Gjest kit Skrevet 14. oktober 2006 #1 Skrevet 14. oktober 2006 Hei, jeg er alene hjemme denne helga fordi min kone er på ett arrangement i en forening. Jeg har hatt, og har ennå problemer med sjalusi (men det er ikke så veldig ille nå føler jeg) .. alikevel får jeg en slags angst, eller blir veldig urolig i kroppen når hun er ute sånn. Jeg vet det var fest i går, og at det skal være fest igjen i dag også.. Jeg tenker med gru på alle mannfolk som 'kan' prøve seg på henne. Normalt hadde jeg ikke tenkt ett sekund på dette hvis det ikke hadde vært alkohol involvert men jeg får helt hetta nå fordi jeg vet at folk gjør dumme ting i fylla. Samtidig har jeg vel ingen grunn til å frykte eller mistenke henne for noe men det dukker nå opp i hode mitt alikevel selv hvor mye jeg kjemper mot disse tankene. Vil fryktelig gjerne ha bort disse tankene, jeg blir sliten på en måte, jeg får ikke gjort noe og går bare å 'trør' hele dagen lang.. legger meg tidlig også for å få tiden til å gå raskere. Æsj, dette er ikke gøy.
Gjest gjest1 Skrevet 14. oktober 2006 #2 Skrevet 14. oktober 2006 Sett deg selv i hennes situasjon. ville du vært i stand til å være utro fordi ting 'skjer' i fylla? De fleste av oss er ikke utro - selv ikke i fylla.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #3 Skrevet 14. oktober 2006 Mannen min blir alltid syk når jeg er borte over lengre tid. Han later ikke som, han BLIR faktisk ordentlig syk... Der du får angst og vonde tanker, der får han en fysisk reaksjon, men det er faktisk samme årsak: usikkerhet! Dette er ikke noe din kone kan gjøre noe med, dette er faktisk ditt "problem" som du må finne en løsning på. Jeg har ingen konkrete råd til deg, men jeg ber deg forstå at når kvinner er på fest med sine venninner, så er det veldig sjelden "mannfolk" som står i hodet på dem. Er det en mann som prøver seg i slike sammenhenger, så får han kanskje en dans, men mest sannsynlig er kona di så opptatt med å ha det hyggelig at hun ikke tenker tanken på en annen mann i det hele tatt.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #4 Skrevet 14. oktober 2006 Er det en mann som prøver seg i slike sammenhenger, så får han kanskje en dans, men mest sannsynlig er kona di så opptatt med å ha det hyggelig at hun ikke tenker tanken på en annen mann i det hele tatt. ← Tja, utroskap florerer og i slike settinger er det intet unntak. Du kjenner din kone best. Er hun avhengig av oppmerksomhet? Liker hun å flørte? Behøver hun mye bekreftelse på sin kvinnelighet? "Ser" du henne i hverdagen? Disse tingene, kombinert med alkohol er ingen "vinner." Jeg vet, fordi jeg er en av disse kvinnene som behøver bekreftelse og det bunner vel i dårlig selvtillit. Nå er jeg ikke utro av den grunn, men det er like mye fordi jeg unngår situasjoner hvor min mann ikke er med og det er fest og alkohol på menyen. Jeg _har_ tidligere vært utro og det har ingenting med hvor glad jeg er i den som er hjemme. Alkohol inn, vett og hemninger ut Jeg får også en ubehagelig følelse i kroppen når min mann er på byn. Dette bunner selvfølgelig i min egen usikkerhet og "på seg selv kjenner man andre." Jeg har ingen grunn til å tro at han er like lettpåvirkelig som meg. Tvert i mot er han ikke avhengig av bekreftelse fra det annet kjønn. Han er trygg sosialt og har mengder med selvtillit. Som sagt, du kjenner din kone. Min erfaring er at utrygge mennesker gjør dumme ting for å få bekreftelse.
Gjest squeeky Skrevet 15. oktober 2006 #5 Skrevet 15. oktober 2006 Om hun er en person som ville være utro mot deg, så er det nok av mulighter i hverdagene så vel som på fester og arrangementer.... Prøv å ikke tenke så negativt...hun er sammen med deg(!!!), og er ute og koser seg med venner...menn i fylla er ikke særlig sjarmerende skal jeg si deg....
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #6 Skrevet 15. oktober 2006 Sett deg selv i hennes situasjon. ville du vært i stand til å være utro fordi ting 'skjer' i fylla? De fleste av oss er ikke utro - selv ikke i fylla. ← Pax tar feil. 1/3 av oss er utro en eller flere ganger. Jeg har vært på mange firmafester, og foreningsfester, og kan med hånda på hjertet si at der foregår det som regel litt av hvert. Ikke dermed sagt at din kone er utro, men jeg har sett mange veletablerte kvinner og menn som roter i fylla. Jeg skjønner at du er engstelig, det er jeg også når min mann er ute. Men vi har vel ikke annet valg enn å prøve å lære os å leve med den lille usikkerheten som vi føler når partneren er ute.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #7 Skrevet 15. oktober 2006 Nå syns jeg det ble mye svartmaling her. Hun er faktisk gift med deg, hvilket betyr at det er deg hun er glad i og vil leve livet sitt med. Hvorfor skal hun da gjøre noe med andre menn så fort du ikke er der? Syns du skal slutte å bekymre deg, og heller slappe av og nyte denne tiden du får for deg selv. Og for all del, ikke vis henne at du er sjalu. Gjør heller hjemkomsten hennes spesiell, ta imot henne på en måte som gjør at hun kommer til å lengte enda mer etter deg neste gang hun skal dra bort en tur
Gjest Kråkebolle Skrevet 15. oktober 2006 #8 Skrevet 15. oktober 2006 Pax tar feil. 1/3 av oss er utro en eller flere ganger. ← Pax tar ikke feil. 2/3 av oss er aldri utro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå