Gjest gjesta Skrevet 22. oktober 2006 #61 Skrevet 22. oktober 2006 My point exactly. ← Mhm.. Så ikke at du hadde skrevet det før nå. Blir for dumt å fokusere på dette ene. Er egentlig mye som kan ødelegge for et lite menneske. Omkjering er bare en av dem. Uansett er det satt inn en lov om at bar ikke kan sendes ut av landet. Fra januar sa vel hun på tv. Men ingen av sakene skulle ferdigbehandles før til neste år, slik at de ikke bare kunne sende ut en haug før jul. Tror det var i avisa jeg leste dette. Etter at han gutten ble sendt ut til besteforeldrene sine.
Gjest Gjesta Skrevet 22. oktober 2006 #62 Skrevet 22. oktober 2006 Tråden er ryddet for utenomsnakk. Pheps -mod
Gjest gjesta Skrevet 22. oktober 2006 #63 Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Det er EN av mange relevante ting. Man kan ikke bare forkusere på dette, men på de andre elementene også slik at man kan se det hele i en sammenheng. Endret 23. oktober 2006 av Pheps
Tule Skrevet 23. oktober 2006 #64 Skrevet 23. oktober 2006 Mhm.. Så ikke at du hadde skrevet det før nå. Blir for dumt å fokusere på dette ene. Er egentlig mye som kan ødelegge for et lite menneske. Omkjering er bare en av dem. Uansett er det satt inn en lov om at bar ikke kan sendes ut av landet. Fra januar sa vel hun på tv. Men ingen av sakene skulle ferdigbehandles før til neste år, slik at de ikke bare kunne sende ut en haug før jul. Tror det var i avisa jeg leste dette. Etter at han gutten ble sendt ut til besteforeldrene sine. ← Hei Vet du hvor de så om den loven? Og hva var det for en gutt du snakket om, det ahr jeg ikke hørt om greit at de utsetter sakene da, vil det og gjelde denne Jeg syns nok likevel dette lovforslaget høres litt snevert ut da, hva med barn som kiddnappes inn til Norge av norske foreldre som har fatt dem i utlande de må vi vel sende ut i gjen vis det er andre som har retten til omsrog der, så jeg syns dette blir litt lettvint vi kritiserer jo andre land for og vere sendrektige i dette da bør vi vel vere bedre det blir noe annet med barn som har til hørligheten her di bør vi beskytte selvsakt hilsen
Tule Skrevet 23. oktober 2006 #65 Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Det er EN av mange relevante ting. Man kan ikke bare forkusere på dette, men på de andre elementene også slik at man kan se det hele i en sammenheng. ← Hei Ja jeg er enig med deg, det er en viktig del men bare en del av det hele, det er blitt litt hauset opp og jeg mener det er utdiskutert, likte bare ikke at noen står og mener at det kanskje ikke er så farlig og så blir forsvart av andre som mener man må se at det er variasjoner i vordan det blir utført, men det er greit det er bare en del En annen ting er at barnevernet bor bli forsiktigere i slikt som dette her, dette kan føre til dårligere tilit alment og barnevernet har jo fåt noen saker som har vekt opsikt i di senere år. Det er forlik mellom barnevernet sentralt og media nå om at saker kan prensanteres anonymt og det gjør at di kan forsvare seg lettere og gi utaleser, det vil også gjør at media lettere vil sette fokus på sakene det bør di og vere forberedt på, de bør bli mer grundige og etteretlige i sin saksbehandling, og få slike situasjoner som dette her der ting ikke er vurdert kan vere skadelig, det er og hape at presset gjennom en mer eksponering i media vil føre til at di vil ta seg sammen hilsen Endret 23. oktober 2006 av Pheps
Donpedro Skrevet 23. oktober 2006 #66 Skrevet 23. oktober 2006 Er virkelig kjønnslemlestelse det viktigste i denne saken? Hun kan da ikke flytte dit av andre grunner heller, ukjent land, ukjent skoleverk, ukjent kultur, venner i norge. Osv.. ← Hva synes du om norske familier, eks misjonærer, diplomater eller andre (eks spaniaflyktninger) som tar med barna sine og flytter langt vekk fra alt kjent? Kan barn alltid nekte å bli med, når hovedomsorgsperson vil flytte? Bestemmer alltid barn hva som er best for dem selv?
Gjest gjesta Skrevet 23. oktober 2006 #67 Skrevet 23. oktober 2006 Hva synes du om norske familier, eks misjonærer, diplomater eller andre (eks spaniaflyktninger) som tar med barna sine og flytter langt vekk fra alt kjent? Kan barn alltid nekte å bli med, når hovedomsorgsperson vil flytte? Bestemmer alltid barn hva som er best for dem selv? ← Synes du det er sammelignbart? Jeg synes det blir en annen interessant diskusjon.
Donpedro Skrevet 23. oktober 2006 #68 Skrevet 23. oktober 2006 Synes du det er sammelignbart? Jeg synes det blir en annen interessant diskusjon. ← Ja, jeg synes det til en viss grad kan sammenliknes, sett opp mot de argumentene Jack satte opp.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #69 Skrevet 23. oktober 2006 Når ett barn vokser opp i Norge og har familie og venner her, gått på skole her og blitt sosialisert inn i en Norsk kultur skal barnet høres. Alt annet er overgrep.
Gjest gjesta Skrevet 23. oktober 2006 #70 Skrevet 23. oktober 2006 Når ett barn vokser opp i Norge og har familie og venner her, gått på skole her og blitt sosialisert inn i en Norsk kultur skal barnet høres. Alt annet er overgrep. ← Takk for at det er flere enn meg som ser der slik.
Tule Skrevet 23. oktober 2006 #71 Skrevet 23. oktober 2006 Ja, jeg synes det til en viss grad kan sammenliknes, sett opp mot de argumentene Jack satte opp. ← Hei Nå syns jeg du trekker det litt langt her, barn til diplomater flytter jo gjerne med en omsorgsperson, her er det snakk om og flytte et barn til en person som har bosatt seg i Gambia og som har bodd lenge hos slektninger og familie her. Jeg syns også man kan diskutere om andre foreldre som flytter barna sine til et annet land sent er gode omsorgspersoner, men det er en annen sak Jeg svare på begge inleggen dine her, her er det snakk om en person de i Norge ikke kjenner så godt, man kan ikke garantere at hun ikke kjønslemlestes, syns du det er godt nok, det er greit at alle i Gambia lerer engelsk så hun kan snakke med folk der, men det er en anne kultur og skole og miljø og hun kjenner sikkert ikke så mange her, her har hun et miljø hun er en del av, hun deltar sikkert i aktiviteter og er venner, syns du det er riktig og ta henne vekk fra det bare på grunn av at en i utlandet av en eller annen grunn har rett til henne? I en slik sak syns jeg hun må høres, det har hun faktisk RETT til, det var derfor jeg sa jeg syns de burde ha utsatt saken til hun fylte tolv, da kan hun bli mer vektlagt, jeg syns bare det er riktig at barn skal bli vektlagt i slik, når det fins omsorgspersoner som kan ha henne her, da syns jeg det hun ønsker skal veie tunkt, det er bare rett og rimelig barn er ikke et møbel eller gjenstand en barne kan ta med seg, det er et menneske med meninger og følelser, at et barn blir hørt er ikke det samme som at det bestemmer selv. Det er selvsakt forskjell på og flytte et lite barn til et annet land når det er lite, da kan det vokse opp der og bli en del av kulturen, det blir noe annet her, jeg mener foreldre som vil flytte til utlandet med så store barn som det her faktisk bor vurdere og la barnet bli hos slektninger her dersom det ikke vil flytte med, det er bare rett og rimlig at de blir hørt, foreldrene kan ikke vite hva barnet tenker eller føler, jeg skjønner ikke at du syns det er feil, jeg håper nesten du ikke jobber i barnevernet vis du mener det. hilsen
Tule Skrevet 23. oktober 2006 #72 Skrevet 23. oktober 2006 Hei Jeg kom på en annnen ting til, gambia er vel et hovedsakelig muslimsk land, jenta er jo døpt i Norge og vil vel bli sett som en kristen der, vordan vil det pavirke stillingen hennes, jeg tenker i disse tidene vor kristne land er litt ugleset enkelte steder i landet hilsen
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #73 Skrevet 23. oktober 2006 Takk for at det er flere enn meg som ser der slik. ← Det strider til de grader mot alt det jeg lærte da jeg tok en utdannelse som sosionom. Jeg forstår ikke hva de tenker på. Respekt for enkeltindivider Retten til og bli hørt Barns utvikling Respekt for menneskets intigritet Denne saken gjør meg bare flau.
Tule Skrevet 23. oktober 2006 #74 Skrevet 23. oktober 2006 Det strider til de grader mot alt det jeg lærte da jeg tok en utdannelse som sosionom. Jeg forstår ikke hva de tenker på. Respekt for enkeltindivider Retten til og bli hørt Barns utvikling Respekt for menneskets intigritet Denne saken gjør meg bare flau. ← Hei Så fint at en fagmann /kvinne ser det sånn hilsen
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #75 Skrevet 23. oktober 2006 Hei Så fint at en fagmann /kvinne ser det sånn hilsen ← Ingen skal få lov til og tro at det alltid er de " sakkyndige " som vet best Det er nemlig ikke alltid slik, det vil alltid være feile mennesker i feile yrker. Patnaralistiske, maktsyke "jeg har svaret på alt folk" jeg er så glad jeg kan tenke sjøl
Tule Skrevet 24. oktober 2006 #76 Skrevet 24. oktober 2006 Jenta får bli i Norge les her http://www.rb.no/lokale_nyheter/article2357201.ece dere finner mer om saken i rb ved og følge linkene Jenta har bodd hele sitt liv i Norge, stort sett så har stemoren vert her og bodd her med henne untat et og et halvt år da hun og hun bodde i London Ellers har hun hele sin mor og fars familie her det er nesten uforståelig at de ville sende henne til Gambia da Det verste er at de prøvde og hente henne midt på natta med politiet jeg syns politiet bør begynne og vurdere om de skal støtte barnevernet hele tiden det gjør de her jeg bor, vertfall når barnevernet gjør slike traumatiske handlinger overfor barnet, det bør kreves enkelte etiske retningslinjer for og støtte Den bilogiske og juridiske moren skal nå dele foreldreansvaret, det blir ikke tillatt og flytte jenta til Gambia uten at begge samtykker, problemet blir og finne ut hvor hun skal bo, onkelen som har hat fosterforeldreansvaret har sakt opp avtalen med barnevernet fordi hun ikke trives der men hun har og en tante og besteforeldrne Barnevernet sier at det ikke er de som bestemmer hvor hun skal bo det er familien, men her høres det ut som de har hat omsorgen siden det har vert en fosterhjemsavtale med dem, jeg syns dette er rart, uansett så må barnevernet godkjenne en plassering familien gjør og da har de et ansvar Talsmannen for human rights service utaler seg og skeptisk og advarer mot og sende henne til gambia og hun sier at det er et høyrisiko land for kjønnslemlestelse, jeg lurer på om don pedro fortsatt mener det er bare og stole på barnevernet jeg lurer og på om de som er skeptiske til og høre for mye på barnet og vektlegger det det utaler mener at Fn s barnekonvensjon ikke er så mye og bry seg om uansett bra det gikk bra hilsen
Tule Skrevet 24. oktober 2006 #77 Skrevet 24. oktober 2006 Hei jeg vil bare legge til at saken skal endelig avgjøres i januar det står og i en annen artikkel i rb at stemoren heller ikke har vert en stor padriver for og flytte jenta til Gambia mot sin vilje det er rart da at advokaten hennes synes og a presset saken lenger for og få jenta med ut dit det er rart hilsen
Donpedro Skrevet 26. oktober 2006 #78 Skrevet 26. oktober 2006 jeg lurer på om don pedro fortsatt mener det er bare og stole på barnevernet ← Hvor i all verden har jeg skrevet dette? Selv om noen evner å stille kritiske spørsmål vedrørende saker i media, betyr det ikke at man mener at man har fasiten. Jeg har ikke skrevet ETT sted hva jeg personlig mener er best/verst i denne saken, i motsetning til de som sluker tabloide medier rått.
Tule Skrevet 26. oktober 2006 #79 Skrevet 26. oktober 2006 Hvor i all verden har jeg skrevet dette? Selv om noen evner å stille kritiske spørsmål vedrørende saker i media, betyr det ikke at man mener at man har fasiten. Jeg har ikke skrevet ETT sted hva jeg personlig mener er best/verst i denne saken, i motsetning til de som sluker tabloide medier rått. ← Hei Det du kommenterer er dette Talsmannen for human rights service utaler seg og skeptisk og advarer mot og sende henne til gambia og hun sier at det er et høyrisiko land for kjønnslemlestelse, jeg lurer på om don pedro fortsatt mener det er bare og stole på barnevernet Du skrev at det var feil og påpeke de feilene som barnevernet sto for her, og at du mente det var feil og høre på barnets mening og følelser og vektlegge det, men det står i alle lover og regler at man skal det her har talsmannen i human rights service utalt seg skeptisk til det og til barnevernets avgjørelser ellers, barnevernet har for også sent barn til risikoland og tatt avgjørelser om barn uten og ha tilstreklig kunskap om den kulturen barnet har kan en da stole på barnevernet, om du sier at det settes kritisk lys på sakene deres sa er ikke det riktig, det som er i nemda er omsorgsovertakelser og andre alvorlige vedtak, vanlige administrative vedtak hører vi ikke sa mye om og det er ikke sa lett og fa klaget på di da mener jeg det er greit at media setter søkelys på det jeg spør deg i gjenn mener du i lys av dette at man bare kan stole på barnevernet og andre instanser uten at det settes søkelys på det hilsen
Donpedro Skrevet 27. oktober 2006 #80 Skrevet 27. oktober 2006 Du skrev at det var feil og påpeke de feilene som barnevernet sto for her, og at du mente det var feil og høre på barnets mening og følelser og vektlegge det, men det står i alle lover og regler at man skal det hilsen ← Fint om du kan sitere meg der jeg har sagt dette.
Anbefalte innlegg