Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2003 #1 Skrevet 23. januar 2003 Hei alle sammen I morges fikk jeg TO BLÅ ! Jeg er gift med mannen i mitt liv og vi har det veldig bra. Men jeg fikk litt "sjokk" når jeg så de to blå ! Hadde ikke helt planlagt dette ennå, men faktisk innen dette året altså. Tusen tanker suser gjennom hodet mitt nå, litt panikk, litt ANGST SAMT EN GOD PORSJON STOLTHET OG FORVENTNING. Har jo bare "vært gravid" i to timer ca. Er det andre som føler slike motstridende følelser på dette stadiet ? Min første tanke var hva skal jeg gjøre nå ? Søren jeg som hadde planer om ut på byen på lørdag ! Så ble jeg litt glad, så forvirret osv.. Altså egentlig er jeg vel kjempeglad - jeg sitter iallefall og gliser her jeg skriver. Ja,ja. Glad for å høre fra andre som hadde liknende følelser.... Klem fra Lina og mini
magnhild Skrevet 23. januar 2003 #2 Skrevet 23. januar 2003 GRAUTLERER SÅ MASSE MED SPIRE I MAGEN!! Tror nok de tankene og følesene du har er ganske vanlig. Jeg kan ikke snakke ut fra meg selv (enda), men jeg har i alle fall inntrykk av at man får litt forskjellige tanker i hodet sånn i den første tiden. Glad, stolt, forvirret, fortvilet, spent, kjempeutroligmegaglad osv. Så du er nok helt 'vanlig'. Uansett; Gratulerer så masse og KOS deg fremover. Du går en spennende tid i møte... :D magnhild :D
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2003 #3 Skrevet 23. januar 2003 Tusen takk Magnhild ! Jeg føler jeg går rundt å gliser , føler alle kan se at jeg er med barn i magen. Når er det normalt å si det til de vordende besteforeldrene og ikke minst bestevenninne ? Jeg har en bestevenninne som er gravid og nå er jo jeg helt sprekkeferdig for å fortelle at jeg ligger bare noen uker bak henne....he.he Hva bør jeg gjøre ? Styre lysten til å fortelle til det er gått tre måneder ? Og i såfall gjelder det 3 svangerskapsmåneder eller 3 fostermåneder ? Jeg tror jeg er i 6-7 svangerskapsuke. Klem Lina
fruenge Skrevet 23. januar 2003 #4 Skrevet 23. januar 2003 Gratulerer, du har hele ni måneder til å foreberede deg så du skal nok se at du blir klar,tror du ikke? Når det gjelder å si til andre så synes jeg du skal gjøre det magefølelsen din sier. JEg ahr en veninne som jeg har måttet love at jeg skal si det med en gang jeg er gravid. (Hun venter nemlig minst like mye som oss) Og så har jeg andre igjen so,m jeg vil vente med å si det til. I fam har vi snakket om hvorvidt det er lurt å si det til de nærmest for hvis det går galt så er det fint å ha noen å snakke med. Mne igjen ,jeg er ikke gravid, selv om jeg håper, og jeg bare vet at jeg ikke hadde klart å skjule det.
Lucky! Skrevet 23. januar 2003 #5 Skrevet 23. januar 2003 :D Gratulerer!!! :D Hvis du er 6-7 uker på vei så er vi kanskje likt da!! Jeg er 6+1 i dag!! Vi hadde planlagt dette litt vi da, men alikevel ble vi både kjempeglad og skremt!! Men nå er det bare fantastisk!! Vi hadde bestemt oss for å vente i 12 uker før vi sa noe.. men det gikk ikke!!!!! Vi har fortalt det til foreldre og søsken, samt at jeg har fortalt det til 4 veninner... men NÅ holder det! Har jo mest av alt lyst til å roooope det ut til hele verden.. men må vel bare vente !! Lykke til med graviditeten!!! Koz.. Lucky 6+1 i dag!
