Gå til innhold

Baby med luft i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en alldeles nydelig datter på 8 dager, men vi sliter litt med nattesøvnen.. Vi legger henne samtidig med oss, i 11-12 tiden på kvelden. Vi ser at hun er trøtt, men hun nekter å sove. Ofte blir klokka nærmere 4-5 på natta før hun sovner. Hun nekter å ligge i sin egen seng, greit nok det, hun kan jo bare sove sammen med oss. I tillegg virker det som om hun har luftsmerter, hun ligger og presser og strever hardt. Vi gir henne Minifom ved hver amming, men det virker ikke som om det har noen effekt.. Hun raper og fiser godt da, så jeg er litt usikker på om det faktisk er luftsmerter...

Er det noen som har noen tips? Alle tips mottas i allefall med en stor takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-prøv å massere forsiktig under fotene hennes- dette skal visstnok hjelpe mot mage smerter...

Hvis du bøyer beina hennes forsiktig opp mot magen så kan det også hjelpe.

Jeg drakk fenikkel-te da jeg ammet, syntest det funket bedre enn minifom. Men fenikkel-te kan også gi økt melkeproduksjon

Lykke til og gratulerer med prinsessa! ;)

Skrevet
Vi har en alldeles nydelig datter på 8 dager, men vi sliter litt med nattesøvnen.. Vi legger henne samtidig med oss, i 11-12 tiden på kvelden. Vi ser at hun er trøtt, men hun nekter å sove. Ofte blir klokka nærmere 4-5 på natta før hun sovner. Hun nekter å ligge i sin egen seng, greit nok det, hun kan jo bare sove sammen med oss. I tillegg virker det som om hun har luftsmerter, hun ligger og presser og strever hardt. Vi gir henne Minifom ved hver amming, men det virker ikke som om det har noen effekt.. Hun raper og fiser godt da, så jeg er litt usikker på om det faktisk er luftsmerter...

Er det noen som har noen tips? Alle tips mottas i allefall med en stor takk! :)

Grattis med nurket! :)

Spiser hun godt da? Bæsjer?

Skrevet

Kjøp en amme-te på apoteket som hjelper mot luftsmerter. Det funket i hvertfall supert for oss!

Skrevet
-prøv å massere forsiktig under fotene hennes- dette skal visstnok hjelpe mot mage smerter...

Hvis du bøyer beina hennes forsiktig opp mot magen så kan det også hjelpe.

Jeg drakk fenikkel-te da jeg ammet, syntest det funket bedre enn minifom. Men fenikkel-te kan også gi økt melkeproduksjon

Lykke til og gratulerer med prinsessa! ;)

Takk for gratulasjon! :) Vi har prøvd å massere under føttene, men vi kan nok bli flinkere til det. Det med fotbøyingen har vi ikke prøvd, takk for tipset! :) Skal kjøpe fenikkel-te så fort som mulig, her skal alt testes ut! :ler:

Grattis med nurket! :)

Spiser hun godt da? Bæsjer?

Takk takk! :) Hun spiser godt ja, tømmer hele puppen så fort hun får sjansen! Og bæsjer deretter! ;) Vi skifter mange bæsjebleier i løpet av et døgn.

Kjøp en amme-te på apoteket som hjelper mot luftsmerter. Det funket i hvertfall supert for oss!

Takk for tipset, den skal jeg kjøpe! :)

Man kan vel drikke fenikkel-te og amme-te samtidig vel? Eller er det best å teste ut bare en te? Er helt grønn i dette jeg... :sjenert::ler:

Tusen takk for tips alle sammen!

Skrevet

Det er relativt mye fenikkel i den amme-teen jeg snakker om så jeg tror ikke det er nødvendig. Men om du velger å drikke begge, kan jeg ikke tenke meg at det er skadelig på noe vis.

Skrevet
Det er relativt mye fenikkel i den amme-teen jeg snakker om så jeg tror ikke det er nødvendig. Men om du velger å drikke begge, kan jeg ikke tenke meg at det er skadelig på noe vis.

Ok, da tror jeg at jeg skal prøve ut bare amme-teen i første omgang! :)

Skrevet

Først, grattis med tulla :blomst:

Tror ikke man skal drikke mer enn to kopper ammete om dagen. Tassen min har også mye luft i magen og har hatt det siden fødsel. Han er nå 6 1/2 uker gammel.

Hos oss ble det først ille da han var rundt 10 dager gammel og startet med noen skikkelige skriketokter - det var helt forferdelig å se hvordan han slet og jeg klarte ikke å få ham til å slutte å gråte før han selv hadde passert litt luft eller også bæsj.

Jeg brukte minifom hver gang jeg ammet, drakk ammete mellom hvert måltid (som jeg senere leste var feil. Tror det var i Spedbarnsboken vi fikk på sykehuset under kapittel Kolikk.)

Redningen vår ble kiropraktor og i over to uker nå så har han hvert super. Hjalp 99% etter første gang!

Masse lykke til!

Skrevet

Jo, også ligger poden vår alltid på magen om natten (vet det er :fy_fy:) og på siden i vognen. Da klarer han å presse ut luften best :)

Skrevet

Prøv å løfte føttene opp mot magen mens du stryker nedover magen (ev. med olje), varier med å spasere med fingertuppene med klokka rundt magen. Det skal hjelpe på fordøyelse og magesmerter.

• 6 år senere...
Skrevet

Vi har et nurk på 1 mnd som sliter med akkurat det samme...har prøvd amme-te, fennikel-te, sukkervann, knebøy...ingenting som hjelper! Kiropraktor? Skal høre med helsestasjonen om det!

Skrevet

Lenge siden jeg hadde småtasser, men dette hjalp mot magesmerter/luft i magen iallefall:

fyll en varmeflaske med passe varmt vann, legg noe mykt rundt, håndkle f.eks og legg babyen på magen oppå denne. Babyen tåler fint en time eller to på magen:-)

Du skal høre det frater i baken...........

Skrevet

Vi fikk en jente prematurt og hun trykket og trykket uten at noe skjedde. Vi ble fortalt at tarmsystemet ikke var ferdig utviklet og at det var derfor. Siden hun kun får MM så kunne det gå en uke mellom hver bæsjebleie. Spurte helsesøster om vi skulle gi henne noe for å hjelpe på, men hun mente det ikke var nødvendig. Det gikk over etter hun ble ca 2 mnd. Hadde da bæsj daglig og trykket mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...