Gjest Starya Skrevet 23. januar 2003 #1 Skrevet 23. januar 2003 Sitter her og pusler med denne "hjemmesida" mi.. Vel, det er nå mer en prøveklut, bare. Jeg har lastet ned smartftp, og har nå klart å laste opp to sider på mitt område. Men.. Index-siden finker fint, bortsett fra at bildet ikke vises. Har prøvd flere bilder, i jpg-format. Jeg har også en link til side 2, men denne virker ikke. Når jeg sjekker egenskaper på linken ser alt ok ut. Ifølge ftp-programmet skal siden være lastet opp, så hvor er den..? :-? Noen som har noen lettforståelige tips til en wannabe-datanerd..?
Gjest Lea Skrevet 23. januar 2003 #2 Skrevet 23. januar 2003 Har du lastet opp bildet da? En god regel er at alt skal se likt ut i ftp-programmet og i mappen du har lagret hjemmesiden på PC-en. Har du bildet i en mappe, så må du lage en mappe i smartftp også. Den må hete det samme og ha samme plassering.
Gjest Starya Skrevet 23. januar 2003 #3 Skrevet 23. januar 2003 *klør meg i hodet* Bildet "nevnes ikke" i den mappen der web-siden er lagret på maskinen. Kun de individuelle sidene.. Nei for pokker.. :o Sjekka akkurat explorer og da ser jeg jo at det er kommet to nye mapper der, som heter "index-filer" og "side2-filer".. Det hadde jeg ikke sett før. Så hvis jeg laster opp de med ftp så skal det funke? Ok, da prøver jeg det...
Gjest Starya Skrevet 23. januar 2003 #4 Skrevet 23. januar 2003 Oj, så kult.. Fikk ikke til å bruke upload slik som tidligere, men da åpna jeg local folder og kunne bare dra mappene inn i ftp-ruta... :o Og, nå funker bildet! Takker og bukker! Tror jeg ser hva som er feil med linken også.. Dette går rette veien!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå