Gjest gjest1 Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 Hei! Vi har en gammel jerngryte som samboeren har arvet. Vi er veldig redd for den, så tør ikke la den stå ute med blomster eller annen pynt i. Tenkte å ha den inne, ved siden av peisen, med noe pynt oppi. Men hva? Noen gode tips eller råd?
Gjest ost Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Hva med tørka blomster i den? Enten lage en oppsats selv, eller gå til en blomsterbutikk å hør om de kan bidra. Mamma har en kjempefin oppsats i en kobbergryte på peisen.
Kvist Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har en sånn gammel arvegryte jeg også, syns den er så fin. Bruker den når jeg serverer gryteretter og varme kraftige supper nå på høsten. Altså koker ikke i den, til det er bunnen for ujevn og rar. Jeg varmer den litt i ovnen og bruker den som serveringsfat jeg, maten holder seg god og varm også Syns det er hyggelig å kunne bruke ting jeg har arvet, ikke bare ha dem til pynt. Også er jeg ikke noe fan av tørkede oppsatser heller... men det er min smak
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #4 Skrevet 13. oktober 2006 hva med kongler? Furukongler er fine, og det lukter godt av grankongler.
Ugla Skrevet 13. oktober 2006 #5 Skrevet 13. oktober 2006 Ha einer i den? Jeg har en på hytta, tar einer-"grener" som jeg har i en plastbøtte med vann, som passer i jerngryta. Om våren (til påske) tar jeg inn bjørkegrenet og driver frem løv til påske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå