Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #1 Skrevet 14. oktober 2006 Dagen før denne helgen var jeg og min datter ute i hagen. Da kom en av våre naboer ut på sin veranda og begynte å snakke med oss. Vi har ikke snakket så mye med han før. Han virket hyggelig, helt til han spurte om han kunne låne **** en helg. Da spurte jeg hva **** han mente. Så ble han rar og vinklet det om til at vi bare måtte spørre han om vi trengte barnevakt. Så gikk han inn. Hva gjør man med sånt?
Gjest gjesta Skrevet 14. oktober 2006 #2 Skrevet 14. oktober 2006 jeg tror ærlig talt at det var ment som en spøk... at datteren din var søt der hun stod og han kanskje vil ha barn selv? jeg synes ikke du skal bli overbekymra og lage noe stort av dette, kan jo bare følge litt ekstra med. Man leser om pedofile i nabomiljøet, men jeg synes ikke det var en spesielt merkelig kommentar, kommer litt an på tonefallet men....
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #3 Skrevet 14. oktober 2006 Kanskje han bare hadde lyst til å ha med seg et barn på tester, sirkus eller kino og at han synes datteren din virket sympatisk. Så sa han det sånn som han gjorde og så sjønte han at det virket litt merkelig og at du kanskje miss forstod og så ble alt litt feil.
Donpedro Skrevet 14. oktober 2006 #4 Skrevet 14. oktober 2006 Synes du overreagerte. Man kan anmlede hva man vil, men ikke vent at dette rammes av et straffebud, og langt mindre blir tatt opp som en sak.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #5 Skrevet 14. oktober 2006 Dette tar dere for lett! Man spør ikke om sånt!
Donpedro Skrevet 14. oktober 2006 #6 Skrevet 14. oktober 2006 Dette tar dere for lett! Man spør ikke om sånt! ← ...og derfor bør man anmeldes? Fordi man stiller rare spørsmål?
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #7 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg tror ikke det er mye å bekymre seg for, har vondt for å tro at mannen hadde vært så rett fram om han hadde vært pedofil. Da ville han nok heller stått bak kjøkkengardinene med kikkert, og sneket seg innpå datteren din når du ikke var der. Tror jeg.
Gjest gjesta Skrevet 14. oktober 2006 #8 Skrevet 14. oktober 2006 Det kan jo være så enkelt at personen er litt ensom, og gjerne vil ha ei lita jente i livet sitt han kan finne på ting sammen med, uten at det trenger å være noen baktanker.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #9 Skrevet 14. oktober 2006 Dagen før denne helgen var jeg og min datter ute i hagen. Da kom en av våre naboer ut på sin veranda og begynte å snakke med oss. Vi har ikke snakket så mye med han før. Han virket hyggelig, helt til han spurte om han kunne låne **** en helg. Da spurte jeg hva **** han mente. Så ble han rar og vinklet det om til at vi bare måtte spørre han om vi trengte barnevakt. Så gikk han inn. Hva gjør man med sånt? ← Anmelde? for hva? nå må du roe deg ned. kan hende du har en hyggelig nabo da.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #10 Skrevet 14. oktober 2006 Det kan jo være så enkelt at personen er litt ensom, og gjerne vil ha ei lita jente i livet sitt han kan finne på ting sammen med, uten at det trenger å være noen baktanker. ← Litt naiv tankegang, kanskje? Du kan nok ikke anmelde, men du kan holde et øye med mannen.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 14. oktober 2006 #12 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg hadde vel også blitt litt rar om noen hadde spurt meg hva *** jeg mente med det jeg spurte om, uansett hva jeg hadde spurt om... Så han lukta nok at du misforsto, for det er jeg helt sikker på at du gjorde. Selvsagt må du følge din egen magefølelse, og sier den deg at her er det noe som ikke stemmer, så overlater du jo ikke jenta di til ham. Men anmeldelse synes jeg er en kraftig overreaksjon på noe som sannsynligvis er en misforståelse. Kan tenke meg at mannen gikk inn og lurte på hvor mye sladder det kom til å bli i nabolaget framover... og angret på at han sa noe i det hele tatt.
Titta Skrevet 14. oktober 2006 #13 Skrevet 14. oktober 2006 Det var nok en pussig måte å formulere seg på med tanke på at dere ikke har hatt mye kontakt. Og siden dere ikke kjenner hverandre godt så vet du heller ikke hvordan han vanligvis formulerer seg - mens om du hadde kjent han hadde du nok lettere forstått om det var en spøk eller alvor. Jeg har sagt det samme selv jeg, da min kusine med sin lille datter var på besøk ble barnløse-jeg så begeistret at jeg halvveis på spøk/halvveis alvor spurte om jeg kunne få låne henne. Har gjort det ovenfor venninner også - hvis mannen deres har vært ekstra flink eller søt for noe en dag - da kan jeg godt i en spøkefull tone spørre om å få låne han. Helt uskyldig, og bare en måte å formidle om at jeg liker h*n. Trolig legger naboen din like lite skummelt i det som når jeg spurte min kusine om det. Det var nok bare en litt klossete måte å si at han synes datteren din er en herlig unge og at han gjerne sitter barnevakt. Uansett, en overlater vel ikke barna till hvem som helst uansett, så jeg regner med at du uansett vil bli litt bedre kjent med han før du evt. lar han sitte barnevakt for datteren din.
Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 14. oktober 2006 #14 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg synes synd på denne naboen, jeg. Han mente nok bare å være hyggelig, og så blir det tolket dithen at han er pedofil...
Gjest gjesta Skrevet 14. oktober 2006 #15 Skrevet 14. oktober 2006 Litt naiv tankegang, kanskje? Du kan nok ikke anmelde, men du kan holde et øye med mannen. ← Så jeg har naiv tankegang fordi jeg ikke automatisk tror at noen er pedofil fordi de vil være sammen med et barn? Jeg sier jo ikke at hun skal la han få lov, jeg bare sier at han ikke nødvendigvis hadde noen baktanker med det.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #16 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg synes synd på denne naboen, jeg. Han mente nok bare å være hyggelig, og så blir det tolket dithen at han er pedofil... ← Enig. Det hendte at barnløse slektninger og bekjente spurte om å få "låne" datteren min da hun var lita også, uten at jeg mistenkte dem for å være pedofile av den grunn. Det er bare en måte å si at de synes du har et herlig barn på.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #17 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg synes synd på denne naboen, jeg. Han mente nok bare å være hyggelig, og så blir det tolket dithen at han er pedofil... ← helt enig. Synes det er synd at det har blitt slik at man nesten ikke kan la barna ha kontakt med noen menn, av frykt for pedofili. Jeg mener ikke man skal være naiv, men noe av problemet er jo at man har gjort altfor liten innsats for å bli bedre kjent med naboer at man ikke vet hvem man kan stole på. Da jeg var liten var det en gammel mann som gikk rundt i nabolaget og ga ting til oss barna. Innimellom tok han bilde av oss, og ga oss bildet neste gang han traff oss. Dette var helt uskyldig, han var barnløs, men glad i barn. Han likte å være bestefar for alle barna i nabolaget, samtidig som han spredde gledet barna. Jeg vil tippe dette aldri hadde vært mulig i dag, med tanke på at foreldre skriker opp om pedofili uten en gang å ha gjort litt mer undersøkelse. Neida, man kan ikke stole på noen, men jeg tror da barnet også går glipp av litt ved å være altfor overbeskyttende? Og stakkars denne naboen... Tipper det var siste gang han åpnet kjeften i nærheten av en småbarnsmor. Kanskje siste gang han prøvde å ta kontakt med noen i nabolaget også
la Flaca Skrevet 14. oktober 2006 #18 Skrevet 14. oktober 2006 Øh, hvorfor tror du han mente noe vondt med det da???
Gjest Gjest1 Skrevet 14. oktober 2006 #19 Skrevet 14. oktober 2006 Han hadde neppe spurt slik om det var for å gjøre henne noe vondt. Om det var en kvinne som spurte, hvordan ville du tatt det da?
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #20 Skrevet 15. oktober 2006 Det er så mye hysteri og mistenkeliggjøring rundt voksnes kontakt med barn. Derfor nekter jeg å være alene med barn - jeg er livredd for hva jeg kan bli beskyldt for å ha gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå