Tabris Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 Et lite tips til de som har lyst på noe varmt og enkelt til kvelden, men ikke orker å lage noe som krever arbeid, eller som ikke har råd til dyr kosemat. Tomatbønner og makaroni! Høres ut som en rar blanding, men lag disse og bland dem sammen til et enkelt og billig varm-måltid om kvelden. Smaker faktisk godt.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 bare koke makaroni og varme opp tomatbønner? krydrer du det noe i tillegg, eller?
aimee Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg har et par skikkelig gode forslag! Hjemmelagde hvitløksbrød! Jeg pleier å skjære loffskiver i 2, på tvers som snitter. Hvitløkssmør er en enkel sak, bland en dæsj smør, noen fedd hvitløk, og gjerne litt fersk basilikum i. Har du ost i kjøleskapet strør du litt på toppen, 5 minutter i ovnen og - voila! Det andre tipset er nachos. Enda enklere. En pose nachos i form, strø på mozarella i lag mellom chipsen, 5 minutter i ovnen - ferdig! Kjøp salsa og bland gjerne i litt ekstra parika. *vann i munn* Ps. Er du en av de som passer på formene, anbefales ikke disse rettene på daglig basis. Trust me.
Tabris Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg har bare krydret med salt i makaronien, men kan jo selvsagt eksperimentere. Takk for tips - det er bare å komme med flere forslag til billige, enkle kvesseretter i denne tråden.
Tabris Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 16. oktober 2006 hehe, "kvess" er sikkert et lokalt ord. En betegnelse på "kosemat", noe varmt, enkelt og godt man ofte spiser f.eks på lørdagskveldene, mer for kosens skyld enn for å bli mett. F.eks pizza, burger, nachos osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå