Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nobel komiteen har strukket rettings linjene sine meget langt, ikke det at Muhammad Yunus og Grameen Bank ikke har gjort en god jobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å gi lån til mennesker slik at de kan starte opp noe selv, og fø familien sin er jo fantastisk. I stedet for å gi en kopp ris, kan de nå starte en risåker. Fattige er som oftes krigens tapere. Og han hjelper dem. En fantastisk jobb!

Skrevet

Fantastisk valg! :) Stabilitet og kunnskap blant folket er en utrolig viktig faktor når det kommer til en balansert og fredlig verden.

Nobelkomitéen viser forståelse for at fred er mer enn intensjonsavtaler fylt av mange ord, men liten vilje til handling...

Gjest LilSweetie
Skrevet

Veldig godt valg!

Jeg er imponert over komiteen, som flere ganger har vist at de toer aa tenke i andre baner, og gi prisen til de som virkelig skaper fred nedenfra.

Skrevet

Fattigdom er årsaken til mye ufred i verden. Årest fredprisvinner har gjennom lang tid bidratt til å forebygge konflikter, og ikke minst - han har gitt de fattigste verdighet,

Valget var glimrende, jeg ble for første gang rørt til tårer av en fredspristildeling.

Dette har vært en god dag - en veldig god dag. :)

Skrevet

Enig med dere som synes dette er et flott valg.

Skrevet
Varig fred kan ikkje skapast utan at store folkegrupper finn vegar til å bryta ut av fattigdom
Hvis de skal utvide "fredsbegrepet" bør de da ikke komme med en mye bedre grunngiving?
Gjest Alf Kaida
Skrevet
Hvis de skal utvide "fredsbegrepet" bør de da ikke komme med en mye bedre grunngiving?

At du sliter med grunngivingen betyr ikke at den ikke er god. Eller synes du det er rart at fredsbegrepet utvides til å omfatte noen som faktisk jobber for fred med fredelige midler i det små?

Gjest LilSweetie
Skrevet

Til å være en begrunnelse på én setning synes jeg den var veldig god. Regner med at de har lengre begrunnelser tilgjenglig også.

Skrevet
At du sliter med grunngivingen betyr ikke at den ikke er god.

Vell det er ikke bare jeg som mener at grunngivingen bør være bedre

Linky

Gjest LilSweetie
Skrevet

Jeg synes begrunnelsen i pressemeldingen fremdeles var god, jeg.

Og hvorfor linket du til Stein Tønnesen? Er han skeptisk? Jaja.

Er det forresten noen andre du mener heller burde fått den?

Skrevet
Jeg synes begrunnelsen i pressemeldingen fremdeles var god, jeg.

Ingen nekter deg å mene det

Og hvorfor linket du til Stein Tønnesen? Er han skeptisk? Jaja.

Gitt konteksten så bør det være åpenlyst hva han mener.

Gjest LilSweetie
Skrevet (endret)

Men det hadde vært litt mer opplysende og linke til en artikkel der han uttalte seg om saken :)

Ellers kunne du jo bare skrevet at Stein Tønnesen var enig med deg.

Endret av LilSweetie
Skrevet
Men det hadde vært litt mer opplysende og linke til en artikkel der han uttalte seg om saken :)

Dagsnytt 18 på på idag.

Skrevet
Jeg skjønner ikke helt hva TS sikter til?

Jeg ser dette som en fredsutviklingspris som for så vidt går inn på det området som angår Nobels økonomipris,
Ifra samme artikkel.

Tønnesson sier årets fredspris hører hjemme under et utvidet fredsbegrep, men at dette ikke er nye signaler fra nobelkomitéen.
En dag kommer komiteen til å strekke begrepet for langt, så langt at prisen mister all mening.
Gjest Alf Kaida
Skrevet

Vel, Bush kan dessverre ikke få prisen hvert år. Og Olmert er opptatt den dagen det er fredsprisutdeling. Så noe måtte de dessverre finne på. Du får prøve å venne deg til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...