Gjest Gjest1 Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 http://www.nettavisen.no/innenriks/article770164.ece Hva er det som skjer i verden?
talin Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Hva er det som skjer i verden? Det som skjer er at den lovgivende makt ikke klarer å tenke på alle eventualiteter, når de skriver lover. - Omsorgspersonen ville ikke lenger være det. Derfor ser vi på dette som den beste løsningen, da stemoren er den juridiske moren, sier hun til TV 2. Endret 13. oktober 2006 av talin
Gjest Gitte Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 Dette er ikke annet enn sinnsykt. Jeg satt med hakeslepp gjennom hele nyhetssendinga. Og at de i tillegg kun har snakket med/vurdert stemoren og hennes familie, og ikke jentas familie i norge er helt utrolig..
Nicky B Skrevet 14. oktober 2006 #4 Skrevet 14. oktober 2006 Dette nyhetsinnslaget satte spor hos meg hele resten av kvelden. Det er jo bare så ufattelig trist!! Stakkars jente.
Gjest gjest1 Skrevet 14. oktober 2006 #5 Skrevet 14. oktober 2006 :cry: Jeg mangler ord. Noe så ubeskrivelig.... noe. Å lese artikkelen var som et slag i magen. Men...... kan BV tvangssende en norsk statsborger ut at landet??? Tenker juridisk her. Har de så mye makt at norsk lovverk kan omgås om de mener det er det beste for barnet? Horribel sak.
~white lady~ Skrevet 15. oktober 2006 #8 Skrevet 15. oktober 2006 Det er jo helt idiotisk! Håper besteforeldrene får omsorgsretten likevel! De må jo ta hensyn til jenta, hun ville jo ikke flytte! Idiotisk!
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #10 Skrevet 15. oktober 2006 Tenk om din unge ble tatt av barnevernet og sendt til Afrika? Nei, jeg klarer ikke å tenke på det en gang. Barnevernet bør anmeldes, den jenta skal ikke sendes av gårde. Hun har vel norske venner og går på skole her? Les dette også. http://www.nettavisen.no/innenriks/article770611.ece
Carrot Skrevet 16. oktober 2006 #13 Skrevet 16. oktober 2006 Oioioi - det spørs om ikke enkelte får kraftig fyr oppunder bålet de brenner bv-folk på her altså - jeg tror jeg må ned i kjekkeren og hente frem brannslokkingsapparatet - legge meg klar i vollgraven i tilfelle flammene tar av her for dette kan bli en skikkelig "het potet" for de som har håndtert saken vil jeg tro - og de vil nødig brenne seg så de kaster vel fra seg møkka så langt de kan vel - og da kan det ta fyr hvorsomhelst - også i hundremeterskogen - jepp, jeg ligger klar med sløkkeutstyr jeg... Makan.... :hår:
Bønna Skrevet 16. oktober 2006 #14 Skrevet 16. oktober 2006 Hva er det som skjer i verden? ← Åh, det som skjer er bare den sedvanlige kulturberikelsen.
Gjest Gjest1 Skrevet 16. oktober 2006 #15 Skrevet 16. oktober 2006 Oioioi - det spørs om ikke enkelte får kraftig fyr oppunder bålet de brenner bv-folk på her altså - jeg tror jeg må ned i kjekkeren og hente frem brannslokkingsapparatet - legge meg klar i vollgraven i tilfelle flammene tar av her for dette kan bli en skikkelig "het potet" for de som har håndtert saken vil jeg tro - og de vil nødig brenne seg så de kaster vel fra seg møkka så langt de kan vel - og da kan det ta fyr hvorsomhelst - også i hundremeterskogen - jepp, jeg ligger klar med sløkkeutstyr jeg... Makan.... :hår: ← Var det dette du fikk ut av det?
Gjest Labellamia Skrevet 16. oktober 2006 #16 Skrevet 16. oktober 2006 [ Oioioi - det spørs om ikke enkelte får kraftig fyr oppunder bålet de brenner bv-folk på her altså - jeg tror jeg må ned i kjekkeren og hente frem brannslokkingsapparatet - legge meg klar i vollgraven i tilfelle flammene tar av her for dette kan bli en skikkelig "het potet" for de som har håndtert saken vil jeg tro - og de vil nødig brenne seg så de kaster vel fra seg møkka så langt de kan vel - og da kan det ta fyr hvorsomhelst - også i hundremeterskogen - jepp, jeg ligger klar med sløkkeutstyr jeg... Makan.... quote=Violetta,16.10.2006 (19:42) ] Var det dette du fikk ut av det? ←
Gjest Labellamia Skrevet 16. oktober 2006 #17 Skrevet 16. oktober 2006 Nesten som man ikke tror det man hører og leser. Jeg håper barnevernet står klar med åpen lommebok når jenta kommer hjem igjen i voksen alder, og må både til diverse legebesøk og spykologer i et par år. Stakkars jente. Skulle vi lave en underskriftskampanje kansje? hvor vi protesterer mot avkjørelsen og viser vår avsky over denne umenneskelige avgjørelsen. Hadde jeg vært besteforledre eller mor til denne jenta ville jeg klaget barnevernet inn for menneskerettsdomstolen i HAAG
Gjest Gjest1 Skrevet 16. oktober 2006 #18 Skrevet 16. oktober 2006 Nesten som man ikke tror det man hører og leser. Jeg håper barnevernet står klar med åpen lommebok når jenta kommer hjem igjen i voksen alder, og må både til diverse legebesøk og spykologer i et par år. Stakkars jente. Skulle vi lave en underskriftskampanje kansje? hvor vi protesterer mot avkjørelsen og viser vår avsky over denne umenneskelige avgjørelsen. Hadde jeg vært besteforledre eller mor til denne jenta ville jeg klaget barnevernet inn for menneskerettsdomstolen i HAAG ← De har visst gått til sak for å få omsorgen for jenten. Vi får håpe de får det. Omskjæring eller ikke, det er ikke forsvarlig å rykke en elleveåring ut av sitt kjente miljø og flytte henne til et helt annet miljø.
Donpedro Skrevet 17. oktober 2006 #19 Skrevet 17. oktober 2006 Hvis man skal lage en underskriftskampanje bør man forsikre seg om at man kjenner alle sider i saken.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #20 Skrevet 17. oktober 2006 Det eneste som er overraskende i denne saken er at stemor(som er hovedomsorgsperson etter at far døde) velger å ta med jenta tilbake til Gambia. Eller er det så overraskende? Stemor er gambisk, og jenta er selv halvt gambisk. Det skjer hver eneste dag at foreldre tar slike avgjørelser om å flytte nærmere hjemstedet med barn. I artikkelen fremstilles det som om det er 99 % sannsynlighet fior at jenta omskjæres...noe som bare er en tendensiøs påstand.
Anbefalte innlegg