Gjest beekeeper Skrevet 14. oktober 2006 #1 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg skal vaske den hvite finskjorta til samboern, og synes den er blitt så mørk.. Nå står det på flaska jeg har med klorin at man kan bleke klær. Da skal man ha 1 og en halv desiliter klorin per 10 liter.. Jeg har gjort dette i to timer, og synes ikke det har hjulpet noenting? Er det best å la den stå over natten? Kan jo være at jeg ikke har hatt oppi rett mengde, tok det på øyemål jeg.. Noen tips?
Totalya Skrevet 14. oktober 2006 #2 Skrevet 14. oktober 2006 Ikke la det stå over natten, for da kan du risikere at den er ganske fillete etterpå. Har ikke prøvd den selv, men har en venninne som sverger til Vanish White. Eller prøv å bland klorin etter mål, i tilfelle det er grunnen, så du slipper å investere i noe du kanskje ikke trenger. Et lite tips: Dersom det er en flekk på klærne, er det like greit å helle litt klorin rett på flekken (legg plagget med flekken over tuten på flaska og vend den, ikke bare tøm det på), for så å hive det rett i maskina. Da kan man få vekk flekker på hvite klær med mønster som ville forsvunnet om det ble lagt i en kloroppløsning.
Catzy Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 Har hørt at Klorin ikke lenger er så effektiv på bleking av klær. Så jeg har prøvd Vanish. Mulig jeg har feil Vanish, for jeg synes det er ganske liten effekt. Kanskje Blenda er tingen? Ikke vet jeg, men de reklamerer jo for at alt skal bli Blenda-hvit.
Karamba Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg bruker Biotex til bleking av hvite klær. Fungerer fint!
Totalya Skrevet 15. oktober 2006 #5 Skrevet 15. oktober 2006 Har hørt at Klorin ikke lenger er så effektiv på bleking av klær. Så jeg har prøvd Vanish. Mulig jeg har feil Vanish, for jeg synes det er ganske liten effekt. ← Det er kommet en som heter Vanish White, som er beregnet på hvite tekstiler
Gjest Blondie65 Skrevet 15. oktober 2006 #6 Skrevet 15. oktober 2006 ... og slutt å bruke skyllemiddel på hvite klær så slipper du hele problemet med "gråing".
Gjest beekeeper Skrevet 17. oktober 2006 #7 Skrevet 17. oktober 2006 ... og slutt å bruke skyllemiddel på hvite klær så slipper du hele problemet med "gråing". ← Jeg bare vasket den på lørdag, og syntes den var veldig hvit! Jeg hadde glemt å tatt oppi skyllemiddel, så det kan jo være noe i det.. Men nå ser den ivertfall ganske bra ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå