Lourdes Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 Noen tips? Jeg har selv lagt merke til at jeg nesten alltid kler meg i svarte eller pin-stripe bukser og enten grå, hvit, lys rosa, lys blå eller svart overdel (skjorte, genser, topp). Det blir så kjedelig, men jeg kan ikke være helt casual på jobb heller. Som student gikk jeg alltid i jeans, men det er ikke aktuelt å bruke på jobb. Jeg har relativt korte bein, så jeg føler meg veldig kort og stutt i skjørt. Noen forslag til hvordan jeg kan sprite opp "kontorrotte-stilen" min?
Malama Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Du kan jo våge deg på litt mr farger på toppene da? RØDT f.eks? Det spriter opp den elelrs litt fargefattige stilen din?
~white lady~ Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 Du kan jo bruke skjørt? Fins jo i alle fasonger og størrelser, så du finner sikkert noe som passer! Ellers så kan du jo bruke singlet og bolera? Feste en tøyblomst på brystet? Jah, det var det jeg kom på i farten!
Catzy Skrevet 13. oktober 2006 #4 Skrevet 13. oktober 2006 Et rødt tørkle i halsen på en hvit skjorte gjør det litt mer interessant. Særlig hvis du kombinerer med røde sko. I høst er jo vester hot, så du kan se om du finner en eller to som er stilige. Hvis du finner et tøft slips i tillegg, kan du jo få for en androgyn stil. Ellers kan du se om du finner klær som er litt spesielle, har tøffe detaljer, eller er i interessante materialer. Du trenger ikke gå for en pvc-jakke, men et lakkbelte kan gjøre et vanlig kontorrotteantrekk litt mer sprekt. I tillegg kan du kanskje oppgradere undertøyet ditt. Noen synes det er mer enn nok spenning å ha supersexy undertøy under et vanlig antrekk.
FashionySara Skrevet 14. oktober 2006 #5 Skrevet 14. oktober 2006 Hva med fine skjorter (figursydde), men også litt videre form..med belte i livet?(rødt svart brunt osv..)..så kan du ha dressbukser med retteben, videre ben osv.. Skjørt som du selv nevnte..i en annen lengde? husker ikke om du skrve om du er lav? Selv er jeg ca 169..og bruker derfor bare skjørt til over knærne..(det som kler meg best..). Du må bare våge litt..så skal du se at det blir morsomt.. Må også ha på meg "fine" klær på jobb..men jeg synes det er kjempe morsomt..og varierer det veldig..
Gjest Ylva Virvla Skrevet 14. oktober 2006 #6 Skrevet 14. oktober 2006 Smykker og øredobber, kanskje noen litt store. Du kan se etter bukser i andre farger enn svart. Fine, høyhælte sko og støvletter.
Lourdes Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 14. oktober 2006 Takk for mange suuupre tips!!!! *noterer ned og forbereder meg på shopping* Jeg er 163 høy. Jeg må ha veldig korte skjørt for at jeg ikke skal se veldig kort ut og det passer seg neppe der jeg jobber. På julebord og fest derimot, kan jeg gjerne gå i skjørt. Boleroer har jeg desverre ikke blitt helt komfortabel med. Synes det ser flott ut på andre, men ikke på meg.. (Har 3-4 stk i skapet som jeg aldri har brukt ) Jeg er veldig allergisk mot det meste av smykker som ikke er av gull eller sølv. Noen som vet hvor jeg kan få tak i litt tøffe sølvsmykker? Er Dyrnberg Kern smykkene i sølv? Har stort sett bare brukt perler i ørene i maaange år nå. Klassisk og pent, men det blir jo veldig kjedelig... Tips jeg likte spesielt godt: - Vide skjorter med belte - Rødt tørkle og røde sko!! Skal dessuten se etter klær med litt spesielle detaljer og smykker ol. som skal "sprite opp" antrekket. Lilla er jo forresten en trendfarge nå og en farge jeg kler godt, så det skal jeg se litt ekstra etter. Jeg går mye i høyhælte sko/støvletter. Vi har laminatgulv på jobben, så det høres ganske godt når jeg tripper rundt Jeg er veldig glad for at det ikke er parkett!! Tar gjerne imot flere forslag!! Dette var supert!
