Gjest Miss_alexandria Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har klart å få venninnen min utrolig sur og jeg synes hun er urimelig, så jeg lurer på hva dere andre synes for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg våknet opp til en ufattelig sur og ganske frekk sms i dag fra venninnen min. Hun ble sint for jeg hadde sendt henne en sms i går rett over midnatt. Hun hadde visstnok våknet av den smsen. Hun nevnte også at selv om jeg ikke har jobb og kan dra meg laaaaangt utover dagen som jeg visstnok pleier, så kan ikke hun det. Jeg skrev tilbake at hun ikke trengte å være så frekk og at hun burde klare å si det til meg på en normal måte. Jeg sa også beklager at jeg ikke så på klokken, men det var liksom ikke som jeg ringte henne på den tiden. Ikke pleier hun å være til sengs før 24 tiden heller da hun jobber skift. Da slang hun plutselig frem at sambo også ble sint... Hun ringte litt senere for å kjefte på meg. Jeg burde jo skjønne at hun brukte mobilen som vekkerklokke. Jeg var ikke klar over det. Og jeg spurte om hun hadde bedt hele slekten og alle vennenne om å ikke sende sms etter ett visst tidspunkt? Ja, det hadde hun visst. Vel. Må si jeg er litt oppgitt. Jeg sendte henne sms med en gang jeg kom på at min viktige medisin som jeg hadde hentet på apoteket, lå i handlenettet hennes. Jeg har kroniske soveproblemer og det vet hun, men likevel sender hun meg sms i 07 tiden om morgenen veldig ofte og vekker meg og jeg får ikke sove. Og da har jeg ofte nettopp endelig fått sove. Jeg har ikke behov for å stå opp klokken 0700 hver morgen. Ikke sover jeg mer enn 3 timer i døgnet heller. Det ser ikke ut som hun har fått med seg at jeg er student og ikke trenger å stå opp grytidlig for å gå til en jobb jeg ikke har. Jeg har sagt unnskyld og hele pakken men samtidig sagt at jeg synes hun drar det for langt, men likevel er jeg den store stygge ulven Og nå vet jeg ikke engang om jeg får medisinene mine i dag siden hun er så sur
Minien Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Du får be henne slå av telefonen om natta hvis hun absolutt ikke vil ha meldinger da. Man velger selv når man vil være tilgjengelig eller ikke. Syns hun er ganske urimelig her. Og å bruke mobilen som vekkerklokke er ingen unnskyldning, for den funker som vekkerklokke selv om den er avslått.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg setter alltid mobilen på lydløs om natten fordi folk kan sende SMS sent. Synes det er helt teit av henne å bli så sur. Hun høres litt "hurpete" ut...
Gjest Fresh Skrevet 13. oktober 2006 #4 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg synes hun overdrev veldig. Greit nok at man kan bli irritert over å bli vekket, men det holder å si fra en gang på en pen måte. Dessuten, det går an å skru av telefonen om natten hvis man er redd for å bli vekket.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #5 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg setter alltid mobilen på lydløs om natten fordi folk kan sende SMS sent. Synes det er helt teit av henne å bli så sur. Hun høres litt "hurpete" ut... ← Enig. Ellers kan det hende hun er av den typen som ikke ser at sin egen reaksjon er drøy - og at det å legge "hele skylda" over på deg blir tullete. Ok at hun ble irritert da hun fikk melding seint, men hun burde også innsett at hun ikke hadde trengt å være frekk og kjempesint og kjefte deg opp for at du skulle skjønne at hun ikke vil ha meldinger klokka seint. hvis hun er som meg (sukk) skjønner hun forhåpentligvis etter hvert at hun overreagerte, og kan be deg om unnskyldning fordi hun ble så sint.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #6 Skrevet 13. oktober 2006 Ufattelig dårlig grunn til å være sur og frekk. Som de andre sier, hun velger selv om hun vil være tilgjengelig. Tlf kan være på lydløs og likevel virke som vekkerklokke, eller hun kan kjøpe seg vekkerklokke. Å bli sur for en mld fra en venninne som tilfeldigvis vekket henne, ja det er å være SÆR...Henne hadde ikke jeg giddet å ha noe mer med å gjøre. Da skulle hun iallefall fått kommet krypende selv og bedt om unnskyldning og mitt vennskap!
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #7 Skrevet 13. oktober 2006 Hun kan da bare sette telefonen på lydløs? Det gjør alltid jeg om jeg skal sove og ikke ønsker å våkne av meldinger.
Gjest Miss_alexandria Skrevet 13. oktober 2006 #8 Skrevet 13. oktober 2006 Takk for alle innspill Jeg hørte ikke noe mer fra henne før jeg sendte en sms i 21 tiden og sa at jeg virkelig trengte medisinen min. Hun skrev bare tilbake at hun var ute på byen og det ikke gikk nå. Kjekt. Må få sagt at dette er en godt voksen dame, så synes det er helt utrolig at hun holder på slik. En ting er sikkert og det er at jeg ikke orker å være med henne på en laaaang stund! Jeg trenger virkelig ikke slike folk i livet mitt!
Scorpina Skrevet 13. oktober 2006 #9 Skrevet 13. oktober 2006 Nei usj. Høres ut som denne dama har "one too many issues" Kanskje en pause fra hverandre er det beste ja... Venner skal jo faktisk GI en noe, positivt. Ikke irritasjon og ergrelser.
Gjest Tanita Skrevet 13. oktober 2006 #10 Skrevet 13. oktober 2006 Hun hørtes ikke ut som noen god venninne... Hun overreagerer, og det går an å slå av lyden på meldingslyden - det er alltids folk som sender meldinger, uavhengig om det er natt eller dag. Hun kan bare takke seg selv for at hun ikke gidder slå av meldingslyden om natta. Dårlig gjort av henne å ikke gi deg medisinen din. Håper det går bra med deg...
Gjest Miss_alexandria Skrevet 13. oktober 2006 #11 Skrevet 13. oktober 2006 Hun hørtes ikke ut som noen god venninne... Hun overreagerer, og det går an å slå av lyden på meldingslyden - det er alltids folk som sender meldinger, uavhengig om det er natt eller dag. Hun kan bare takke seg selv for at hun ikke gidder slå av meldingslyden om natta. Dårlig gjort av henne å ikke gi deg medisinen din. Håper det går bra med deg... ← Takk for det Joda, klarer vel meg til i morgen, men det er maks! Hun reiser utenbys i morgen kveld, så hvis hun ikke tar seg sammen og gir meg den før hun drar i morgen, da kommer det seriøst til å klikke for meg!
Gjest Miss_alexandria Skrevet 13. oktober 2006 #12 Skrevet 13. oktober 2006 Nei usj. Høres ut som denne dama har "one too many issues" Kanskje en pause fra hverandre er det beste ja... Venner skal jo faktisk GI en noe, positivt. Ikke irritasjon og ergrelser. ← Ja, tydeligvis. Jeg husker jeg kuttet henne ut en periode i fjor pga noe, så det må tydeligvis til igjen, men denne kanskje for godt
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #13 Skrevet 13. oktober 2006 Et tips utfra egen erfaring er at det er lurt å sette ord på det du reagerer på, og kanskje om det har vært liknende(?) episoder tidligere som sier deg at det finnes et "mønster" i væremåten hennes. Skriv det ned, og fortell henne gjerne hvordan du opplever det. Og om ikke annet har du noe som minner deg på hvorfor du trenger en pause... Har også opplevd at ei tidligere venninne har blitt snurt og sur for ting jeg mener voksne folk ikke bør reagere på, og det føltes bra å si fra...Hun innså jo også endel av problemet selv, tror jeg. Men da det skjedde flere slike (og drøyere) ting seinere endte det med at vi kuttet hverandre ut. Som andre sier; venner skal GI, ikke bryte en ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå