Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann,

Datteren har en super kjæreste, men nå er saken den at han vil kjǿpe bursdags presang til henne. Så langt er saken grei.

Men han vil kjǿpe bil til henne. Hun er atten og akkurat fått lappen. Han og familien er sǿkk rike, noe vi ikke er. Vi er ganske normale. Hun vet det ikke ennå.

Mitt spǿrsmål til dere er, skal jeg nekte ham og gi gaven. Vil også si at gutten er en kjernekar! Er veldig i stussen her, og trenger noen innslag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en dyr bil han har lyst til å kjøpe og hvor lenge har de vært sammen?

For meg er det tanken og ikke prisen som teller. hun blir sikkert glad for noe mindre dyrt også.

Skrevet

Ganske dyr vil jeg si. Han snakket om en mini eller smart...

De har vaert sammen i flere aar...

Gjest Bøllefrøet
Skrevet (endret)

Hvis han har pengene og vil gjøre det så hvorfor ikke? Hvertfall hvis de har vært sammen i mange år.

Hun er tross alt atten år, og jeg syns ikke du kan nekte kjæresten hennes å gi henne en dyr presang. Kan tenke meg hun hadde blitt skikkelig forbanna om hun fant ut at du hadde nektet han å kjøpe det også..

Endret av *MissA*
Skrevet

Jeg synes det får være opp til giver å bestemme dette. Det er hans penger og han kan fritt gjøre hva han vil med dem. Om din datter ønsker å ta imot en slik gave får være opp til henne? :)

Skrevet
Jeg synes det får være opp til giver å bestemme dette. Det er hans penger og han kan fritt gjøre hva han vil med dem. Om din datter ønsker å ta imot en slik gave får være opp til henne? :)

Enig. Det blir litt rart om du som hennes mor nekter han å gi henne gaven. Da er det bedre om hun nekter å ta den i mot! ;)

Skrevet
heisann,

Datteren har en super kjæreste, men nå er saken den at han vil kjǿpe bursdags presang til henne.  Så langt er saken grei.

Men han vil kjǿpe bil til henne.  Hun er atten og akkurat fått lappen. Han og familien er sǿkk rike, noe vi ikke er.  Vi er ganske normale.  Hun vet det ikke ennå. 

Mitt spǿrsmål til dere er, skal jeg nekte ham og gi gaven.  Vil også si at gutten er en kjernekar! Er veldig i stussen her, og trenger noen innslag.

Skjønner ikke helt hvordan du skal kunne nekte ham dette? Og skjønner heller ikke helt hvorfor du skulle ønske det? Det er veldig spesielt å få en bil til bursdag av kjæresten, og det kan jo hende det blir problematisk hvis det blir slutt, men skjønner ikke helt hvorfor du tenker at du skal nekte ham dette. Han gir vel hva han vil til hvem han vil?

Skrevet

Har han mulighet til det, hvorfor ikke? Sørg bare for at eierforhold er klart slik at det ikke blir noe krøll i tilfelle brudd. (Ja, det er kanskje pessimistisk å tenke slik, men det skader ikke å ha slik i "ordnede" former)

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Personilg ville jeg ikke tillatt det.

Fordi?

Skrevet

Lurer på en ting her: hva kan en bil gi utrykk for? Både for motakkeren og giveren...

Er det en bil det din datter øsnker seg mest i gave?

Ikke noe problem å ta i mot den. Så lenge bilen blir kun det: en dyr gave. Hadde det vært min datter, hadde jeg ikke reagert spesielt mye så lenge jeg hadde fått klarert de overnevnte spørsmål.

Skrevet
Hvis han har pengene og vil gjøre det så hvorfor ikke? Hvertfall hvis de har vært sammen i mange år.

:Nikke:

Skriver under på denne.

Skrevet

Du kan da ikke nekte noen å gi en gave til en myndig person?

Gjest LilSweetie
Skrevet

Jeg synes Nigo-San sier mye fornuftig. Jeg hadde vært veldig skeptisk hvis de ikke hadde vært så lenge sammen, og hvis han hadde vært mye eldre enn henne f.eks.

Men hvis han er en kjernekar og de har vært lenge sammen, så får det vel være greit at han vil bruke pengene sine på henne :)

Skrevet

Hvis moderen hadde prøvd å nektet typen min å gi meg gaver hadde jeg blitt helt :frustrert: ass.

Skrevet
Ja, for det er jo snakk om gaver generelt her... :ironi:

Mora mi har da ikke noe med hva jeg får i gave når jeg er voksen!

Skrevet
Enig.

Men de fleste attenåringer er ikke nødvendigvis voksne, bare myndige. En viss forskjell der ;)

Egentlig ingen forskjell akkurat her, Nigo-san. En mor kan ikke nekte noen å gi bort en bil, og hun kan ikke nekte sin myndige datter å ta imot.

Men er enig med deg, hadde nok heller ikke likt det i utgangspunktet. Men hva får hun gjort, annet enn å bevisstgjøre datteren (og kjæresten) problematikken rundt det?

Skrevet

Man kan godt si sin mening, men som du skriver, skal jeg nekte han det'?

Du har vel ikke noe du skulle ha sagt, da de begge er myndig.

Dette syntes jeg ikke du har noe med, spessielt forde de har vert sammen i mange år.

Skrevet

Jeg synes det er helt greit! Ettersom vi faktisk VET at han har råd til det, så er det ikke noe problem. MEN det kan være greit at han og hun lager en avtale på forhånd om hvordan bilen skal "håndteres" ved et eventuelt brudd, og at de begge skriver under på dette. :briller2:

Skrevet

Jeg likte ikke å få en så dyr gave fra min kjæreste da jeg var 18!

Jeg følte meg "kjøpt og betalt for", og at jeg skulle stå i evig takknemlighetsgjeld til ham. Han ble så klart skuffet, men skjønte hva jeg mente.

Løsningen ble at foreldrene mine kjøpte bilen av ham, og at jeg betalte dem litt hver måned til bilen endelig var min!

Du kan ikke nekte ham å kjøpe en bil til henne, men be ham ta i betraktning at reaksjonen kanskje ikke vil bli som han forventer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...