Gå til innhold

Tørr hud når vinteren kommer

Anbefalte innlegg

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Nei huff og fy, dette året går det utover nesa mi! :grine: Tørr hud som bare detter av, og det ser jo ikke bra ut om jeg skulle klødd meg på nasa og det drysser fra den? :hår:

Noen tips? Bruker fuktighetskrem fra bodyshop jeg, men når den tørker får jeg michael jackson nese igjen (ja, det var en dårlig falle-av-spøk)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk fuktighetsmaske! spesielt viktig når vi går kaldere tider i møte :)

Gjest Deception
Skrevet

Bruker du peeling? Det er nemlig viktig for å få bort de tørre flakene. Body Shop har sikkert en du kan bruke. Og så bør du muligens bruke en fuktighetskrem med litt mer fett i nå som det blir kaldere.

Skrevet

Det er jo rimelig mye fett i hemp face protector? Trodde iallfall det :)

Men skal sjekke ut peeling og ansiktsmaske og, takk for svar! :-)

Gjest Deception
Skrevet

Hemp Face Protector har nok fett, ja. Da er nok peeling det lureste du kan prøve. Jeg har også tørr hud og flassenese, og peeling før krem er det eneste som hjelper nå som det blir kaldere. Kanskje to ganger pr. uke?

Skrevet

Men peeling, røsker ikke den vekk masse hud? Eller bare døde hudceller? Tror jeg må på shopping i dag. Det blir spesielt tørt rundt nesepiercingen, og det ser jo så lekkert ut :tunge1:

Skrevet

Kan du ikke bruke Elizabeth Ardens "eight hour cream"?

Skrevet

Jo kan jeg ikke det? :) Gidder ikke handle noe inn før mandagen, så dere kan diskutere dere imellom hva jeg bør kjøpe, peeling, maske eller krem? Var den siste en fuktighetskrem?

Skrevet

Ja, den er en krem...

Skrevet

Skjønte det siden det sto "Cream" :ler: Men om det er fuktighetskrem?

Gjest Deception
Skrevet

Eight Hour Cream er lite mer enn rent fett. Vaselin gjør samme nytten. Peeling fjerner bare døde hudceller, hvis ikke er du nok for hardhendt.

Skrevet

har aldri prøvd peeling før, så det vet jeg ikke, men det virker egentlig greiest. Peeling med kokoslukt fra body shop :D

Skrevet

Her jeg bor er det svært tørr luft/lav luftfukt. Av den grunn bruker jeg (og mange andre her oppe) mye fuktighetsgivende produkter.

Favorittene er fra Biotherme!

Prøv fuktighetsgivende maske, samt ansiktskrem. De er litt dyre, men kjempebra og veldig drøy. Kropp og ansiktspeeling produktene kan også anbefales :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg også vil anbefale en fuktighetsmaske. Akkurat nå bruker jeg en fra Decleor som er kjempebra. Vanligvis bruker jeg kun Biotherm, men nå har jeg altså latt meg lure til å bruke et annet merke. ;)

Jeg får tørr-flekkede hud på vinteren, og da er den fuktightesmasken kjempefin. Brukes 1-2 ganger i uka, eller etter behov.

Hvis du har litt ekstra penger i lomma - spander på deg en hudpleietime, godt for hud og sjel :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...