmålet: "Hvilken farge eller stil hadde du tenkt deg i dag?
Gjest glamourgirl Skrevet 14. oktober 2006 #4 Skrevet 14. oktober 2006 Hei Paprikken! Jeg sverger til LaLina i Ullevållsveien i Oslo. Hvis du ikke bor her, men handler der en gang, lager de kundekort for deg og kan sende deg bh'er ut i fra mål. Jeg har samme problem som deg, store pupper og smalt liv. Jeg gikk fra å bruke 85 DD (som var det største jeg fant i vanlige butikker...) til 65-70H... Jeg føler meg slankere, flottere, rettere og som om jeg har mye lekrere brystparti nå som jeg har to pupper, og ikke fire (som man får med to pupper i klem) i tillegg sitter Bh'en der den skal rundt ryggen og sklir ikke opp mellom skulderbladene. Et par av damene på LaLina er en smule direkte og sier ting som de er, men for min del var det helt herlig, for jeg følte meg virkelig hjulpet og "sett". Lykke til! Klem Glammis
Gjest glamourgirl Skrevet 14. oktober 2006 #5 Skrevet 14. oktober 2006 Tror jeg og Kråkebolla postet ganske på likt, ja, og du bor i Oslo. Da er saken klar De har "alt" der fra sexy, til korsett, til badetøy, til sport... Halleluja
Gjest Kråkebolle Skrevet 14. oktober 2006 #6 Skrevet 14. oktober 2006 (endret) OBS OBS! En BH fra en spesialforretning er ofte dobbelt så dyr som i en kjedeforretning. Til gjengjeld varer de mer enn dobbelt så lenge fordi de passer og er av god kvalitet. Trolig komer du til å synes det er grusomt å bruke den nye, tilpassa, BHen din de første dagene. Hold ut! Det går over i løpet av ei uke, og er vel verdt det! Edit: Tastaturet mitt hang ikke helt med i svingen. Endret 14. oktober 2006 av Kråkebolle
Gjest glamourgirl Skrevet 14. oktober 2006 #7 Skrevet 14. oktober 2006 Jupp! Kråkebolla stjeler stadig poengene mine
Millis Skrevet 14. oktober 2006 #8 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg bruker ideelt sett 65 E. Kan til nøds ha 70 D. Og det er masse bra og billig på ebay. Har bytta hele bhparken nå, etter at jeg oppdaget det.
Paprikken Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 14. oktober 2006 Da må jeg jammen avlegge LaLina et besøk ja! Takk for tips!! Jeg har vært innom noen undertøysbutikker, men der henger det 5 kjedelige bhèr + noen truser og masse blomsterbikinier og badedrakter. Mere sånn "bestemor-butikk-aktig", så der har jeg gått fort ut igjen fra ja.. Jeg vil ha noe spennende, lekkert! Synes de har mye lekkert på H&M og Kapphal, men så var det disse hersens størrelsene da!! Men jeg skal stikke innom LaLina jeg, så blir det andre boller;)
Paprikken Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 14. oktober 2006 Da må jeg jammen avlegge LaLina et besøk ja! Takk for tips!! Jeg har vært innom noen undertøysbutikker, men der henger det 5 kjedelige bhèr + noen truser og masse blomsterbikinier og badedrakter. Mere sånn "bestemor-butikk-aktig", så der har jeg gått fort ut igjen fra ja.. Jeg vil ha noe spennende, lekkert! Synes de har mye lekkert på H&M og Kapphal, men så var det disse hersens størrelsene da!! Men jeg skal stikke innom LaLina jeg, så blir det andre boller;) Har LaLina noen nettside foresten?
Gjest gjesta Skrevet 14. oktober 2006 #12 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg har kjøpt en del på La Senza på Byporten i 70F og jeg er veldig fornøyde med de.. Ellers kan jeg også anbefale La Lina, der har de kjempeservice
Catzy Skrevet 15. oktober 2006 #13 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg skulle også til å nevne La Senza. De har mye pent, og de har mange størrelser. Noen synes at de kanskje er litt for lite støttende, men jeg synes de er helt greie. Har etter et besøk på LaLina funnet ut at 70DD er min størrelse, og det har de en god del av på LaSenza også, og jeg mener jeg har sett 70E også. Ikke billig, men hakket rimeligere enn LaLina.
Gjest Gjest_Delfinen_* Skrevet 15. oktober 2006 #14 Skrevet 15. oktober 2006 Noen som kan anbefale en butikk i Stavanger-området? Bruker 70D nå (sikkert ikke riktig) men burde nok hatt 65 ett elller annet. Ikke lett å finne i vanlige klesbutikker nei!
Gjest Norwegian Blue Skrevet 15. oktober 2006 #15 Skrevet 15. oktober 2006 Noen som kan anbefale en butikk i Stavanger-området? La Senza på Kvadrat, eller Tjølsen (sp?) i Stavanger sentrum, tror den ligger i samme gate som Space World.
Gjest gjesta Skrevet 15. oktober 2006 #17 Skrevet 15. oktober 2006 La Senza har ikke noe større enn F-cup, og det er bare i de helt enkle bh'ene. De aller søteste finnes bare opptil D stort sett, men har sett noen opptil E og.. og F.. Men det er best utvalg fra A-D/E.. Så hvis man skal ha noe større så er ikke det rette butikken da..
Gjest Gjest_Delfinen_* Skrevet 15. oktober 2006 #18 Skrevet 15. oktober 2006 Nå har ikke jeg så vanvittig digre pupper da, syns jeg selv ihvertfall, det er vel heller det at jeg er så smal rundt ryggen. Syns å huske at hvis man går ned fra f.eks 70 til 65 må man også gå opp en cupstørrelse. Isåfall ender jeg opp med 65DD. Det høres jo temmelig digert ut da! Har ikke silikon så jeg er vel bare merkelig skapt ...
Gjest Norwegian Blue Skrevet 15. oktober 2006 #19 Skrevet 15. oktober 2006 Nå har ikke jeg så vanvittig digre pupper da, syns jeg selv ihvertfall, det er vel heller det at jeg er så smal rundt ryggen. Syns å huske at hvis man går ned fra f.eks 70 til 65 må man også gå opp en cupstørrelse. Isåfall ender jeg opp med 65DD. Det høres jo temmelig digert ut da! Har ikke silikon så jeg er vel bare merkelig skapt ... Kjenner meg i igjen. Jeg har små pupper, og de fleste gjetter at jeg har A eller B cup (ja, jeg har spurt, hehe), men jeg må ha 70D cup for at BHen skal passe. Kunne sikkert passet 65 i omkrets bedre, men det har jeg ikke funnet.
aimee Skrevet 15. oktober 2006 #20 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg har vel egentlig ikke så mye nytt å tilføre, bortsett fra å anbefale en annen undertøytsbutikk hvis du vil sjekke den ut. Vienna på Aker Brygge. Der så jeg lyset! Jeg gikk fra å være en 85D (trodde jeg) til en 70D. Jeg hadde med andre ord gått med skikkelig feil bher i mange år. Etter at jeg fikk fantastisk service og tips og råd, har jeg lovet meg selv å aldri kjøpe billig-bher igjen. Så poenget er, uansett hvilken spesialbutikk du bruker; Det er så mye bedre å betale for skikkelig kvalitet. Spar heller en ekstra måned
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå