Gå til innhold

ftp og ditt og datt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og pusler med denne "hjemmesida" mi.. Vel, det er nå mer en prøveklut, bare.

Jeg har lastet ned smartftp, og har nå klart å laste opp to sider på mitt område.

Men.. Index-siden finker fint, bortsett fra at bildet ikke vises. Har prøvd flere bilder, i jpg-format.

Jeg har også en link til side 2, men denne virker ikke. Når jeg sjekker egenskaper på linken ser alt ok ut. Ifølge ftp-programmet skal siden være lastet opp, så hvor er den..? :-?

Noen som har noen lettforståelige tips til en wannabe-datanerd..? :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du lastet opp bildet da?

En god regel er at alt skal se likt ut i ftp-programmet og i mappen du har lagret hjemmesiden på PC-en.

Har du bildet i en mappe, så må du lage en mappe i smartftp også. Den må hete det samme og ha samme plassering.

Skrevet

*klør meg i hodet*

Bildet "nevnes ikke" i den mappen der web-siden er lagret på maskinen. Kun de individuelle sidene..

Nei for pokker.. :o Sjekka akkurat explorer og da ser jeg jo at det er kommet to nye mapper der, som heter "index-filer" og "side2-filer".. Det hadde jeg ikke sett før. Så hvis jeg laster opp de med ftp så skal det funke? Ok, da prøver jeg det... :)

Skrevet

Oj, så kult.. Fikk ikke til å bruke upload slik som tidligere, men da åpna jeg local folder og kunne bare dra mappene inn i ftp-ruta... :o

Og, nå funker bildet! Takker og bukker! Tror jeg ser hva som er feil med linken også.. Dette går rette veien! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...