Gå til innhold

Fikk riskoker, hva skal jeg ha til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma hadde kjøpt innflyttningsgave på etterskudd til oss.

En riskoker, den var jo kjempegrei, og kan brukes til å dampe grønnsaker m.m også.

Men da lurer jeg på hva jeg kan ha til middag, for jeg vil bruke den.

IKke wok, for de hadde vi for 2 dager siden.

Og jeg har så dårlig fantasi til maten.

Skrevet

Ris er jo godt til mye forskjellig mat.

Jeg kjøper av og til koteletter, helst nakkekoteletter pga smaken, av svin. Disse bruner jeg godt på pannen. Når kotelettene er brune har jeg oppi finkuttet (frisk) sjampinjong og lar denne også bli brun. Så tilsetter jeg en boks Vikingmelk, evt 1/3 matfløte + 1 ts sukker, og lar dette koke en stund. Smaker til med soyasaus, salt og pepper og serverer med ris og grønnsaker etter smak, jeg liker godt erter til akkurat dette, men hva som helst kan brukes.

Skrevet

Høres godt ut hadde det ikke vært svin.

Klarer ikke spise det, så kjøtt jeg spiser er kylling og most kjøtt (kjøttdeig, hamburger)

Men er enig, ris kan brukes til mye!

Skrevet

Bytt ut svinet med en kyllingfilet eller to, det går like bra!

Kvernet kjøtt bruker jeg ikke så ofte, men vi spiser ris ved siden av fajitas når vi har det til middag. Jeg spiser egentlig ris til det meste, bare ikke til brun saus.

Indisk mat! DET er godt med ris ved siden av. Kanskje du kan prøve det? Kan bruke kylling der også. I tillegg smaker det veldig godt!

Skrevet

Kylling og ris er jo kjempegodt da.

Ris går til burgere (eller karbonader da) eller til stekte pølsebiter, til gryterett, til.. ja, ris er godt til det meste det vel?

Skrevet

Ris eller pasta :)

Har dere smakt tortellini?

Sånn pasta med kjøttfyll inni, lurer på om det er godt.

Men i sommer så spiste jeg noe som var drit godt.

Var pasta i en hvit saus av noe slak. med melk tror jeg det var.

aner dere hva det var?

Skrevet

Jeg har smakt pasta med kjøttfyll i ja. Mange sier det er godt, jeg synes det var pyton. Men det er nok min smak, ikke pastaen...

Pasta i hvit saus, pasta carbonada?

Skrevet

Tror ikke det var det.

Det var sånn flate lange pasta snører, kylling og hvit saus aktig visstnok.

Det hjelper jo ikke å spørre faren hans om hva han laget i båten i sommer til middag liksom :ler:

Skrevet

Spiser du bacon? Eller skinke? Hvis ikke bruker du kyllingfilet.

Ok, lag en hvit saus og ha i hvitløk, oregano, basilikum og revet parmesan. Brun bacon og sjampinjon, eller, hvis du ikke liker bacon, brun sjampinjong og kutt opp litt skinke, evt brunet kyllingfilet. Kok tagliatelle, ha over saus, sopp og kjøtt.

Hvis du ikke gidder å lage saus så kan du bruke Toro sin "Pastasaus med ost og urter" - den er også god til tagliatelle med valgfritt kjøtt.

Du får vel ikke brukt riskokeren til dette, men det samker godt. :Nikke:

Skrevet

Så godt ut, men vi gikk til butikken før jeg så det innlegget.

Så etter hvit saus men fant ikke, for jeg gidder ikke lage fra bunnen av selv om det er som oftest best.

SÅ det ble bare pasta, kjøttdeigmed saus.

Men skal lage det en annen gang ;)

Skrevet
Jeg har smakt pasta med kjøttfyll i ja. Mange sier det er godt, jeg synes det var pyton. Men det er nok min smak, ikke pastaen...

Pasta i hvit saus, pasta carbonada?

enig der.. synest det er helt grusomt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...