Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trenger å få ut litt umiddelbare følelser her.

Jeg har nettopp fått vite at naboen vår har ligget død i leiligheten sin i en uke.

Det er helt forferdlig!

Da jeg kom hjem etter jobb i går kjente jeg det luktet strek tigerbalsam/ luftrenser i hele oppgangen. Samboeren min fortalte at han tidligere på dagen hadde luktet bedervet kjøtt, og at noen mest sannsynlig hadde prøvd å få bort lukten.

Nå viser det seg at naboen ble funnet i går.

Jeg møtte denne naboen flere ganger i uka, har var enslig, kanskje i 60-årene og virket frisk og fin. Så hvordan kunne dette skje?

Jeg føler meg helt perpleks, og synes det er ufattelig trist at gamle mennesker kan dø uten at noen merker det. Ingen som saver de, ingen som passer på de.

Hoff.... :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:overrasket:

Grøss....og stakkars mann! Synd å høre om sånt, er tydeligvis mange som lever "alene", uten familie eller venner i nærheten.Om i det hele tatt.

Gjest big bang
Skrevet

Du traff han flere ganger i uka, men allikevel brydde du deg ikke, før samboeren eller andre luktet råttent kjøtt, hvorfor brydde ikke du deg da? Vil du skyve ansvaret over på staten, eller bare si fra deg ansvaret, psykisk sett, siden du "bare traff personen noen ganger i uka"?

mvh

big bang

Skrevet
Du traff han flere ganger i uka, men allikevel brydde du deg ikke, før samboeren eller andre luktet råttent kjøtt, hvorfor brydde ikke du deg da? Vil du skyve ansvaret over på staten, eller bare si fra deg ansvaret, psykisk sett, siden du "bare traff personen noen ganger i uka"?

mvh

big bang

Trådstarter har da ikke anklaget noen i innlegget sitt. Bare påpekt at det er trist at noen kan dø alene.

Skrevet

Han bodde over oss i blokka, så vi hadde ikke mulighet til å se hverken aviser hope seg opp, eller andre tegn. Og selv om jeg møtte han innimellom, snakket vi aldri sammen.

Hvis dette hadde vært en nabo tvers over gangen, eller noen jeg har hatt kontakt med, hadde jeg selvfølgelig tatt affære.

Og da lukten bredte seg utover i gangen, var det fordi han nettopp hadde blitt hentet av ambulansen, da var det med andre ord for sent.

Jeg kan ikke forsvare meg noe mer enn det, og har ikke lyst heller.

:(

Skrevet

Det er ikke noe kjekt at sånt skjer, men det virker som det skjer rimelig ofte.. Nå er jeg ennå ung, og bor heldigvis ikke alene.. Men jeg husker jo bare den følelsen Miranda (Sex og singelliv) fikk da hun fikk for seg at hun kom til å dø alene.. : :tristbla:

Jeg har vært litt bekymret for naboen tvers over gangen. Jeg har aldri sett de, så jeg vet ikke hvem som bor der, men det hoper seg opp med aviser utenfor.. Så i dag kommenterte jeg det for ei venninne som kom innom.. Så dro vi ut på shopping.. Da jeg kom hjem igjen så møtte jeg naboen for første gang, og da ble jeg litt letta ;) Tror ikke han er så glad i aviser..

Skrevet

Nå er jo ikke en uke så ille da. De som ligger i flere uker og måneder derimot... Man trenger ikke være veldig ensom for at ingen skal ha sjekket nærmere opp på deg på en uke, med mindre du har en spesifikk avtale med noen. Mange gamle folk har heller ikke mobiltelefon, så om folk har prøvd å ringe dem hjemme men ingen har tatt telefonen, så tror jo de som ringer gjerne at personen er ute en tur. Eller min egen situasjon: Jeg er singel student på et veldig fritt studie (uten obligatorisk oppmøte), jobber annenhver helg og har en veldig spredt vennegjeng (altså en her og en der, ingen fast gjeng som samles). Så om jeg ikke hadde hatt eksakte avtaler med noen eller skulle på jobb i løpet av den uka er jeg jaggu ikke så sikker på at liket mitt hadde blitt oppdaget med en gang det heller.

Skrevet

*grøss*

Ja, du sier noe... Vi får håpe at de spredte vennene er flinke til å ta kontakt jevnlig i løpet av livet, eller at et annet system savner oss. Jeg har heller ingen stor vennegjeng.

Jeg vil helst sovne inn, gammel og fornøyd med livet, i senga, samtidig med min mann. Det må jo være det beste (unntaket). ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...