Tigerlily Skrevet 14. oktober 2006 #8 Skrevet 14. oktober 2006 Har du tenkt på kjoler? Omslagskjole og lignende? Jeg er like høy som deg, og kjoler gjør meg ikke stuttere enn jeg allerede er. Samme gjelder venninnen min som er like høy, men med helt annen kroppsform. Omslagskjoler, skjortekjoler som er figursydd, kjoler med empireliv... alt er flott på lave jenter! Med høye hæler eller støvletter og enkle smykker til er det ganske så formelt, men allikevel litt annerledes!
Lourdes Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 14. oktober 2006 Nei kjoler gjør meg ikke så kort, men de har en tendens til å gjøre meg litt "dressa opp". Jeg trenger ikke være så formelt kledd. Jeg vil bare helst unngå å bruke jeans på jobb. Synes ikke det passer seg. Ellers står jeg ganske fritt. Fikk ikke shoppet så mye i dag pga migrene Typisk
Søtpotita Skrevet 14. oktober 2006 #10 Skrevet 14. oktober 2006 Ein kan jo sjå litt på www.hm.com korleis ein har satt saman antrekk Det gir iallfall meg litt inspirasjon
Pauline Skrevet 14. oktober 2006 #11 Skrevet 14. oktober 2006 Du kan jo "dresse opp" et jeansantrekk og, da. Drainpipes eller annen mørk jeans med cardigan sett til blir småpent dersom du har pene sko til.
Transe Skrevet 15. oktober 2006 #12 Skrevet 15. oktober 2006 Jobber sammenmed ei jente 35.Hun har hele sommerhalvåret alltid skjørt eller kjole på seg.
Lourdes Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #13 Skrevet 15. oktober 2006 Du kan jo "dresse opp" et jeansantrekk og, da. Drainpipes eller annen mørk jeans med cardigan sett til blir småpent dersom du har pene sko til. ← Hva er egentlig "drainpipes"?? Betyr ikke det avløpsrør???? Merkelig å bruke en sånn betegnelse på en type jeans.. Fikk kjøpt meg noen nye mørke Diesel jeans i går. Jeg kan sikkert bruke de på jobb med riktig tilbehør. De kan være veldig dressa opp dersom jeg har riktig tilbehør til, men jeg føler likevel at jeans ikke passer seg helt.. Jobber sammenmed ei jente 35.Hun har hele sommerhalvåret alltid skjørt eller kjole på seg. ← Den skjønte jeg ikke...
Gjest Fliss Skrevet 15. oktober 2006 #14 Skrevet 15. oktober 2006 Glitter har ørepynt i ekte sølv - rimelige er de også Jeg jobber også på kontor og liker å kle meg pent - men ikke for pent - heller litt røft. Bruker for det meste basisklær i svart og/eller brunt og kombinerer dette med store ringer i ørene, store smykker, vesker og skjerf. Jeg frisker gjerne opp antrekk med en tunika i friske farger - liker knelange, flagrende plagg i silke eller shiffon. De kan brukes over topper eller pologenser - alt etter temperatur og dagsform. Om sommeren elsker jeg å bruke sandaler og har utallige slike i garderoben min. Nå om vinteren er det høye støvletter som er med på å sette prikken over i-en i antrekkene mine. Der er så mye fint der ute ... det er bare å ha øynene og sansene åpne. Handle litt her og litt der - men tenk alltid gjennom hva du kan kombinere ting med .. og ..unngå impulskjøp.
Scheherazade Skrevet 15. oktober 2006 #15 Skrevet 15. oktober 2006 Hvis du kjøper månedens nummer av Det Nye, er det en moteserie om å dresse opp jobbklær litt mer spennende. Jeg synes iallfall den var veldig bra, faktisk så bra at jeg klippet den ut til senere.
Catzy Skrevet 15. oktober 2006 #16 Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Hvis du kjøper månedens nummer av Det Nye, er det en moteserie om å dresse opp jobbklær litt mer spennende. Jeg synes iallfall den var veldig bra, faktisk så bra at jeg klippet den ut til senere. ← Hmmm. Fikk veldig lyst til å kjøpe Det Nye nå. Nye tips er alltid kult. Endret 15. oktober 2006 av Catzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå