Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 14. oktober 2006 #1 Skrevet 14. oktober 2006 For det første, hvorfor har de ennå ikke laget et ord for det slik som at etter sulten er du METT? Hva er du etter tørst? Uuuansett; Jeg kan drikke og drikke og drikke, men greier ikke å bli tørstmett! Føler meg helt dehydrert jo. Det er mest vann jeg drikker, og trodde det skulle funke men nei. Hjelper kullsyre? Hører denne hjemme på kropp og helse forresten?
Gjest Bellatrix Skrevet 14. oktober 2006 #2 Skrevet 14. oktober 2006 Har du bedt legen sjekke deg for diabetes? Eller har du røyket mye "sløvisrøyk"?
Gjest gjesta Skrevet 14. oktober 2006 #3 Skrevet 14. oktober 2006 Vet ikke hvordan helsa di er ellers, men enorm tørste er et symptom på diabetes. Ta en tur til lege å ta en blodprøve du. Trenger ikke være en ting, men har du andre symptomer også så er det verdt å sjekke.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #4 Skrevet 14. oktober 2006 Vann er i hvert fall det beste mot tørste. Unngå brus helt, helst. Ellers enig i at du bør sjekke for diabetes, og nevne for legen at du ikke blir utørst (væskefylt?) .
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #5 Skrevet 15. oktober 2006 Kan jo også komme av de vanene du har lagt an. Jeg drikker mellom 3 og 5 liter vann daglig, og føler meg skikkelig dårlig om jeg ikke får i meg "nok" vann en dag. Nå er jo kroppen min vant med store mengder vann, så om det blir mindre, vil den reagere. Kan vel også ha sammenheng med at høsten og vinteren setter inn, og det er jo "tørre" årstider. Kroppen trenger faktisk MER væske på disse årstidene for å opprettholde den naturlige balansen. Bare tenkt hvordan kroppen og huden blir etter en laaaang flytur med lite væskeinntak. Blir som en inntørka rosin! Men for all del, dra til legen din og ta alle de testene du kan ta. Slår de ikke ut, er det da bedre å være hekta på vannvogna, enn mange andre vogner...
Gjest gjesten over Skrevet 15. oktober 2006 #6 Skrevet 15. oktober 2006 Forresten... hvis du ikke får i deg nok salt, vil ikke vannet binde seg i kroppen, og da spiller det ingen rolle hvor mye vann du drikker, for kroppen klarer ikke å ta det opp. Stort sett får kroppen i seg mer enn nok salt i et vanlig kosthold, men dersom du merker at du er ekstra tørst, kan du jo prøve å få i deg noe salt i tillegg til vannintaket, og se om det bedrer seg. :rosasmil:
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 15. oktober 2006 #7 Skrevet 15. oktober 2006 Hm, nei, det var kun i går dette har skjedd, aldri ellers! Jeg er ganske sløvis for tiden ja, og hadde vært ute på sykkeltur og etter det var jeg helt ørken! diabetesfolka skjer vel dette litt oftere med? Men pasta med salt på hørtes veldig nam ut nå uansett (ps øl fikset biffen)
Kvist Skrevet 16. oktober 2006 #8 Skrevet 16. oktober 2006 Et ord for utørst er lorg Sånn som han gutten i reklamen som drikker ti flasker med noe appelsingreier for å få panten. Han ser veldig lorg ut på slutten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå