Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her om dagen var jeg å tittet på Hardanger bestikk. Da oppdaget jeg en måte å prise varene på, som lett kan misforstå.

F.eks smørkniv, så stod det 85 kr på esken. I esken lå det to kniver. Prisen på esken var per stykk. Esken med to smørkniver kostet da 170 kr.

Hvorfor priser de ikke per eske?

Dette er så lett å misforstå. På prislappen så stod det ikke stykke pris. Det stod 85 kr. Slik jeg ville ha tolke det, så var 85 kr for esken og ikke for per smørkniv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg sett på f eks Black Design også - hvis de selger en pakke (innpakket i plast og tapet igjen) med to gardinhøyder, skriver de gjerne ikke totalprisen på pakka, i stedet har de to prislapper på den - med prisen på hver enkelt høyde. Eh. Logisk at man skal plusse sammen alle prislappne på varen for å få prisen? Dessuten blir man ytterligere forvirret om varen er på tilbud, da er det to prislapper med fullpris på hver av høydene, to med tilbudsprisen og kanskje to med det endelige tilbudet.

Skrevet

Vi skulle blant mye annet bytte inn en eske med skjeer fra Hardangerbestikk som vi hadde fått, og der klarte ekspeditrisen å taste inn at 6 skjeer kosta til sammen 59,-. Vi oppdaga dette mens vi fortsatt var på senteret, gikk tilbake å klaga, men neida, hun sto på sitt. Så gikk vi til en konkurrerende kjede bare for å sjekke, der var skjeene 59 per stk. Vi gikk derfor tilbake og fikk ordna opp til slutt..

Når ikke de i butikken vet det, hvordan skal vi vite det da? :frustrert:

Gjest Gjest_pippi_*
Skrevet

Herregud er det sant? Noe så idiotisk :overrasket: Ja ja hvorfor gjøre det lett når det kan gjøres vanskelig ;)

Skrevet

Nå er det ikke HArdanger bestikk som priser slik da, det er jo butikken...

Der jeg har kjøpt hardangerbestikk har ikke prisene vært så forvirrende, før om årene i alle fall. Jeg har ikke sett på det sånn i år da, men det er jo butikkene som priser..?

Skrevet
Nå er det ikke HArdanger bestikk som priser slik da, det er jo butikken...

Der jeg har kjøpt hardangerbestikk har ikke prisene vært så forvirrende, før om årene i alle fall. Jeg har ikke sett på det sånn i år da, men det er jo butikkene som priser..?

ikke alltid, noen butikker får varene ferdig priset fra leverandøren

Skrevet

Ok, det kan være forklaringen på at "mine " butikekr har en mer logisk prising da, de har prisingen på egene "plakater" eller prislapper, altgså priset med butikkens navn på.

Skrevet

så en kjempefin blomsterpotte på skeidar en gang, det sto på prislappen under (priset av leverandøren) at det var to for en, jeg spurte for sikkerhets skyld i kassen, og nei, det var prisen for en. og jeg kunne nok ikke få to for den prisen, for det var bare sånn. eller som hun i kassen sa, "det er ikke min feil" ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...