Gå til innhold

1 års bursdag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ble gullungens 1-årsdag feiret?

Var det kun familie, venner med/uten barn el.l?

Og hva serverte dere på en slik dag? Ble det selve dagen eller i en helg?

Er litt usikker på hvordan jeg skal feire den, han selv er jo ikke så

opptatt av slikt før om et par år.....

:roll:

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det jo en stund siden vi feira 1 årsdag, men vi feira to dager til ende. På selve dagen (fredag) kom besteforeldre og tanter/onkler på besøk. Da fikk de kaker og kaffe. På lørdagen fikk vi besøk av 4 - 5 andre barn og det ble en livat barnebursdag. De små fikk sjokoladekake og is og koste seg masse sammen.

Vi feiret på samme måte på 2 årsdagen i år.

Gjest Gjest_gjestine_*
Skrevet

Feiret 1 helg med sambos familie siden det var midt på sommeren og alle feriefolk var hjemme og 1 helg for min familie der vi reiste å besøkte dem.. Selve dagen hadde jeg med datteren alene og syntes det var litt godt å ha akkurat den dagen for oss selv.

barneselskap vil det bli nok av i fremtiden med unger og kaker og pølser og ballonger osv....når hun er så liten og ikke skjønner noe så tok jeg heller dette året litt rolig..

Skrevet

1- års dagene ble feiret med kun nærmeste familie, dvs. besteforeldre, oldeforeldre, tante, onkel og "gammel"-tante. Vi har ikke begynt med barneselskap før 4-års dagen, og det er vanlig praksis her vi bor. Vi bor på en gård og har ingen barn på samme alder i umiddelbar nærhet. Hadde kanskje vært annerledes hvis vi bodde i et boligfelt der ungene har mer kontakt med hverandre på ettermiddagene.

Skrevet

På 1 årsdagen var det kun de nærmeste av familie som ble innbedt.

Da vi feiret 2 årsdagen nå i sommer inviterte vi over 3-4 unger her i nabolaget på formiddagen og på etter middagen hele familien.

Gjest Gjest_grønt_*
Skrevet

Vesla feiret ett-årsdagen sin med besøk av jevnaldrende fra baby-klubben på formiddagen. På ettermiddagen kom besteforeldre, tantet, onkler og søskenbarn på besøk.

Skrevet

På selve 1 årsdagen som var en onsdag.. Tok jeg og mannen oss fri fra jobb, lånte med oss dattera til svigerinna mi (hun hadde fri fra skolen på onsdag) og reiste på badeland. Vi 4 koste oss masse. Var ute å spiste god mat etterpå..

Vi inviterte besteforeldre, tanter og onkler til å komme å feire bursdagen helga etter. Var kun to barn der, bursdagsbarnet og søskenbarnet hennes..

Men vi hadde en veldig koselig feiring med kaker og kaffe.

Laget en egen bursdagskake til jenta mi (da jeg ikke ville gi henne for mye sukker og krem som var i marsipankaka) Laget et sukkerbrød, skjerte ut 2 hjerter. La most banan på den ene, la et sukkerbrød over og smørte på en babygrøt med vanilje og kanel smak (husker ikke merket..)

Pyntet med banan skiver. Jenta var kjempe fornøyd med den :)

Skrevet
På selve 1 årsdagen som var en onsdag.. Tok jeg og mannen oss fri fra jobb, lånte med oss dattera til svigerinna mi (hun hadde fri fra skolen på onsdag) og reiste på badeland. Vi 4 koste oss masse. Var ute å spiste god mat etterpå..

Vi inviterte besteforeldre, tanter og onkler til å komme å feire bursdagen helga etter. Var kun to barn der, bursdagsbarnet og søskenbarnet hennes..

Men vi hadde en veldig koselig feiring med kaker og kaffe.

Laget en egen bursdagskake til jenta mi (da jeg ikke ville gi henne for mye sukker og krem som var i marsipankaka) Laget et sukkerbrød, skjerte ut 2 hjerter. La most banan på den ene, la et sukkerbrød over og smørte på en babygrøt med vanilje og kanel smak (husker ikke merket..)

Pyntet med banan skiver. Jenta var kjempe fornøyd med den :)

Åhh, det var en god idè! Noe slikt kunne jo være en ting å lage til jubilanten! Hvilken oppskrift brukte du på sukkerbrødet da? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...