Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det for stor aldersforskjell, når jenta er 23 og gutten 34?

Noen som har noen tanker i forhold til det positive og det negative?

Selv tenker jeg på gutten på 34 som kanskje har lyst å bli pappa snart, mens kanskje jenta ikke er klar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det går an å svare noe generelt på dette. Mange er modne/ikke fullt så modne for alderen sin.. Det er jo et problem hvis jenta ikke er interessert i å få barn enda, kanskje av praktiske årsaker som studier etc. Jeg er selv 24, og selv om jeg ikke er klar for barn akkurat nå, så tror jeg kanskje at det ikke er mange år til jeg skifter mening. Problemer som kan være vanskelig for noen er kanskje at en 34-åring kan ha en mer etablert økonomi, føle at han er mer ferdig med en del opplevelser/erfaringer fra 20¨-årene.. Det positive synes jeg selv med eldre menn, er at den erfaringen de har kan gi en slags trygghet. De har også ofte litt mer modne tanker om en rekke temaer selv om de samtidig ofte fortsatt er "gutteaktige og lekne...". Blir man kjent med hverandre og finner ut at kjemien stemmer osv. er det vel ikke noe mer i veien for et slikt forhold enn mange andre? Men det er nå min mening (jeg har forøvrig ikke fullt så mange år forskjell til mannen min, selv om han er litt eldre .) )

Skrevet

Enig i mye av det som står ovenfor. Men det er jo ikke sikkert mannen har hastverk med å få barn når han er 34? Menn er som kjent fruktbare mye lenger enn oss damer. Mange menn begynner på andre runde når de er over 40... :sjenert:

Hvis man har det godt sammen på andre områder tror jeg ikke den aldersforskjellen trenger å være et problem. I et forhold er det viktig å være på samme "sted" uansett aldersforskjell :)

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet (endret)

Å hjelpes, det var et 3-tall, ikke et 2-tall!

Endret av Ferskvannsblekksprut
Skrevet
Å hjelpes, det var et 3-tall, ikke et 2-tall!

???

Skrevet

Ja det er kanskje ikke så stor forskjell... Egentlig...

Lurer litt på hvordan gutter på den alderen tenker når en jente på 23 prøver seg på de ;P *flirelitt*

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Nei, jeg bare startet en "tullemobbing" fordi jeg trodde du skrev 23 og 24, altså en aldersforskjell på hele 1 år :ler:

Skrevet
Nei, jeg bare startet en "tullemobbing" fordi jeg trodde du skrev 23 og 24, altså en aldersforskjell på hele 1 år :ler:

Ahh, hehehehehhe :ler:

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei Labomba!

Har lest dine innlegg i en annen tråd og ble såååå nysgjerrig.... lurer bare på om det er han i denne tråden som er grunnen til at du har gjort det slutt med typen din?

Skrevet

Jeg var i mange år gift med en mann som var 9 år eldre enn meg. Vi møttes da jeg var 21. Jeg syntes aldri det var noe problem i det daglige, men i ettertid kan jeg se noen "farer" ved aldersforskjell som kan være greit å være oppmerksom på.

1) En person som er eldre enn deg kan fremstå som mer reflektert og klok enn det han i realiteten er og svært intelligent. Dette kan skyldes rett og slett at han har mer livserfaring og utdannelse enn deg og ikke nødvendigvis si noe om personligheten. Da jeg møtte mannen min var han godt i gang med en doktorgrad mens jeg akkurat var begynt på universitetet. Jeg trodde han var den mest intelligente person i Vesteuropa eller noe sånt :) 6 års utdanning seinere så ser det litt annerledes ut.

2) En person som er eldre enn deg har mer kapital å ta med inn i ekteskapet. Når dere for eksempel kjøper felles bolig vil han sannsynligvis betale største delen av innskuddet. Dette får betydning ved eventuell skilsmisse, i og med at han da vil eie større andel av boligen og du får en mye mindre del. Han vil sannsynligvis også ha høyere lønn enn deg ved et eventuelt brudd. Dermed er det svært sannsynlig at det er du som må flytte til en liten leilighet og han beholder huset.

3) En person som er eldre enn deg er kanskje litt ferdig med å være ryggsekkturist på toget eller sove på ungdomsherberge for å se Europa osv. Ferier og andre felles aktiviteter kan fort bli på hans premisser og litt "kjedeligere".

4) Han kan synes dine venner er barnslige og kanskje dere blir mest sammen med hans venner.

For all del, det kan gå bra likevel selvfølgelig! Er det den store kjærligheten så bør man ikke la seg skremme av noen års forskjell i fødselsdato! Bare sørg for å få deg en god utdannelse og en god jobb. Ta vare på din egen utvikling selvom han alltid vil "ligge hakket foran".

Skrevet

Jeg har en kjæreste som er 15 år eldre enn meg, og jeg har aldri hatt det så bra i noe forhold før. Han har livserfaring, men er samtidig leken og nysgjerrig på livet, vi har mange opplevelser sammen som er nye for begge og vi koser oss i hverandres selskap. Samtidig; i krangler KAN han være superbarnslig og "umoden" og jeg irriterer meg grønn på ham... helt uavhengig av alder! JEg tenker aldri "han er den voksne og fornuftige, mens jeg er den unge rebellen". Da er det ikke likevekt lenger. Så klart er det forskjell på oss i personlighet, men ikke pga. alder.

Selvfølgelig har folk vært skeptiske til oss og han har blitt beskyldt for å være i panikkalderen, og venninnene mine trodde jeg var gal. Det varte helt til de møtte ham og så at han er en fantastisk fyr. Det samme med familien min.

Han trives med mine venner og jeg med hans, selv om de er på forskjellig stadie i livet. Hans venner har gjerne voksne barn, mens mine nettopp har begynt å få barn. Selv er han klar for barn med meg :-)

Men min erfaring er; alder ingen hindring, det er personen som teller og det man har sammen. Husk også at de fleste har kolleger i alle aldre, og i alle fall jeg tenker sjelden på alderen til de jeg jobber sammen med, det viktigste er at man klarer å samarbeide og omgås.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...