Gjest Gjest_Hønemor_* Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 Faren til barnet mitt på 6 år, nekter å ha noe med henne å gjøre. Slik har det vært siden hun ble født. De har truffet hverandre en gang. Da var hun 3 år. Jeg ringte til han i dag, fordi hun har mast fælt om å få treffe besteforeldrene sine. Han ble fly forbanna . Hans foreldre er gammel og syke ifølge han, (hjerteproblemer) og de vil ta sin død av å få vite dette. Deres død vil da være min skyld.....( Jada, han er en dramatisk type.) Jeg prøvde å poengtere at dette burde han ha sagt for lenge siden. Gamlingene er syk, det vet jeg. I hvertfall faren. Han er en egoist. Spiller på samvittighet, og gjør vel det han kan makte for å sabotere at datteren min skal få en sjangs til å treffe dem. Jeg har bedt om å få snakke med svigerinnen . Konen til hans avdøde bror. Han flippet da også... Hun er bare inngiftet sa han, men hun er da mor til min datters kusiner... Han skulle snakke med henne og be henne ringe meg. Nå er jeg redd han skaffer en " stand in ". Jeg aner ikke hva hun heter engang. Har dere noen kloke ord til meg ?
Far til 2 Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg tror du har håndtert dette bra så langt. Selv om denne mannen har andre barn vil de aller fleste besteforeldre sette pris på å få treffe sitt barnebarn, selv om det er en overaskelse. Mange besteforeldre tar det mye tyngre om de ikke får trffe barnebarnet enn om de får en overaskelse. Lykke til for den lille jenta.
Totalya Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 Hans foreldre er gammel og syke ifølge han, (hjerteproblemer) og de vil ta sin død av å få vite dette. Deres død vil da være min skyld.....( Jada, han er en dramatisk type.) Jeg prøvde å poengtere at dette burde han ha sagt for lenge siden. Gamlingene er syk, det vet jeg. I hvertfall faren. ← Når jenta di blir større, kan jo uansett hun ta kontakt med dem, det kan han ikke godt nekte henne. Tror nok hun har mye større sjanse for å lykkes enn det du har, dessverre. ← Men dersom besteforeldrene er gamle og syke, kan det jo være for sent når jenta selv blir stor nok til å ta kontakt. Har du ingen mulighet til å finne ut av hva denne svigerinnen heter da, og ta kontakt med henne selv? Vet ikke om folkeregisteret kan være til hjelp, eller om de har taushetsplink om slikt? Eller kanskje du "kjenner noen som kjenner noen"?
Gjest Gjest_hønemor_* Skrevet 13. oktober 2006 #4 Skrevet 13. oktober 2006 Takker for svar. Det er datteren min som maser om å få treffe dem. Hun vil også treffe faren. Jeg har vel tåkelagt det med faren en smule med å si at han har det så travelt med jobben sin, og at han bor i en annen by . Han har ingen andre barn, så det at han ikke vil fortelle om henne er vel på grunn av at han ikke vil ha noe med henne å gjøre. Og bare for å nevne...han var ikke i noe annet forhold da jeg ble gravid. Jeg forklarte for min datter i dag ved middagsbordet at noen pappaer ikke er så flinke til å være pappa, men vil helst bruke all tiden sin på å jobbe og å være sammen med andre voksne...Og at det egentlig ikke gjør så mye fordi hun har jo bestefar som er bestepappaen hennes. Jeg sa også at jeg har spurt om det passet å treffe besteforeldrene, men at de er så syke at det ikke passet. Jeg sa at de er like gamle som oldemor..(Det sjokkerte henne litt.) Og at når noen er så gamle, så blir det ofte for slitsomt å få besøk. Noe bedre forklaring kom jeg ikke på. Jeg blir så redd for at hun skal ta det personligt. Svar til Nigo-san. Jeg har vel prøvd det stikk motsatte. At hun ikke skal tenke så mye på faren. Jeg vet jo tross allt hvordan han er .. Jeg tror det har litt med at hun har begynt på skole...hun har fått mange nye venner, og hun får jo stadig spørsmål fra dem om hennes fraværende far.
Far til 2 Skrevet 14. oktober 2006 #5 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg tror jeg ville gitt f... i en sånn "forelder" og prioritert barnets ønske om å treffe besteforeldrene. Rett og slett overkjørt hans mening. Men det er sikkert riktig at du må ta det forsiktig om besteforeldrene er gamle. Hvordan du skal kunne informere dem på en forsiktig måte er jeg usikker på. Dette er noe BARNET ønsker. Sansynligvis er det også noe besteforeldrene ønsker. Det er noe du i det minste aksepterer. I den sammenhengen blir farens ønsker av mindre betydning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå