Belit Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 Min 4-åring skal ha barneselskap for første gang i år, og jeg har registrert at mange har det på lekeland, McDonald's og lignende. Jeg har tenkt å heller ha prinsesse-selskap hjemme, med utkledning og litt aktiviteter. Tenkte de skulle få dekorere (papir)duken med gull og glitter, "sette krone på prinsessen" (istedenfor halen på grisen), ha rosa kake (bringebærkrem), muffins med gilde dekorasjoner og regnbuegele. Jeg ser jo at det blir endel jobb, men tenker at det sikkert blir stas for henne. Er det noen som har noen gode idéer til et sånt selskap?? Og så er hun invitert i et annet selskap. Hvor mye kjøper dere gave for? Dette er et barn jeg aldri har hørt om engang men som altså har invitert henne. Jeg tror jeg kjøpte for 90-100 kr. Er det sånn omtrent normalt? Litt usikker på dette bursdagslandskapet
C Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Hadde jeg hatt ei jente på 4 år, hadde jeg også villet hatt et slik selskap for henne som det du har planlagt! Det høres kjempe-flott ut!! Jeg hadde nettopp bursdagsselskap for 8 åringen ( gutt ), og da var vi først hjemme og spiste pølser, kaker og slikt. VI hadde sjokoladefontene også som gjorde stor suksess!! Etterpå tok vi alle sammen med på Laser World som ligger like i nærheten av oss. Jeg traff mamman til en av gjestene et par dager etterpå, og sønnen hadde synes det var så morro med bursdagsfesten,- særlig det at vi var hjemme!! Sjokolade-fontena ble skrytt opp i skyene, mens Laser World hadde vært ok! Og når de er så små som 4 år ville jeg uansett hatt det hjemme.. Her hvor vi bor er det ikke vanlig å feire dagen et annet sted før de blir eldre..
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 Kjøreplanen for bursdagsfesten hørtes ut som en storslager! Kan fort bli selskapet det går gjetord om i nabolaget! Jeg pleier å kjøpe gaver for 50,- til klassekamerater og venninner, litt mere til de ungene som er som fast inventar i huset å regne. Det blir fort mange selskaper når ungene begynner på skolen, en uke i fjor vår skulle begge mine jenter i tre selskaper hver i løpet av en uke. Var litt glad for at det var rett etter lønning istedenfor rett før.....
nallemaja Skrevet 13. oktober 2006 #4 Skrevet 13. oktober 2006 Hjemmeselskap er jo mye koseligere enn mcDonalds og liknende! Og jenta di kommer helt sikkert til å sette stor pris på at du vil lage så mye fin prinsesse-mat! Det er jo en stor gave i seg selv at du bruker så mye tid og energi på å lage et skikkelig selskap istedet for å bare ta opp pengboka og overlate de til gjengen på McDonalds!
Belit Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 14. oktober 2006 Da jeg var liten husker jeg at mamma alltid gjorde noe annerledes i våre bursdagsselskaper enn andre mammaer. Da holdt jeg på å dø av flauhet, men gjestebarna elsket det. Den dag idag hender det at jeg treffer gamle klassekamerater fra 25 år tilbake som bringer bursdagsselskapene våre på banen som et fint minne. Så nå er det payback-time Dessuten er jeg hjemme med baby nå, så jeg synes egentlig det bare skulle mangle om jeg ikke la litt ekstra krefter ned på en så viktig begivenhet i min lille pikes liv akkurat nå. (Og så synes jeg egentlig det er ganske moro....)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå