Gjest Gjest_undrende_* Skrevet 14. oktober 2006 #1 Skrevet 14. oktober 2006 ble helt satt ut av hans opptreden på først og sist igår.... kan umulig bare være sånn han er...???????
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #3 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg tror han er sånn. Synes han alltid har vrengt ut av seg mye rart. Det verste er at jeg tror ikke mannen eier snev av selvironi!
Gjest gjest1 Skrevet 14. oktober 2006 #4 Skrevet 14. oktober 2006 Vil gjerne bli opplyst jeg også... Link? Referat? Bare et kort sammendrag. Tok han av?
tobo Skrevet 14. oktober 2006 #5 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg kan forsøke å gi en beskrivelse av sekvensen. Han var gjest sammen med sin tvillingbror Vebjørn. Jeg har alltid synes Vebjørn var en oppblåst blei, men med Aune ved sin side virket han mer spiselig. Nuvel... Slik oppfattet jeg opptredenen: Bødrene har en ny utstilling på gang som handler om å bli mann/mannsrollen. Derfor var de invitert. Først: Det visuelle: Aune stiller i knallrøde, blanke, trange skinnbukser og hvit t-skjorte. Aune har med seg champagne (slik som deres makker Marianne Aulie hadde for noen programmer siden) og holder en "spontan" tale - en hyllest til KVINNEN. Han snakker i kvasipoetiske termer: " hvor vakkert det er å krype opp i en kvinnes barm" blablabla, publikum ler forsiktig - de er sannsynligvis veldig usikre på om dette er alvor eller fleip. Han klarer ikke å svare på enkle spørsmål fra Skavlan - er mest opptatt av å få frem sin egen messende stemme - og det han sier handler om alt annet enn utstillingen. Vebjørn hanker det inn gang på gang. Aune takker for at han er så heldig å være oppvokst i en kunstnerisk familie - om broren som sannsynligvis er verdens beste kunstner. Vebjørn blir brydd og prøver gang på gang å dempe broren. Min vurdering: Synes det virker som om Aune ikke har kommet ned på jorden etter at kalkunfilmen DIS ble så grundig slaktet. Han godtok aldri at filmen var reinspikka møl - han vil fremdeles understreke budskapet i filmen - om den fantastiske KVINNEN. Han klarer ikke følge med i samtalen - han snakker verre, og mye verre, enn Ari Behn. Utrolig selvhøytidelig og kvasipoetisk. Jeg er dessverre redd for at han er syk - han virker mildt sagt PSYKOTISK. (Bjørn Eidsvåg kommenterte forresten at han skulle likt å se den barm han kunne krype oppi.)
Gjest gjest1 Skrevet 14. oktober 2006 #6 Skrevet 14. oktober 2006 (Bjørn Eidsvåg kommenterte forresten at han skulle likt å se den barm han kunne krype oppi.) ← Så bare Vebjørn hos Thomas & Harald senere på kvelden. Har ikke noe mot verken han eller Ari. Liker litt lidenskapelige og pompøse menn. Men skulle jammen likt å sett han Aune opptre. Takk for sammendrag, forresten.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #7 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg synes han både så og hørtes rusa ut!!
Gjest graceland Skrevet 14. oktober 2006 #8 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg synes Aune Sand er hysterisk morsom. Dog noe ufrivillig.
Gjest Gjesta Skrevet 14. oktober 2006 #9 Skrevet 14. oktober 2006 Takk for sammendrag! Høres ut som han er slik han alltid har vært/framstått? Ikke helt min te kopp, men samtidig tenker jeg at det er bra det også er rom for mennesker i yttrkanten, mennesker som skiller seg ut fra den grå massen. Litt ambivalent her, mao.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #10 Skrevet 14. oktober 2006 Han har alltid vært sånn offentlig. Uff for en raring. Men som Vebjørn sa: Aune tør å gå ut og gjøre noe. Og det er vel noe sant i det
Gjest gjesta Skrevet 14. oktober 2006 #11 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg bytta kanal ganske fort. Klarer ikke å se på pinlige ting.
Gjest Også gjest! Skrevet 14. oktober 2006 #12 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg synes han både så og hørtes rusa ut!! ← Det synes jeg også. Litt ukontrollert!
Gjest Gjest_Carolina_* Skrevet 14. oktober 2006 #13 Skrevet 14. oktober 2006 ble helt satt ut av hans opptreden på først og sist igår.... kan umulig bare være sånn han er...??????? ← Jeg ble mer overrasket over din uttalelse her. Er du ikke vant med mennesker utenfor A4 du? Ærlig talt, på andre TV-kanaler verden over er dette ingenting. Jeg vil gi Aune en solid applaus for at han kom med noe overraskende til norske bønder (som trådstarter). Aune og Vebjørn: Johoooo! I tillegg vil jeg anbefale trådstqarter og andre nordmenn: beveg dere i miljøer utenfor det snevre dere kjenner til selv, og bo gjerne i New York i noen år, så kanskje dere blir mer overbærende og tør å tenke litt større tanker dere også.
Gjest LilSweetie Skrevet 14. oktober 2006 #14 Skrevet 14. oktober 2006 Vel.....det plager ikke meg at det er en gærning som kommer på TV, altså. Men det er HELT feil at dette er liksom er så normalt og "cosmopolitan" i resten av verden, at vi bare må komme oss til New York. Forskjellen på Norge og New York er primært at han aldri ville ha kommet på TV der. Jeg har ingenting i mot folk som tenker store tanker. Når det etterfølges av talent.
Gjest Pet Skrevet 14. oktober 2006 #15 Skrevet 14. oktober 2006 Ikke helt min te kopp, men samtidig tenker jeg at det er bra det også er rom for mennesker i yttrkanten, mennesker som skiller seg ut fra den grå massen. ← Enig! Det er da bra vi har folk som ikke er A4 og som ikke er redde for å stå fram som den de er, uansett hvor mye hånfliring (som fra salen på Skavlan i går) det fører med seg. Jeg ser på Aune Sand som en mann med en mye integritet og selvtillit, selv om jeg overhodet ikke er på samme frekvens som ham og det aller meste av det han sier og gjør ikke apellerer til meg. Vi har da blitt så flinke til å inkludere folk som ble stuet bort før i tida fordi de var "rare" og ikke passet inn - psykisk utviklingshemmede, psykisk syke, handicappede, homofile, for å nevne noen - men når Aune Sand kommer inne i stua i beste sendetid på fredagskvelden og snakker relativt høytsvevende om Kvinnen og Kunsten, da er hyles det opp om at han har "tilta", er gal, ruser seg osv. Tåler dere virkelig så lite "annerledeshet"? Ja til Aune Sand!
Gjest gjesta Skrevet 14. oktober 2006 #16 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg ble mer overrasket over din uttalelse her. Er du ikke vant med mennesker utenfor A4 du? Ærlig talt, på andre TV-kanaler verden over er dette ingenting. Jeg vil gi Aune en solid applaus for at han kom med noe overraskende til norske bønder (som trådstarter). Aune og Vebjørn: Johoooo! I tillegg vil jeg anbefale trådstqarter og andre nordmenn: beveg dere i miljøer utenfor det snevre dere kjenner til selv, og bo gjerne i New York i noen år, så kanskje dere blir mer overbærende og tør å tenke litt større tanker dere også. ← Jeg kan ikke svare for trådstarteren, men de fleste her godtar nok eksentrisk oppførsel fra mennesker som har et betydningsfullt budskap. Aune Sand er ikke betydningsfull. Det er ingen dyd å føle overbærenhet for medieklovner. For all del, la folk få gjøre som de vil utenfor tv-skjermen, men det er unødvendig å la dem ta tiden fra andre aktører som faktisk har noe å komme med. Jeg tviler på at jeg ville oppfattet Aune Sand som et geni om jeg bodde i NY et par år!
Plym Skrevet 14. oktober 2006 #17 Skrevet 14. oktober 2006 Det var så pinlig at jeg måtte se en annen vei. Synd talentet ikke matcher selvtilliten til brødrene Sand.
Gjest gjesta Skrevet 14. oktober 2006 #18 Skrevet 14. oktober 2006 Det går an å se programmet på NRKs nett-TV: http://www1.nrk.no/nett-tv/forside/
Nita Skrevet 14. oktober 2006 #19 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg synes folk skal få lov å være så eksentrisk de bare vil, så lenge det ikke skader andre mennesker......man må jo ikke nødvendigvis ha et betydningsfullt budskap; og hva som er betydningsfullt kommer jo helt an på tilhøreren Ja til mangfoldighet
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #20 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg ble mer overrasket over din uttalelse her. Er du ikke vant med mennesker utenfor A4 du? Ærlig talt, på andre TV-kanaler verden over er dette ingenting. Jeg vil gi Aune en solid applaus for at han kom med noe overraskende til norske bønder (som trådstarter). Aune og Vebjørn: Johoooo! I tillegg vil jeg anbefale trådstqarter og andre nordmenn: beveg dere i miljøer utenfor det snevre dere kjenner til selv, og bo gjerne i New York i noen år, så kanskje dere blir mer overbærende og tør å tenke litt større tanker dere også. ← Hei Aune:-) Eller en annen slektning? Hehe. Aune Sand er nok slik, det har blitt meg fortalt at hele den familien har usedvanlig god selvtillit, som nok ikke står helt i samsvar med evt talent utdelt. Å utvikle et talent vil jo også helst bety at man er selvkritisk så man kan forbedre seg.... Men jeg har inntrykk av at det er hyggelige folk. La dem nå holde på:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå