Gå til innhold

besteforeldrene har slått hånda av jenta mi på 4.

Anbefalte innlegg

Skrevet

for å gjøre en laaang historie kort så fikk jeg en datter for fire år siden å faren ville ikke ha noe med henne å gjøre. jeg har hatt kontakt med familien hans i alle år å det har jaggu ikke vært enkelt.

har vært nødt til å godta mye dritt fra bestemora spesielt å har svelgt litt for mange kameler oppigjennom årene.

bestemora har til dags dato aldri vært på besøk hos jenta mi. ikke en gang til jul og bursdag. ikke en gang julegavene leverer hun selv. vi har vært på besøk hos dem en gang i uka i fire år. grunnen til dette er enkel. bestefaren forguder ungen. han er ikke en gang hennes bestefar i blodet men han er den eneste som noen gang har vist genuin interesse å har til og med opprettet sparekonto til ungen som bestemor ikke vet noe om så jenta skal ha noe å arve når bestefar dør. han er veldig gammel å veldig syk.

så her i forrige uke. så jeg en dødsannonnse til den biologiske bestefaren til min datter. jeg har aldri truffet han, vet ikke hvordan han så ut å har aldri snakket med han i hele mitt liv. min datter har heller aldri snakket med sin far. han er ikke intresert å har sagt rett ut på familievernkotoret at hun ikke eksisterer i hans.

så plutselig dukker denne annonnsa opp da. ******* er høyt elsket å dypt savnet osv. av sine barn å barnebarn. alle med navn. jeg ble forbannet så det holdt.

slik har det alltid vært. jenta blir brukt når ting skal se bra ut utad å utelukkende kun da.

å slik har det bestandig vært. hvor mye dritt kan jeg som mor godta på min datter vegne. jeg sa ifra at jeg synes dette er forkastelig, å bruke ungen på denne måten. for at mannen som døde skal kunne kalles bestefar så må nu jaggu faren til jenta mi være pappa for henne først. :sjenert:

jeg sa hva jeg mente å det falt ikke i godord naturligvis.

jeg har blitt oppfordret av samboer til bestemoren å holde kjeft uansett i alle situasjoner å bare godta all dritt som blir servert på sølvfat.

jeg er ikke en person som kan gjøre dette å hvertfall ikke denne gangen.

hadde aldri kunnet forestillt meg at disse såkalte voksne menneskene kunne synke så lavt.

de eier ikke hverken skamvett eller moral i livet å jeg ønsker ikke at ungen min skal bli utsatt for slikt. jeg lnsker jo at barnet mitt skal vokse opp å bli et godt menneske. noe jeg ikke kan påstå om disse folkene.

fikk en sms fra bestemora i dag tidlig hvor det sto ganske enkelt at vi ikke er velkommen hos dem hverken nå eller i fremtiden å at slike TILFELDIGE BEKJENTSKAPER :overrasket: som hun kalte min datter definitivt kommer bak familien.

er det mulig. hva skal jeg fortelle jenta mi? hun kommer jo til å spørre.

tenkt at går ann å være så jævlig mot en liten unge. hun er da ikke en ting man kan ta frem en gang i året å bruke når ting skal se bra ut utad.

fikk allerede for tre år siden beskjed fra bestemor om at vi ikke måtte vise oss hos dem i jula fordi dette er en familiehøytid. :overrasket: hvordan kan det da ha seg at jenta regnes som familie i en dødsannonnse da???? :sur::forvirret:

må jo bare si det på den måten at voksne FRISKE mennesker ikke oppfører seg på den måten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig sårt for deg, det tviler jeg ikke på. Men er det virkelig et tap for din datter å ikke ha kontakt med sin fars familie? Hun er jo så liten at hun sikkert ikke vil huske de om noen år og dessuten så må det være like greit å skjerme barnet for en høyst motvillig bestemor. Unger merker slikt. Tenk når barnet ditt blir eldre og legger merke til at hun ikke står høyt i kurs hos bestemor....

Nei, like greit. Jeg tror det er vondere for deg, på din datters vegne.

Jeg opplever at farmor tar avstand fra våre barn mens min manns barn fra før er alt som gjelder.... Det er sårt,-for meg. Ungene våre er så små at de ikke merker slikt. Dessuten er vi der ikke så ofte lenger.Jeg har valgt å ta avstand fra hele mennesket. Hun er bare ynkelig.

Jeg råder deg til å drite fire-null i hele gjengen. Hva skal man med sånne folk??

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg ville ikke hatt mine barn rundt slike mennesker, og hadde gjort egne avtaler med bestefar om å møtes. Ville rett og slett svart, at dette ikek var noe tap for barnet, for å være rundt slike mennesker har hun ikke behov for. Så ha et fint liv videre du også ....

Skrevet

Det er jo veldig trist for jenta å miste kontakt med bestefaren sin, som faktisk er glad i henne da. Jeg synes du skal ta kontakt med han, og høre om det virkelig er slik at han ikke vil ha kontakt med henne lenger, og hvis dette viser seg å bare være noe bestemoren mener, så synes jeg at du skal gjøre ditt beste for at bestefaren og datteren din får ha kontakt . Resten av familien skal du rett og slett ikke bry deg om, det er ikke verdt å ha slike mennesker i livet til datteren din.

Skrevet
Veldig sårt for deg, det tviler jeg ikke på. Men er det virkelig et tap for din datter å ikke ha kontakt med sin fars familie? Hun er jo så liten at hun sikkert ikke vil huske de om noen år og dessuten så må det være like greit å skjerme barnet for en høyst motvillig bestemor. Unger merker slikt. Tenk når barnet ditt blir eldre og legger merke til at hun ikke står høyt i kurs hos bestemor....

Nei, like greit. Jeg tror det er vondere for deg, på din datters vegne.

Jeg opplever at farmor tar avstand fra våre barn mens min manns barn fra før er alt som gjelder.... Det er sårt,-for meg. Ungene våre er så små at de ikke merker slikt. Dessuten er vi der ikke så ofte lenger.Jeg har valgt å ta avstand fra hele mennesket. Hun er bare ynkelig.

Jeg råder deg til å drite fire-null i hele gjengen.  Hva skal man med sånne folk??

enig med gjest her. du har jo gjort ditt og forsøkt å etablere et forhold mellom barn og bestemor, noe mer kan du ikke gjøre. helt utrolig at voksne folk kan si sånt som "hold dere unna i jula, for da er det familietid" :overrasket:

nei, dere klarer dere uten sånne. hvem vet, kanskje hun tar til vett med tiden?

Skrevet
fikk en sms fra bestemora i dag tidlig hvor det sto ganske enkelt at vi ikke er velkommen hos dem hverken nå eller i fremtiden å at slike TILFELDIGE BEKJENTSKAPER :overrasket:  som hun kalte min datter definitivt kommer bak familien.

Tror du ikke det var deg og ikke datteren din hun mente var et tilfeldig bekjentskap? Høres rart ut å kalle barnebarnet sitt det.
Skrevet
Det er jo veldig trist for jenta å miste kontakt med bestefaren sin, som faktisk er glad i henne da. Jeg synes du skal ta kontakt med han, og høre om det virkelig er slik at han ikke vil ha kontakt med henne lenger, og hvis dette viser seg å bare være noe bestemoren mener, så synes jeg at du skal gjøre ditt beste for at bestefaren og datteren din får ha kontakt . Resten av familien skal du rett og slett ikke bry deg om, det er ikke verdt å ha slike mennesker i livet til datteren din.

Mulig jeg ikke klarte å lese startinnlegget helt riktig, men var det ikke bestemoren til barnet som døde nå nylig?

Hvis den eneste som ville ha kontakt med barnet nå er død ville jeg ikke brydd meg om resten av familien.

Gjest graceland
Skrevet

Inviter bestefaren på besøk til dere en gang i blant da! Enkelt og greit. Synes det er greit at datteren din skjermes for sånne udyr som denne bestemora tydeligvis er...

Skrevet
Mulig jeg ikke klarte å lese startinnlegget helt riktig, men var det ikke bestefaren til barnet som døde nå nylig?

Hvis den eneste som ville ha kontakt med barnet nå er død ville jeg ikke brydd meg om resten av familien.

sorry jeg skrev feil, har rette det nå..

Skrevet
for å gjøre en laaang historie kort så fikk jeg en datter for fire år siden å faren ville ikke ha noe med henne å gjøre. jeg har hatt kontakt med familien hans i alle år å det har jaggu ikke vært enkelt.

har vært nødt til å godta mye dritt fra bestemora spesielt å har svelgt litt for mange kameler oppigjennom årene.

bestemora har til dags dato aldri vært på besøk hos jenta mi. ikke en gang til jul og bursdag. ikke en gang julegavene leverer hun selv.  vi har vært på besøk hos dem en gang i uka i fire år. grunnen til dette er enkel. bestefaren forguder ungen. han er ikke  en gang hennes bestefar i blodet men han er den eneste som noen gang har vist genuin interesse å har til og med opprettet sparekonto til ungen som bestemor ikke vet noe om så jenta skal ha noe å arve når bestefar dør. han er veldig gammel å veldig syk.

så her i forrige uke. så jeg en dødsannonnse til den biologiske bestefaren til min datter. jeg har aldri truffet han, vet ikke hvordan han så ut å har aldri snakket med han i hele mitt liv. min datter har heller aldri snakket med sin far. han er ikke intresert å har sagt rett ut på familievernkotoret at hun ikke eksisterer i hans.

så plutselig dukker denne annonnsa opp da. ******* er høyt  elsket å dypt savnet osv. av sine barn å barnebarn. alle med navn. jeg ble forbannet så det holdt.

slik har det alltid vært. jenta blir brukt når ting skal se bra ut utad å utelukkende kun da.

å slik har det bestandig vært. hvor mye dritt kan jeg som  mor godta på min datter vegne. jeg sa ifra at jeg synes dette er forkastelig, å bruke ungen på denne måten. for at mannen som døde skal kunne kalles bestefar så må nu jaggu faren til jenta mi  være pappa for henne først. :sjenert:

jeg sa hva jeg mente å det falt ikke i godord naturligvis.

jeg har blitt oppfordret av samboer til bestemoren å holde kjeft uansett i alle situasjoner å bare godta all dritt som blir servert på sølvfat.

jeg er ikke en person som kan gjøre dette å hvertfall ikke denne gangen.

hadde aldri kunnet forestillt meg at disse såkalte voksne menneskene kunne synke så lavt.

de eier ikke hverken skamvett eller moral i livet å jeg ønsker ikke at ungen min skal bli utsatt for slikt. jeg lnsker jo at barnet mitt skal vokse opp å bli et godt menneske. noe jeg ikke kan påstå om disse folkene.

fikk en sms fra bestemora i dag tidlig hvor det sto ganske enkelt at vi ikke er velkommen hos dem hverken nå eller i fremtiden å at slike TILFELDIGE BEKJENTSKAPER :overrasket:  som hun kalte min datter definitivt kommer bak familien.

er det mulig. hva skal jeg fortelle jenta mi? hun kommer jo til å spørre.

tenkt at går ann å være så jævlig mot en liten unge.  hun er da ikke en ting man kan ta frem en gang i året å bruke når ting skal se bra ut utad.

fikk allerede for tre år siden beskjed fra bestemor om at vi ikke måtte vise oss hos dem i jula fordi dette er en familiehøytid. :overrasket:  hvordan kan det da ha seg at    jenta regnes som familie i en dødsannonnse da???? :sur:  :forvirret:

må jo bare si det på den måten at voksne FRISKE mennesker ikke oppfører seg på den måten.

Synes du skal være "takknemlig" for at det er over. Du sier selv at du har måttet godta mye igjennom årene, så hvorfor skal du egentlig utsette din datter for noe slikt?

Gjest Tweetypie
Skrevet

Sånne folk er ikke verdig et flotte barnebarn. Jeg kan godt forstå ditt dilemma om hva du skal fortelle vesla di og jeg har ingen gode råd da jeg ikke har vært i din situasjon. Blir sinna over at folk kan være så onde og overfladiske :( Jeg vil heller fokusere på dine foreldre som er besteforeldre jeg.

Skrevet
Mulig jeg ikke klarte å lese startinnlegget helt riktig, men var det ikke bestefaren til barnet som døde nå nylig?

Forsto det slik at det var den biologiske bestefaren som døde, men at bestemora nå bodde sammen med en annen mann, og at det var denne de hadde et godt forhold til.

Skrevet

Høres ille ut.

Men skjønner ikke helt hvorfor du er sint på bestemor/farmor fordi din datter ble nevnt i hennes fraskilte manns dødsannonse? Det var vel ikke hun som sto for den?

Skrevet

Hele innlegget til ts var rotete og uforståelig.

Skrevet

Det er kanskje ikke så lett å formulere seg når man letter hjertet slik hun gjør her...

Skrevet
Det er kanskje ikke så lett å formulere seg når man letter hjertet slik hun gjør her...

Greit nok, men det er ikke enkelt for leserne å skjønne hva det dreier seg om heller da.

Skrevet
for at mannen som døde skal kunne kalles bestefar så må nu jaggu faren til jenta mi  være pappa for henne først..

Jeg skjønner godt hvordan du har det, og det er trist for din datter dette. Men reagert litt på akkurat dette med at man ikke kan være besteforelder fordi ens barn ikke er passendes foreldre? det er jeg ikke enig i!

Skrevet
Høres ille ut.

Men skjønner ikke helt hvorfor du er sint på bestemor/farmor fordi din datter ble nevnt i hennes fraskilte manns dødsannonse? Det var vel ikke hun som sto for den?

jeg er overhodet ikke sint på bestemor her. hun har/hadde ingenting med saken å gjøre i det hele tatt. jeg tok det opp med personen som hadde skrevet annonnsen her altså faren til min datter. at mora hans blandet seg inn kan jo ikke jeg styre. men det hadde ikke noe med henne å gjøre, hun plasserer bare rævva si der hvor den ikke har noe å gjøre. men sånn som jeg føler det så føler jeg at hun bare bruker det som en unnskyldning for å be meg og ikke minst min datter om å pisse off.

når det gjeder dette TILFELDIGE BEKJENTESKAPET som hun så fint formulerer det så er det faktisk ingen ting tilfeldig ved det, hverken for min datter eller meg. jag var samboer med min datters far. han valgte å gå midt i svangerskapet fordi han hadde bedre ting å bruke tida si på.

å på denne tida var faktisk mora hans både positiv til meg og ikke minst ungen som var på tur. hun var til og med på ultralyd som hennes sønn ikke ville ha noe med å gjøre. jeg bodde hos dem en uke etter at jeg kom hjem fra sykehuset med ungen etter hennes ønske. :overrasket:

alt dette forandret seg da barrnefaren dro til utlandet å hentet seg kone (da var ungen min 5 uker gammel) å ikke minst da de for et år siden fikk en datter sammen.

jeg mener ikke at det er noe som helst tap for jenta mi å slippe å ha kontakt med bestemora men bestefaren er en helt annen sak.

grunnen til at jeg synes at dette er så jævlig er fordi at jeg rett å slett ikke skjønner at det går an å være sånn med en liten unge å la det gå utover henne

Skrevet

that's life. det finnes så mange skrudde folk, og noen blir bare værre og værre med årene.

nei, ta et dypt pust, senk skuldrene og gi en lang marsj. skjønner at du vil ha bestefaren i livet til datteren din, og hvordan du skal løse dette aner jeg ikke. du får håpe at han har litt ryggrad og oppsøker dere selv.

fokuser på den familien som dere har og som BRYR seg, det ville jeg gjort. du må jo også godta dette til et visst punkt, selv om det er sårt og alt.

Skrevet

om datteren min skulle risikert å bli utsatt for en voksen som ikke viser noe glede eller omsorg over et barnebarn på 4 år, ville jeg absolutt holdt den lille så langt unna vedkommende som mulig. Om stebestefaren ønsker fortsatt kontakt er det jo ingenting bedre enn det. Men for fireåringens skyld: hold henne da for guds skyld vekk fra dette usympatiske mennesket av en gammel dame. Jentungen fortjener å vokse opp med folk rundt henne som er glad i henne, ikke med mennesker som du allerede vet vil såre henne. Kvantitet er uvesentlig om ikke kvalitet først er oppfylt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...