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2003 #6 Skrevet 23. januar 2003 Gratulerer og lykke til! månedene går fort, og snart er det sommer og du går rundt med stor struttende mage! Jeg vil gi deg noen råd: handle inn babyklær og utstyr ikke altfor sent, i de to siste månedene blir du tung og fort utslitt, så gjør det om ikke så lenge, når du har energien!!! Gled deg til de første sparkene i magen, det er herlig! Og til ultralydundersøkelsen, der vil du se knottet ditt røre seg, og at et lite søtt hjerte som slår. Og på kontroller vil du høre barnet ditt sitt hjerteslag også, helt spesiell opplevelse første gangen! Du må ta kontakt med lege i uke 10-12 engang, for din første kontroll. Ellers: ikke vær redd på slutten for å be noen hjelpe deg med husarbeidet! du trenger masse hvile på slutten!
lillen Skrevet 23. januar 2003 #7 Skrevet 23. januar 2003 GRATULERER! Du er veldig heldig! :D Jeg ønsker å bli gravid nå, men forloveden er ikke helt klar ennå. Han har selvfølgelig også veldig lyst, men klarer liksom å styre unna tankene foreløpig... Han vil ha alt klart økonomisk først! Jeg derimot klarer ikke å slutte å tenke på det å bli gravid! Tenk å være så heldig!! Dessuten så tror jeg at det ikke er noe i veien med vår økonomi. Han er ferdig utdannet om 2 år, med bra lønn (hvis han får jobb)! Og hvis vi prøver å bli gravid nå, kan det f ex ta 6 mnd til vi blir det + 9 mnd svangerskap... Jeg har også fått råd fra noen om at det virkelig lønner seg å få barn på slutten av utdanning, for du får så utrolig mye økonomisk støtte på denne måten... (Har hørt det fra noen som har opplevd det i praksis!) Men, nok om meg; det var for å GRATULERE deg at jeg i utgangspunktet skulle skrive et svar. Og, du; Jeg hadde aldri i verden klart å holde tett til min beste venninne om en så gledelig nyhet! Særlig ikke en gravid venninne! Gjør det du føler for, du, så går det sikkert fint! Lillen
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2003 #8 Skrevet 23. januar 2003 Tusen takk Lucky og Lillen Og til deg også Lucky - Gratulerer ! Ja ifølge terminberegneren på Barnimagen.com er jeg 6 uker og 4 dager i dag. Har ikke helt gått opp for meg ennå, skal innrømme det. Det er en virkelig rar følelse. Forvirret, stolt, bekymret, stolt og glad , trist, kjempeglad og veldig stolt Var i en butikk i dag, og følte at ALLE kunne se at jeg var gravid. Og på jobben holdt jeg på å glemme å si firmanavnet, men i steden hei jeg er gravid ...... Måtte virkelig skjerpe meg. Ja ja. Dette høres sikkert helt rart ut, får håpe det er litt mer normalisert til i morgen...hehe Ellers kommer jeg aldri til å klare å holde meg en uke til engang. Hadde vært koz og sett deg jevnlig her inne da, siden vi er like langt !? Gratulerer igjen, Lucky Og til deg Lillen vil jeg bare si: Det blir nok din tur før du aner det og du: Det tar ikke 6 måneder å bli gravid - ca 10 min Klem fra Lina
Lucky! Skrevet 23. januar 2003 #9 Skrevet 23. januar 2003 Hei Lina!! Kjenner det så utrolig godt igjen!! Håper vi kan snakkes ja! Få deg et brukernavn og begynn å skriv dagbok - det har jeg gjort en stund og det er virkelig ok!!! Håper å se deg på graviditetsdagbokssiden snart!!! :D Go' natt!! Koz..
Håper Skrevet 24. januar 2003 #10 Skrevet 24. januar 2003 Heisann GRATULERER Det er utrolig spennende å se de to blå komme frem på testen, ja. Kan skrive under på alle de "rare" følelsene som kommer Vi er ganske likt på vei ser jeg, jeg er 6+0 i dag. Klem fra Håper
lillen Skrevet 24. januar 2003 #11 Skrevet 24. januar 2003 Takk for oppmuntring Lina! Den slo ann! Jeg mente virkelig ikke at vi ligger i senga i 6 mnd og har sex! :D Så kanskje...om 10 minutter fra nå, er jeg gravid?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå