Gjest gjest1 Skrevet 14. oktober 2006 #1 Skrevet 14. oktober 2006 Jepp. Det var den veska. Den lille, søte kom bare å tissa oppå veska mi på lå på siden på golvet rett ved meg!!! Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Har noen hatt katt med urinveisbesvær? Hun har markert alt mulig siden vi flytta, men har ikke vært slik før. Har jo bodd her en stund nå, men kan hun ha lagt seg til en uvane? Hun er ikke sterilisert. Kan det hjelpe? Erfaringer?
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #2 Skrevet 14. oktober 2006 Er veska av skinn? Jeg hadde en pus som var litt forvirret, og markerte på den fine skinnsekken min Hvis hun har begynt å markere flere steder, tror jeg det tyder på at hun er stresset over ett eller annet.
Gjest gjest1 Skrevet 14. oktober 2006 #3 Skrevet 14. oktober 2006 Er veska av skinn? Jeg hadde en pus som var litt forvirret, og markerte på den fine skinnsekken min Hvis hun har begynt å markere flere steder, tror jeg det tyder på at hun er stresset over ett eller annet. ← Nei, den er lagd av et tykt stoff. Ellers er det plastposer som er uimotståelige.... Lurer på om selve flyttinga stressa henne. Har tenkt på det før. For hun har ellers en herlig, sunn kattepersonlighet. Hun kan kose og male i timesvis, leke vilt og sove rolig. Noen som har erfaring og som vet hva man evnt. kan gjøre? Takk for svar, forresten
Tabris Skrevet 14. oktober 2006 #4 Skrevet 14. oktober 2006 Hvordan var urinen? Min hunkatt begynte plutselig å tisse veldig små dammer i hver skinnstol (vi hadde en sittegruppe hjemme med fire skinnstoler). Det var tegn til blod i urinen, og den var krystallisert. Det viste seg at hun fått urinveisinfeksjon, og hun fikk en tablettkur mot dette. Så nå kjøper jeg bare kattefòr hvor det står spesifisert at den inneholder "balanserte mineraler for urinveiene".
Gjest gjesta Skrevet 14. oktober 2006 #5 Skrevet 14. oktober 2006 Før vi kastrerte ene pusejenta vår, tisset hun overalt. Hele tiden. Men jeg synes jo det er ganske påfallende at hun begynte med dette da dere flyttet... Du får i alle fall sjekke for urinveisinfeksjon, også ta det derfra!
Gjest Bøllefrøet Skrevet 14. oktober 2006 #6 Skrevet 14. oktober 2006 Huff.. Min ene katt liker også å tisse litt rundt på ting etter at vi flytta. Vet ikke hva det er med henne, men hun liker veldig godt plastposer hun også, så jeg må passe på at det ikke ligger plastposer på gulvet.
Gjest gjest1 Skrevet 14. oktober 2006 #7 Skrevet 14. oktober 2006 Mye fine svar her. På en måte er det godt å høre at andre har opplevd det samme. Føler meg ikke så utilstrekkelig da. Hun har jo tissa hos alle "samboerne" mine. Det er flaut når hun har ødelagt noe for andre. Men tror jeg skal gjøre som Sweet Jane sier. Å få henne testa. Og definitivt kastrert. (Jeg blander kastrert og sterilisert... )
Gjest Bøllefrøet Skrevet 14. oktober 2006 #8 Skrevet 14. oktober 2006 Hukatt steriliseres Tror kanskje jeg må få katta mi sjekka og hvis hu fortsetter.. Hu har ikke ødelagt noe ennå, heldigvis..
aimee Skrevet 14. oktober 2006 #9 Skrevet 14. oktober 2006 Hei! Se etter om hun drikker mer enn vanlig. Jeg vet at katter med diabetes skvetter litt rundt, samt drikker mye. Hvis pus gjør det, ta henne med til dyrlegen
Gjest gjest1 Skrevet 14. oktober 2006 #10 Skrevet 14. oktober 2006 Pus drikker fra glass... Det var eks'en som fikk henne til å gjøre det. Han slo til mens jeg var på ferie en gang. Hun drikker sånn circa 1/3 - 1/2 normal "ikea" glass pr. dag. Vet ikke om det er mye, oversatt til vanlig vannskål.
aimee Skrevet 14. oktober 2006 #11 Skrevet 14. oktober 2006 Hehe, nei det er ikke godt å si! Hvis du ikke har lagt merke til at hun drikker spesielt mer enn før, gjør hun sikkert ikke det. Men hvis "skettinga" ikke gir seg, bør du ta henne med til dyrlegen uansett. Noen prøver skader jo ikke
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #12 Skrevet 14. oktober 2006 Hukatt steriliseres ← off topic, men det kalles kastrering når man fjerner hele sulamitten, ikke bare snører igjen egglederne. Evt hysterektomi, kanskje. Ville ha tatt med pusen til dyrlege for sikkerhets skyld:-)
Gjest gjesta Skrevet 14. oktober 2006 #13 Skrevet 14. oktober 2006 off topic, men det kalles kastrering når man fjerner hele sulamitten, ikke bare snører igjen egglederne. Evt hysterektomi, kanskje. Ville ha tatt med pusen til dyrlege for sikkerhets skyld:-) ← Ja, det er viktig å kastrere, ikke bare sterilisere. Ved sterilisering vil pus fortsatt ha løpetid, og det er ikke gøy verken for henne eller samboerne hennes.
Gjest gjest1 Skrevet 14. oktober 2006 #14 Skrevet 14. oktober 2006 Ja, det er viktig å kastrere, ikke bare sterilisere. Ved sterilisering vil pus fortsatt ha løpetid, og det er ikke gøy verken for henne eller samboerne hennes. ← Det er jammen godt du sa, for dette visste ikke jeg. *føler meg dum* Litt dumt å skulle komme med pus fra klinikken og så fortsetter alt som før. Er skrekkslagen bare ved tanken på at hun må få bedøvelse, så en gang holder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå